Zagor.hu
Zagor.hu fórum
1 – Halállabirintus
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Gondolatok a könyvről (11)
Kisebb Spoilerek.

Mindmáig ez az egyik legkedvesebb kaland számomra. Pedig csak "egy kis" dungeonozás. Azt hiszem, hogy ebben a könyben minden megvan ahhoz, hogy belopja magát a szívünkbe. Kivételesen nem szeretném szapoírtani a szót, inkább egyszerűen leírom, hogy mik tetszenek benne: jó háttér, megfelelően darkos hangulat, izgalom, társ, próbamesterek, erős ellenfelek, feladványok - egyszóval az egész könyv úgy jó, ahogy van!

Ha valamire, akkor erre tényleg rá lehet mondani, hogy alapmű és kötelező!
© Nheil
A Halállabirintus 1984 első KJK-ja volt. Nincs új a nap alatt, csatlakoznom kell a többséghez, ez Livingstone egyik - ha nem a - legjobb története. De összességében is ez az év szerintem az aranykor volt számára. Már kiforrott a játékkönyvírói vénája és még rengeteg új és kreatív ötletet tudott felmutatni.
Valljuk be, már a háttértörténet megvesz minket kilóra. Ki ne akarna egy ilyen halálos erőpróbán részt venni, természetesen a karaktere bőrébe bújva? Nincs most világmegváltási feladat, a cél pusztán a túlélés.
Ez a könyv egységesen hozza végig a szintet, nincsenek oda nem illő részek, az írási minőség megmarad az elejétől a végéig. Rengeteg az életveszélyes szituáció és kemény ellenségek állnak utunkba. Ebben a könyvben már sokszor kell a kockára hagyatkozni, harc, vagy tulajdonságpróba formájában. Annak ellenére, hogy végig ugyanaz a helyszín, nem válik unalmassá, monotonná.
A könyv nehézségi foka magas. Nem extrém módon, de el kell találni az ideális utat és a kijutáshoz elengedhetetlen tárgyakat is össze kell szedni. A halálcsapdákról természetesen nem is beszélve. Nem hiszem, hogy létezik bárki is, aki elsőre végigjátszotta, Livingstone első 3 könyvében szerintem azért volt erre halvány esély. Itt már ez esélytelen. Ugyanakkor nagy a sikerélmény, ha többszöri próbálkozás, térképrajzolás után az ember sikeresen kijut a labirintusból.
Apró negatívum, hogy a riválisaink a labirintusban nagyon esetlegesen jelennek csak meg. Irreális, hogy bár előttünk haladtak, mégis alig hagynak nyomot maguk után, a szobák érintetlenek, mielőtt belépünk. Ezt a vonalat jobban ki lehetett volna dolgozni, de annyira nem rontja azért az összhatást.
10/9
 
[b]Borítóterv[/b]
Egész csinos munka! A borítón a labirintus egyik szörnyetege, a Vérvad látható, amint épp táplálkozni készül. A grafika maga szépre sikerült, de a szörnyeteg és az elnevezése – ti is látjátok – nem a legfélelmetesebb kreatúra. No de ez nem a grafikus hibája :)

[b]Grafikák[/b]
Ezekben sem találtam hibát, jól néznek ki, és akárcsak a borító, ez is csinos munka. A barbár az egyik rajzolt képen kicsit Ozzy Osbourne-ra hajaz, de ezzel nem ócsárolni akartam a grafikát.

[b]Történet[/b]
Vállalkozó szellemű kalandort alakítunk, aki Fang városának hírhedt helyi nevezetességén vesz részt – a Halállabirintuson! Aki élve kijut onnét, tízezer aranytallér nyereményt söpör be, és megszerzi a „Halállabirintus bajnoka” címet is! A halálos játszma élesben megy; öt versenyző megy be…és vajon hányan jönnek ki?

[b]Nehézség[/b]
Nem olyan vészes, de túl lazán sem szabad venni. Akkor van gond, ha a játékos nem jön rá idejekorán, miket is kell keresnie, hogy sikeresen kijusson a Halállabirintusból. Van pár jó kis furmányos csapda, de igazán komoly ellenfél „csak” kettő van – a Verembestia, és a borítón látott Vérvad, esetleg az Óriás Skorpió. A legfőbb nehézséget az utolsó kapu kombinációs zárjának kinyitása jelenti, lefogadom, itt vérzett el a játékosok nagy százaléka.

[b]Főellenség[/b]
Nincs semmilyen főellenség, helyettük több kisebb-nagyobb akadály és ellenség van…például az előbb felsoroltak. A fő gondot az utolsó kapu okozza, ugyanis három drágakövet kell találnod hozzá, és ha ez még nem elég, ki kell találnod, a drágaköveket milyen sorrendben rakd be a kapu kombinációs zárjába. Ha elkúrod, jő a villámcsapás…pár próbálkozás után jóéjszakát…

[b]Ami tetszett[/b]
A labirintus remekül meg lett tervezve, sok az össze-vissza tekergőző alagút, és változatosak a mindenféle csapdák és akadályok – például a spóragolyó, a harang, vagy a kék fénysugár a mennyezetről. Remekül megadják a labirintus hangulatát a különféle teremtmények is – vannak köztük kommersz szörnyek, mint a Goblinok és az Orkok, de különlegességekre is akadhatunk, például az Imitátor. Az is figyelemreméltó húzás, hogy egy ideig szövetségesünk is akad – az egyik versenytársunk, Throm a barbár, bár őt később egy erőpróba alatt elveszítjük majd, cserébe viszont kinyírhatjuk az idegesítő próbamester Törpét is. Szert tehetünk különféle hasznos eszközökre, extra fegyverekre, bár élettöltőből lehetne azért több is.

[b]És ami nem[/b]
Vannak meglehetősen erőltetett csapdák is, például a láthatatlan fal, és a facölöpök, amik szálkákat lövellnek. Enyhe túlzásnak találom, hogy pár nyomorult szálka miatt akár 6 életerő pontot is elveszíthetünk. Kellemetlen élmény volt a másik versenytársam, a lány elveszítése is…na őérte igazán kár volt, a barbár haverom halála valahogy nem különösebben rázott meg, legalábbis nem annyira. Az „alagútőrségen” pedig szintén jót nevettem…nem elég hogy a labirintus tele van halálcsapdákkal, szörnyekkel, meg Próbamesterekkel, neeem, még kell alagútőrség is. Hát pffff.
Nem volt az se fair dolog, hogy a vörös folyadékkal teli serleghez lehetetlen hozzájutni egy csapda miatt. A könyvben van pár elírás és fordítási hiba, például mikor a kezemmel a lyukba nyúlok a csáklyáért, gladiátor őrök helyett Ork őrök támadnak ránk, a Törpe pirulái közül mindkettő 2 ügyesség pont veszteséget okoz, holott az „L” jelűtől 2 szerencse pontot kellene veszteni. Nincs rendben a 48. és a 242. pontokon az ájulás-magunkhoz térés se. Ezeket leszámítva azonban nincs különösebben súlyos gond a könyvben.
© SangForrás
 
[b]Design[/b]
Szerintem az egyik leghatásosabb borító a [i]Halállabirintus[/i]é. A Vérvad gusztustalanul gyönyörű megjelenése, ahogy nyelvével csettint egyet, és ahogy a sok-sok szemével egyenesen ránk bámul… brrr. Tökéletes.

[b]Illusztráció[/b]
Ian McCaig rajongó vagyok, szóval nem lesz nagy meglepetés, hogy azt írom, hihetetlenül jó hangulatot teremt az alkotásaival. Ezek egyértelműen művészi grafikák, és szinte egyetlen elnagyolt kép sincs köztük – jó, talán a 393-asnál mintha már kifogyott volna a szufla. Kedvenceim a 74-es (a félelmetes Tükördémon), a 170-es (a kígyóval küzdő lány, mint tinédzserkorom meghatározó szexuális élménye), a 210-es (az a rémület az arcon!), a 230-as (vicces troglodyták), a 364-es (az utolsó ajtó a gnómmal), de a 60-as (törpe próbamester) is borzongatóan jó. Na lépjünk tovább, mielőtt felsorolom az összeset.

[b]Háttértörténet[/b]
Régi adósságot rovok le önmagammal szemben, hisz a legelső Magyarországon kiadott KJK-ról van szó, valahogy mégse sikerült róla írnom egészen mostanáig. A sztori az „ős-klasszikus” vonalat erősíti. Nagyjából ugyanaz, mint a [i][url=https://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=9]Bajnokok próbája[/url][/i], csak ezúttal önként és dalolva nézünk szembe Szukumvit báró agyszüleményével. A cél a vagyon és a hírnév – végre valami kevéssé heroikus törekvés. A háttérleírás amúgy elég hangulatos lett, ahogy a napjaink telnek a próba előtt.

[b]Rendszer[/b]
A hagyományos rendszer. Nincs extra.

[b]Eredetiség[/b]
Hehe, hát ezt hagyhatnánk is ugyebár, de azért akadnak érdekes kreatúrák a labirintusban. Az ajtó alakját felvevő Imitátor például bejött.

[b]Kihívás[/b]
Nem lett egy durva könyv, kötelezően megszerzendő tárgyból is csak három van: smaragd, gyémánt és zafír. Ezekkel persze előfordulhat, hogy nem a jó irányba megyünk, így nem találkozunk valamelyikkel, de ezt már megszokhattuk. Érdekes, hogy a „must have” ékköveken kívül még egy csomó másik ékkőt is találunk, nem tudom, ennek van-e valamilyen különösebb oka. Ha megvan a három drágaság, akkor a végén kell egy kis szerencse is, hogy jó kombinációban dugjuk be őket a kivezető kapuba.
Ezen felül persze akad néhány hirtelen-halál, és elég szép mennyiségben lehet Ügyesség és Életerő pontokat is veszíteni (leginkább csapdák által), ha bénázunk.

[b]Főgonosz[/b]
Az nincs, bár vannak „főbb” ellenségek. Ilyennek nevezhetjük a törpe próbamestert, akivel mondjuk nem feltétlenül kell személyesen megküzdenünk, de a feladatait meg kell csinálnunk. A Vérvad is egyfajta felturbózott szörnyike (totálisan nem is lehet elpusztítatni), és a Mantikórral is szembe kell néznünk.

[b]Hangulat[/b]
A hangulat jó, az elején abszolút bele lehet képzelni magunkat hősünk bőrébe, ahogy belépünk a labirintusba. Ami viszont kifejezetten vicces, hogy nevével ellentétben a hely durván lineáris, legalábbis az első fele. Csak ideiglenes leágazások vannak, semmi bonyolultság, talán az egyik legkevésbé szerteágazó könyv. Később azért jobb lesz a helyzet, de azért azzal sem nagyon növekszik az újrajátszási faktor.
Kicsit fura szájízzel olvastam nindzsáról, dinoszauruszról, vagy Doppelganger italról (még jó, hogy a Titánon is tudnak németül). Szóval lehet érezni olykor a fantáziátlanságot, de azon is beharaptam az ajkam, amikor elérkezünk a maró iszaphoz, és nincs lehetőségünk visszamenni a tíz méterrel korábban látott gólyalábakért. Miért? Nem csapódott le mögöttünk egy vasrács, vagy ilyesmi. Persze, inkább marassuk szét a lábunkat, ha nem fizettünk…
Jól vannak ellenben megcsillantva a karakterek személyiségei, akikkel összefutunk (nem sok van belőlük). Throm, a barbár mogorva külseje arany szívet takar, de a törpe próbamester sem fél kimutatni az érzelmeit, mint ahogy a kapuőr gnóm is legszívesebben menekülne a [i]Halállabirintus[/i] poklából. Akad néhány félrefordítás és hiba, de ezekkel most nem foglalkoznék, csak annyit mondok, hogy nyugodtan nyomjatok egy próbát a könyvvel. Egy falat klasszikus.
A Halállabirintus szuper. A történet szerint öt másik kalandozó társaságában behatolsz egy különleges labirintusba, hogy teljesítsd a ,,Bajnokok Próbáját,'' mely erőt és ügyességet kíván meg a jelöltektől. Soha senki nem élte még túl a próbát, így Szukumvit báró 10.000 Aranytalléros fődíját sem vihette még el senki. Milyen kár.

A háttértörténet remekül passzol a Kaland, Játék, Kockázat műfajába. Miután elég sok kaland jut el előbb-utóbb egy kanyargós útvesztőbe, az egészet ebbe a környezetbe helyezni zseniális húzás volt. Ennek köszönhetően pedig arra is lehetőség nyílik, hogy a legkülönfélébb csapdákat és szörnyeket vonultassa fel a kaland anélkül, hogy megtörné a történet logikáját. És azt elhiheted nekem, hogy rengeteg különös dologgal lehet itt találkozni, melyek egy része ráadásul teljesen értelmetlennek tűnik akkor. Rengeteg zsákutca és tévút is került bele. Én elvárom egy játékkönyvtől, hogy kihívást jelentsen, a Halállabirintus pedig pont ilyen.

A könyv persze nem tökéletes. A legnagyobb problémám vele az, hogy az ellenfelek időnként túlságosan erősek, annak ellenére is, hogy a bevezető szerint a helyes úton haladva bármilyen kezdőértékekkel végig lehet jutni. Ez nem igaz. Hacsak nem vagy hihetetlenül ügyes a kockadobásoknál, legalább egy 9-es ÜGYESSÉGRE és SZERENCSÉRE van szükséged ahhoz, hogy kijuss az útvesztőből.

Szóval dobj ki egy jó karaktert, és vágj azzal neki a kalandnak. Ha rátalálsz egy példányra, mindenképpen érdemes végigolvasnod. Nagy kihívást jelent, és még ha pontosan tudod is, mit kell tenned, akkor is szükséged van némi szerencsére. Nagy kár, hogy az ellenfelek egy része el lett rontva, ellenkező esetben gond nélkül megkaphatta volna a tíz pontot.
Értékelés: 10 / 10
A Kaland, Játék, Kockázat könyveket az alapjaihoz visszavezető [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=12]Tolvajok Városa[/url] által elért hihetetlen sikereket követően Ian Livingstone megírta a sorozat -- és talán a játékkönyvek -- legsikeresebb darabját. A Halállabirintus hatodikként jelent meg a Puffin kiadásában. A műben Ian Livingstone sikeresen ötvözte egy vérbeli KJK könyv minden lényegi részét, mellyel egy olyan élményt jelentő könyvet sikerült összehoznia, amit a játékos nem fog egykönnyen elfelejteni.

A Halállabirintus profin lett megszerkesztve és szövegezve. Az egyetlen helyes úton lehetőségünk van találkozni mind az öt ellenfelünkkel, akár élve, akár holtan. A benne található találkozások pedig a KJK sorozat legjobbjai közé tartoznak. A nindzsa elleni harc, a Vérvaddal történő összecsapás, a Thrommal történő párbaj, a Próbamester Minotaurusza vagy Skorpiója elleni harc csak néhány azokból az eseményekből, melyek azután is a játékossal maradnak, hogy letette a könyvet.

A kaland elég hosszú, és komoly kihívás elé állítja az olvasót. Ahogy azt Livingstone-nál már megszokhattuk, össze kell gyűjteni bizonyos ékköveket a kaland során, melyek segítségével ki lehet majd jutni az útvesztőből és meg lehet szerezni a nyereményt, ami ezért ját. Ha ehhez hozzávesszük Ian McCaig hihetetlen illusztrációit, szinte méltánytalannak érezhetjük, hogy egy játékkönyv ennyire tökéletes lehet.

A Halállabirintus a mai napig egy rendkívül megfogó olvasmány, és a valaha megírt legjobb KJK könyvek között van a helye. Személy szerint úgy gondolom, hogy ez a műfaj alfája és ómegája.
Értékelés: 9.6 / 10
Egy igazi klasszikus. Nem sok olyan kaland van, amire ezt mondtom, de ez megérdemli a címet. Ian Livingstone, a játékkönyv műfajának szinte vitathatatlan királyának (Jackson és Hand elég közel járnak hozzá) könyve, egyben a legjobb alkotása.

Az alapsztoriban nincs semmi kiemelkedő, új szabályokat sem vezetett be, azonban a kaland egyszerűsége és egyben nehézsége nagyon jóvá teszi. A hírhedt Szukumvit báró egy rettegett labirintust épített, hogy ezzel tegye híressé városát, te pedig a 10.000 Aranytalléros fődíj reményében jelentkeztél rá, hogy átjuss rajta. Egy kicsit olyan, mint a Legyen Ön is milliomos egy ősibb -- és halálosabb -- verziója.

Lássuk az értékelést. A könyv maga remekül megírt, Iain McCaig illusztrációi pedig remekül passzolnak a kaland légköréhez. Ezért két hüvelyujjat is érdemel. Szerepelnek benne a szokásos elemek -- a fejtörők, hogy megszabaduljunk egyik-másik versenytársunktól. Egyikükkel még össze is barátkozhatsz, csak hogy nem sokkal később megöld a következő Próbamesterrel való találkozáskor. Egyszerűen zseniális.

Egyetlen problémám van vele, mégpedig a befejezése. Szerintem egy kicsit elégtelen. Tizenöt sor csak egy közepes fejezetpontra elegendő. Ugyanez a hiba jelen van [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=6]A Káosz Fellegvárában[/url], [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=2]A Tűzhegy Varázslójában[/url] és [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=16]A Végzet Erdejében[/url] is. Ezt leszámítva szuper a könyv. Mindenképp szerezz be belőle egy példányt, és játszd végig. Most rögtön. És te is tudni fogod, milyen remekmű került a kezeid közé.
Értékelés: 9 / 10
A cím elég jól felkelti az ember figyelmét, és ha ösztöneidet követve leemeled a könyvet a polcról, nem fogsz csalódni. Ian Livingstone 1984-es könyve hatodiknak jelent meg a sorozatban, és -- véleményem szerint legalábbis -- az első olyan, ami megütötte [url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=2]A Tűzhegy Varázslójának[/i] szintjét. A kaland Allansia északi részén játszódik. Szukumvit báró, akinek a neve egyet jelent a zűllöttséggel, vezeti Chiang Mai tartomány Fang nevezetű városát.

A település hírnevének öregbítése -- és vagyonának gyarapítása -- érdekében a férfi életre hívta a ,,Bajnokok Próbáját.'' Az esemény helyszíne a település mellett elterülő hegy gyomrába vájt, direkt erre a célra létrehozott labirintus, melyet halálos csapdák, szörnyek és fejtörők
tesznek változatossá. Nem kell sok ész ahhoz, hogy rájöjjünk, miért is nevezik Halállabirintusnak a helyet. A báró terve rendkívüli sikert aratott. Az esemény rengeteg, hírnévre és gazdagságra vágyó kalandozót vonzott oda a környékről, akiket pedig követett a tömeg és pénzük. A labirintus ugyanakkor beváltotta a nevéhez fűzött reményeket, ugyanis senki, aki nekivágott, nem tért még vissza belőle. A helyszín tehát adott, egyszerű, mégis rendkívül vonzó. Úgy döntesz, hogy öt másik bajnokjelölttel együtt te is megkísérled a lehetetlent. Társaid leírása csak még tovább fokozza a kaland izgalmait.

Amint belépsz a labirintusba, a könyv hangszíne megváltozik, a kinti, ünnepélyes, karneváli hangulathoz képest nyomasztóvá válik. Itt kezdődik igazából a kaland, mely beteljesíti a felé támasztott elvárásokat. Minden itt van, ami csak kell: szörnyek, melyekkel végezni kell; csapdák, amiket el kell kerülni; tárgyak, amiket meg kell találni; és talányok, amiket meg kell fejteni. És ehhez jön még pluszba a lehetőség, hogy helyenként akár még jelölttársainkkal is összefussunk.

A kellemetlen a dologban az, hogy csak egyvalaki zsebelheti be a fődíjat! De a legjobb az egészben mégis az, ahogy mindezek összeállnak. A labirintus aránylag könnyen indul, és minél mélyebbre hatolunk a belsejébe, annál nehezebbé válik. A könyv remekül meg lett írva és könnyedén magával ragadja az embert. Minden kanyarnál új veszélyekkel kell szembenézni. Livingstone többi könyvéhez hasonlóan a győzelemhez vezető út nem tűr el sok kitérőt, ráadásul úgy is el lehet jutni az utolsó feladványig, hogy minden, a megfejtéséhez szükséges dolgot összeszedtünk volna. Könnyen lehet, hogy ekkor a hajadat fogod tépni, de éppen ez a szép benne. A kihívás. Még ha meg is vannak szükséges tárgyak, a kijutás nem garantált! A labirintus nyomasztó zártsága a történet során folyamatosan jelen van, az újabb és újabb próbálkozások során más és más útvonalakat lehet bejárni, ami tovább növeli az élményt. Így egyszerre lesz nagyobb a kihívás és marad fenn az érdeklődés és izgalom.

Ha a személyes véleményem érdekel, nem fogod tudni elsőre kijátszani a könyvet (sem másodszorra, de még harmadik nekifutásra sem). Iain McCaig remek illusztrációval együtt ez a könyv elég magasra tette a lécet ahhoz, hogy a további köteteket ehhez lehessen mérni. Mindenképpen ajánlom, hogy próbálkozz meg egy végigjátszással.
Értékelés: 9 / 10
Minden kétséget kizáróan ez a kedvencem a Kaland, Játék, Kockázat sorozatból. Ennek egyik oka, hogy a kaland május [a szelek hónapja -- a szerk.] 1-én játszódik, ami egyben a születésnapom is.

A Halállabirintus tele van halálos találkozásokkal, melyek nagy része könnyen a kalandod végét jelentheti, ha rosszul döntesz. Valószínűleg tucatnyi alkalommal meg fogsz halni. Tanulj a hibáidból és készíts jegyzeteket. A rossz utat választva könnyen lelheted halálodat, vagy hagyhatsz ki fontos tárgyakat. A Vérvad termébe több irányból is be lehet jutni!

A feladatot tovább nehezíti a rengeteg ügyesség, erő és szerencse próba, így még ha rá is akadsz a helyes útvonalra, szerencsés dobásokra lesz szükséged ahhoz, hogy célba érj. Sok csatát kell megvívnod, melyek minden kétséget kizáróan le fogják apasztani életerődet. Használd ki azokat a helyeket, ahol lehetőséged van feltölteni tulajdonságaidat.

Érdekes, hogy az egyetlen helyes út során az összes többi jelölttel összefutsz. Az Elf nőtől megtudod, hogy a kijutáshoz ékkövekre van szükséged, melyek helyes sorrendjére semmiféle tippet nem kapsz, így marad a találgatás. És azt is fontos megjegyezni, hogy nem minden, a labirintusban talált kő fog hasznosnak bizonyulni.
Értékelés: 9 / 10
Szerencsejátékos szempontból a Halállabirintusnak nincs sok értelme. Felteszed az életed, vagy legalábbis a szabadságodat potom 10.000 Aranytallérért és némi dicsőségért. Én ugyan nem tudom, mennyire értékeli egy átlagos allansiai az életét, de szerintem ilyen esetben csak akkor vágna bele, ha igen jók az esélyei és egészen biztos lenne benne, hogy a ,,bank'' nem csal. Nos, a jelek szerint tévedek. A háttértörténet szerint sorban állnak a próbálkozók a próbára, amit eleve teljesíthetetlennek hirdetnek, méghozzá legalább annyira a kihívás, mint a pénz miatt. Pedig könnyedén megeshet, hogy már az első kanyar előtt egy hirtelen halál pont van (miért is nincs?). Mindent egybevetve szerintem ez nem azt jelzi, hogy az allansiai kalandozók nem pont azok az észkombájnok, akikhez egy szorult helyzetben szívesen fordulna az ember.

Most, hogy ezt kiírtam magamból, elmondanám, hogy számomra a Halállabirintus testesíti meg a Kaland, Játék, Kockázat igazi szellemét. Had soroljam itt fel, miért is gondolom ezt:

Rendkívül jó neve van. Fantasztikus. Remek a koncepció (a labirintus). Egy útvesztőben játszódik (nyilvánvalóan). Mindenféle teketóriázás, varázslatválasztás, vásárlás vagy utazás nélkül egyenesen belehajít a történések sűrűjébe. Vannak benne elágazások, hogy az újabb és újabb nekifutások esetében más és más csapdákkal vagy lényekkel találkozhatsz, de vannak benne olyan részek is, amelyeken mindenképp át kell haladnod, és így annyira nem is rövid a történet. Jelen vannak más próbálkozók, akikkel valamilyen módon összeakadsz az út során. Több emlékezetes szörnyeteg is felbukkan benne, például a Tükör Démon, a Verembestia és a zseniális Vérvad. Már itt kitűnik Ian Livingstone szokásos egyenes és prózai stílusa, ami remekül illik ehhez a fajta mászkálós stílushoz. Iain McCaig illusztrációi (ez a második és egyben utolsó könyv, amihez rajzolt -- miért?) nagyon ütősek. Megvan benne a drámai végkifejlet. Elég kihívó ahhoz, hogy újra és újra nekifuss a kalandnak, egészen addig, amíg végül sikerrel nem jársz, és a vége majdnem -- mondom, majdnem -- tisztességes.

Igazából az egyetlen hátránya, ami az eszembe jut, az az utolsó három szörnyeteg ÜGYESSÉG pontja. Nem lett volna baj, ha egy kicsit visszavesznek belőlük. Így még 11-es ÜGYESSÉGGEL is kell egy kis szerencse a győzelemhez. Ennél kevesebbel pedig akár fel is lehet adni a próbálkozást. Lehetett volna valamivel több szót ejteni versenytársaink cselekedeteiről, akik ugyebár előttünk jártak és minden bizonnyal benéztek már a legtöbb -- ha nem az összes -- helyiségbe, ahová mi is. És persze ott van a pajzsos kavarás is, de végül úgy döntöttem, hogy nyilván van egy nálunk, mivel egy másik ponton a szöveg automatikusan feltételezi ezt.

Mindent egybevetve a Halállabirintus egy igazi klasszikus. Ha eddig még nem sikerült volna beszerezned, mindenképp pótold ezt a hiányosságot. Nagy kár, hogy az új borítóra nem a Vérvadat tették, a Csontvázharcos szakasztott olyan, mintha a belső illusztrációt másolták volna le.
Értékelés: 10 / 10
Az első KJK könyv, amit olvastam, és továbbra is meg vagyok győződve róla, hogy egyben a legjobb is (bár az olyan remekművekről sem szabad megfeledkezni, mint [url=http://zagor.hu/index.php?oldal=konyv&konyv=14]Az Elátkozott ház[/url], [url=http://zagor.hu/index.php?oldal=konyv&konyv=11]A rémület útvesztője[/url] vagy a [url=http://zagor.hu/index.php?oldal=konyv&konyv=61]Démonvadász[/url]). A saját művemre is ez volt a legnagyobb hatással.

Már a könyv borítója is magával ragadó, melyen egy igazán borzalmas bestia látható, ami mintha egyben akarna bekapni minnket -- a hírhedt Vérvad! Jó eséllyel pályázhatna a ,,Minden idők legjobb borítója'' címre. A belső illusztrációk is kiválóak: a sikoltó Tükördémon, a félelmetes barbár, Throm, vagy a különös fénynyaláb, melyben mosolygó, kacagó arcok lebegnek.

A könyv alaptörténete üdítően eltér a megszokott KJK-któl, itt ,,csupán'' egy próbát kell kiállni, nem pedig a világot megmenteni. Persze nem egyszerű próbáról van szó, hanem egy halálosról, amit még soha senki nem élt túl. Mi azonban éppen erre készülünk, mert a jutalom hatalmas: 10.000 Aranytallér! És még itt is van egy csavar: nem egymagunk hatolunk be a helyre, hanem több másik jelölttel egyetemben (akikkel a kaland során találkozni is fogunk). De csak egy győztes lehet.

Maga a kaland zseniális, több emlékezetes találkozással (az Óriás Skorpió, a Nindzsa és a Manitkór csak néhány ezek közül) és helyszínnel (a fegyver feladására felszólító tábla, a halálos Próbamesterek próbái vagy a vesszőfutás) fűszerezve. Mindezek mellett az írás minősége is kiemelkedő. Ha hozzávesszük a kínzó csapdákat, agyafúrt fejtörőket és zseniális kincseket, egy mindenek fölött álló kalandot kapunk.

Nyugodt lélekkel jelentem ki, hogy a Halállabirintus a legjobb az összes KJK közül.
hr
12345Következő oldalUtolsó oldal
2023. december 24. 14:48 | Válasz erre | #201
Sajnos ez már sosem derül ki. De mivel a játékos nem tud interakcióba lépni Igbuttal, valószínűleg volt valami hatalma, csak elfogytak a fejezetpontok...

Másrészt miért nem sújtotta halálra a játékost?

Mert ha kinyír, ő sem hagyhatja el a Labirintust, valószínűleg valami paktum is visszatartja, mivel ő nem indult a versenyen (legalábbis nem akkor, amikor te), ezért ő ki sem tudja nyitni a kaput. Lehet, hogy a gömb a számára is egy csapda, amíg a kapu varázslata/pecsétje fel nem törik, addig nem szabadulhat meg tőle, illetve addig a kapu közelébe sem léphet akkor, ha nincs nála. Bár bizonyára ezt ilyen mélyen nem gondolta át Livingstone, attól még én logikusnak látom. Meg persze nyugodtan belefér egy kis erős védőmágia (pl. láthatatlanság vagy teleport), így aztán tehetsz arra, hogy kijutsz innen, másrészt nem azért jöttél, ha már idáig eljutottál, hogy egy buta kis szotyadékot csapkodj adjon, ahelyett hogy kijuss a barlangból és felvedd a jussodat (és beírd magadat a történelembe)!
2023. december 23. 11:02 | Válasz erre | #200
Ha olyan hatalmas, akkor mért nem sújtja halálra vele a játékost? Sőt, ehhez mégcsak gömb se kellene.
Ez egy blöff volt, hogy ne támadja meg rögtön a híró. Ezt a blöfföt támogatja meg az üveggömb.
Egyértelmű, hogy tudta melyik a helyes kombináció, szóval egy kis kínzás után az indulónak nem kellene próbálkoznia...

A próbamesterek közül szerintem voltak hivatásosok, meg örökös labirintusfogságra ítéltek. A Halálban a törpe szerintem hivatásos, talán még a köves is, a másik kettő inkább rab.
Bajnokokban 2 hivatásos van.
2023. december 22. 17:52 | Válasz erre | #199
Ezt mire alapozod? Hogy "csak" mérges gáz volt benne?

Idézem:
- Igbut, a gnóm a nevem, én leszek az utolsó Próbamestered az utolsó akadálynál utadon. Mondanom sem kell, hogy varázserőm hatalmas, ezért jobb, ha nem támadsz meg.

Kérdés: miért ne lehetne egy rendes varázsgömb, amit a kezében tart? Nem hinném, hogy Szukumvit azért adta neki, hogy neked vághassa a gnóm és előtted meneküljön ki a kapun... Akkor inkább varázsolt volna. Szerintem. Persze lehet, hogy kókler (és semmi varázshatalma nincsen, te pedig mint jó bajnok, nem vágod azonnal ketté) különben már rég olajra lépett volna (ha tud).
Halálraítéltek lennének a Próbamesterek? Lehet. Mindegyikre ráillik, a kőszobros varázsló pedig lehet akár pszichopata is... És ha belegondolunk, Szukumvitnak elég sok problémája volt anno a sok bűnözővel, talán ezek is azért rohadnak 10 éve a föld alatt. Végül is mégiscsak jobb dolguk van, mint egy földalatti tömlöcben élve elrohadni...

De erről talán I.L.-t kellene megkérdezni, ő mit gondol róla? Kiadhatna egy könyvet, milyen ötletek alapján született meg a Halállabirintus - nem csak pár szóban, hanem teljes egészében. Netán van valahol ilyen kiadás? :)
2023. december 19. 16:52 | Válasz erre | #198
Igbut "varázsgömbje" szimplán egy mérges gázzal töltött üveggömb volt szerintem. Nagy az esélye, hogy nem elsőre találja el a játékos a kombinációt, így ezután ez a gáz is felettébb halálos ránk nézve, ha beszívjuk.
Másik véleményem, hogy ő is a labirintus rabja volt, mint a szárazkenyeres öreg. Anno talán egy induló volt, de elbukott, ezért kellett segédkeznie odabent. És megörült annak, hogy ilyen közel a szabadulás ideje. Talán még reménykedett is abban, hogy meghalunk és ő kapja meg a jutalmat.
2023. december 18. 22:13 | Válasz erre | #197
Igbut biztos nem, mert akkor nem menekült volna ki a labirintusból és futott volna bele az uccsó csapdába.

A kijáraton túli világot miért ellenőrizné? Onnan senki sem tud/akar bejönni a labirintusba...

Másrészt honnan lehet tudni, hogy a varázsgömbje nem csak a labirintusra korlátozódik?

Csoszogi: Az öreg férfi, aki egy tálcán száraz (de mérgező) kenyérrel és pohár vízzel gyalogol az alagútban. A Doppelganger ital ismerője.
Könnyen ki lehet nyírni? Nagy kunszt: a törpét is... Szóval igen, a próbamesterek sem legyőzhetetlenek...
© Vikky
2023. december 18. 11:39 | Válasz erre | #196
Szerintem Morgan Freeman-t, ahol Thrommal kell összecsapnod. Ott említi a szöveg, hogy csoszogva járkál, ha jól emlékszem.
2023. december 16. 20:46 | Válasz erre | #195
Igbut biztos nem, mert akkor nem menekült volna ki a labirintusból és futott volna bele az uccsó csapdába.
Csoszogi próbamester alatt kit értesz?
2023. december 16. 18:33 | Válasz erre | #194
Talán az is belefér a történetbe, hogy maga Igbut látja az eseményeket az üveggömbjén keresztül (és jelzi a játékosok elbukását - a Próbamesterek is segítik ebben). Minden egyes ibolyaszínű kendő kap egy külön rúnajelet (láthatatlan), amely alapján azonosítani és követni lehet a jelentkezőket.
Az is működhet, hogy a labirintus külön részekre van osztva és megadott szakaszonként egy-egy érzékelő működik, amely jelzi, hogy valamelyik kendő viselője áthaladt rajta (mint egy fegyverdetektor). Így lehet kint látni (valamilyen mágikus jelzőn, kristályon), ha valamelyik játékos (rúna szerint azonosítva) áthaladt az egyik sáv felett. Így aztán arra is lehet fogadni, ki bukik el elsőnek, ki utoljára, nemcsak arra, ki jut ki a labirintusból... Ha pedig valamelyik meghal (vagy elbukik egy próbán, csapdába esik), akkor a kendő varázslata megszűnik... (kiesett).

Na most ez egy kicsit zagyvaságnak tűnhet, de remélem átment, mire gondolok...

De az is lehet, hogy a Próbamesterek (az Öreg kővéváltoztató, a Törpe, az Öreg csoszogi és Igbut jelzi a közönségnek, hogy eljutott-e hozzájuk valamelyik hős; külön izgalom, ha tudatosul az emberekben, hogy a favoritjuk legalább elért a labirintus kijáratához - tehát nem átverés az egész).
© Nheil
2023. december 9. 19:48 | Válasz erre | #193
Igen erre én is gondoltam, hogy valami mágikus kivetítés, de ahogy írtad, minden ez ellen szól. :-) De az a durva, erre csak most ennyi év után gondoltam, régen fel se tűnt hogy mégis mit keres ott egy ekkora tömeg...
The city changes but the fools within are always the same.
2023. december 8. 15:45 | Válasz erre | #192
Fantasy, szóval simán lehet olyan, hogy mágikusan követik a résztvevőket, és azt kivetítik a levegőbe/tükörre. Így láthatják, ki milyen vérmes halált hal.
Nem hinném, hogy Sukumvit pont ezen spórolna. Ráadásul így fogadásokat is lehetne kötni...
Tény, hogy a végén nem említik ezt, de lehet, arra fogni, hogy a kijárathoz közel érve már szétfoszlik a varázs.

Ami ennek ellentmond...
- kiderülnek a labirintus titkai, lehet minden évben újratervezni
- halál seregeiben akkor annyira nem kérdezgetnék róla a hőst

Amúgy lehet, hogy csak simán az izgalom miatt mennek oda, hogy hátha végre valaki kijut. Vagy azért, mert a nagyobb tömegben jobban lehet lopni... Vagy a kereskedő jobb fogyást remél (tehát vásárként is üzemel az esemény)... stb.

A kérdés az, hogy meddig maradnak, mert nincs információjuk a bent történtekről, max Sukumvit jelenti be egy idő múlva, hogy az utolsó is elbukott...
© Nheil
2023. december 8. 13:38 | Válasz erre | #191
Csak ilyen kötekedős kérdés. De elgondolkodott azon valaki, hogy miért is gyűlik össze akkora tömeg a Halállabirintusnál a játszma idejére? Ez egy elzárt labirintus, SEMMIT nem lát a tömeg, nem úgy mint manapság a sporteseményeken ahol van kivetítő és lehet látni az eseményeket.
Itt meg igazából annyit látnak, hogy bevonulnak a harcosok... és ennyi. Na meg abban a két esetben amikor mi, a kalandozó nyerünk és kijutunk, a többi évben ugyebár nem volt győztes.
Szóval amíg tart a játszma mégis mi a bánatot csinál az összeverődött tömeg? :-)
The city changes but the fools within are always the same.
2023. április 28. 18:29 | Válasz erre | #190
A megoldásokat itt is elkérhetjük a Haláltalizmánhoz hasonlóan?
2023. április 11. 17:51 | Válasz erre | #189
Én is így erzem mint ahogy scornie kolléga is írja, a labirintusban vegigküzdeni magunkat pláne kijutni emberpróbáló feladat volt, ahogy olvasom sokaknak bele is tört a bicskaja, de itt a legnehezebb része maga a labirintus megépítése volt.
Köszönet érte a kvízmesternek, nagyon izgalmas évet varázsolt nekünk!
2023. április 11. 15:37 | Válasz erre | #188
Én részt vettem a játékban, hatalmas köszönet érte, izgalmas órákat töltöttem el egyes válaszok keresésével. Mivel a magam módján "kocka" vagyok, a legtöbb helyesnek vélt válasz szinte azonnal beugrott, de emellett elég sok lehetőséget kellett ellenőrizni, és megvallom, volt néhány válasz, amelyet nagyon sokáig keresgéltem... de sikerült végigvinni.
A kvízmesternek köszönet, nem semmi munka volt benne.
2023. április 10. 23:05 | Válasz erre | #187
[justify]A Húsvét ünnepe annak emléke, hogy a Megváltó feltámadott és legyőzte a halált. A KJK sorozat egyik kötetében a Halál az Orb nevű világot akarja elnyelni, ahol az istenek minket szemelnek ki, hogy megmentsük a világukat.

Készítettem egy 50 részes kvízt a Haláltalizmán történethez, ahol mindenki letesztelheti, hogy mennyit tud, mikre emlékszik a kalandból. Ez a játék nem verseny, csupán elmepróba, amiben bárki kipróbálhatja magát. Május elsején a válaszokat is felteszem, bár szerintem kitalálható mindegyik talány megoldása.

Neked sikerült mindre megadni a választ? Hány perc lett a szintidőd? Hányszor kellett belelesned a könyvbe? Jó szórakozást!!![/justify]
[center][url=https://www.mediafire.com/file/lwqxivhs76xcv3e/Hal%25C3%25A1ltalizm%25C3%25A1n_kv%25C3%25ADzk%25C3%25A9rd%25C3%25A9sek.pdf/file]A Haláltalizmán 2023as kvízsora[/url][/center]
2023. április 10. 22:49 | Válasz erre | #186
[justify]2022. áprilisában az előkészületben rovatban meghirdettem egy kvízjátékot, amelynek apropója a Fighting Fantasy angol megszületésének 40. évfordulója volt. 40 évnyi KJK megjelenéseket követően sok információ összegyűlt a témával kapcsolatban.

Maga a verseny hosszabb időtartalmúnak ígérkezett, mivel olyan alcímet kreáltam, hogy "Lehet, nem vagy százas, inkább négyszázas!" A kvíz azt ígérte, hogy 400 kalandort próbáló kérdéssel kell megbirkóznia minden indulónak. De ez nem rettentett el sok rajongót, és 40 fő nekivágott a küldetésnek. A kérdések közt a lexikaiak mellett, logikai, kreativitást igénylő, kifejtős változatok is előfordultak. Végül a játékot végigjátszók számára az is kiderült, hogy a 400at meghaladta a kérdések száma. De nem bánták, sok-sok érdekességre fény derült menet közben!

A játék magán hordozta egy KJK kaland tipikus elemeit. A játék kerete az volt, hogy Sukumvit leckézteti a kalandorokat új elmecsapdákkal, és ezt kell túlélni. Azonban a játék felén túl olyan kérdések is előkerültek, ahol a tudást aranytallérokkal is díjazták. Így a játék végére a pontszámaik mellett adott számú aranytallérral is rendelkeztek, ki-ki helyes ismeretei szerint. És ekkor Sukumvit labirintusának ádáz szörnyeivel is meg kellett küzdeniük, mintegy a végjáték csavarjaként. Az aranytallérokból zsoldost fogadhattak maguk mellé, a maradék pénzükből pedig gyógyíthatták őt a küzdelemsorozat folyamán. Nyilván a harcok esetében a kocka némi szerencsét csempészet a játékmenetbe. Ám a csatákig eljutó versenyük mind túljutottak az összes harcon sikerrel, és a végeredményt már érdemben nem befolyásolta ez a rész, csak az izgalmakat fokozta a végletekig.

Végül szoros küzdelemben a 2022 KJK kvízbajnokság végére az alábbi dobogós helyezések alakultak ki:

Első helyezett: Takács István
Második helyezett: Kürtös Nándor
Harmadik helyezett: Tóth Krisztián

Sukumvit is elismerését fejezte ki a próbákon átjutók teljesítményét látva!
Gratulálok!

(Ez csupán egy tájékoztató írás volt a fórumozóknak, hogy a háttérben a játék sikeresen véget ért, mert ezen a felületen lett korábban elindítva.)[/justify]
2023. február 27. 09:24 | Válasz erre | #185
Mármint konkrétan Livingstone stílusát követő játékkönyvíró? Hát olyan tényleg nincs, de talán nem is baj.

Ez az egész az ő életműve. Ha távozik közülünk, hogy magasabb szinten írja a meséit, mi azt már nem fogjuk látni és sok titok marad, melyre sosem derül fény.

Kár minden egyes meg nem valósult álomért, amely még ott lapul a tarsolyban...

Üdv. Hark
© SzG
2023. február 23. 19:24 | Válasz erre | #184
"nincs igazi követője, akiben az ő fénye élne tovább… :("

Mármint konkrétan Livingstone stílusát követő játékkönyvíró? Hát olyan tényleg nincs, de talán nem is baj. :) (Nem hiszem, hogy hiányozna egy "Livingstone epigon".)
2023. február 23. 17:22 | Válasz erre | #183
"Attól tartok Livingstone korát tekintve, hogy ez hajó már elúszott a Macskahal folyón."

True. És az még rosszabb, hogy nincs igazi követője, akiben az ő fénye élne tovább... :(
2023. február 17. 23:14 | Válasz erre | #182
[quote]Viszont nem [u]életképes[/u], hogy ne tudná, kik győzték le előzőleg.[/quote]
A kifejezés amit használni szerettél volna, az [b]életszerű[/b]. Az 'életképes' melléknév más jelentéssel bír.

A régebbi témával kapcsolatban, az Azzur nagyúrral való leszámolás szerintem is értelmetlen lenne, mert hatalmi vákuumot okozna Feketehomok Kikötőben, amelytől az egész setting alapjaiban rendeződne át. A kikötővárosbeli élet, a mindennapok és maga az általános hangulat is gyökeresen változna meg, amit biztosan nem szeretne meglépni Livingstone.

Talán ha sok-sok évvel ezelőtt kezdi sorrendbe helyezni a könyveit és lenne egy határozott idővonala a brandnek, akkor lenne értelme egy későbbi settingnek Feketehomok Kikötőre egymással hatalmi harcban lévő nemesi- és kereskedőcsaládokkal, frakciókkal és politikai összeesküvésekkel.

Attól tartok Livingstone korát tekintve, hogy ez hajó már elúszott a Macskahal folyón. [smiley]shakehead[/smiley]
2023. február 15. 10:51 | Válasz erre | #181
[smiley]eljen[/smiley]
2023. február 8. 04:52 | Válasz erre | #180
[b][center]Helló Várbáró![/center]

[justify]Sorrend: Tolvajok városa, Veszedelmek kikötője, Allansia bérgyilkosai, Halállabirintus. A tolvajok városában verjük le elsőre Zanbart. Bár itt egyáltalán nem hangsúlyos, hogy Azzur a haverja. Kimondva nincs, hogy A veszedelmek kikötője megelőzi az Allansia bérgyilkosait, de mégis így kéne lennie. A történetben Nikodémuszt elraboltatja Azzur a gyűrűjéért. Meg kell menteni, kell a varázsló segítsége Zanbar újbóli legyőzéséhez. Ebből következik, hogy tud arról Azzur, hogy Zanbar visszatér, nyilván értesül, hogy megint leverjük. Innen érthetővé válik, hogyha tényleg Zanbar segítségére vágyott a hatalom megszerzéséhez, és mindig leverjük, akkor miért pipul be ránk Azzur nagyúr. Az Allansia bérgyilkosaiban ránk küldi egy fejvadász céh embereit jutalomért. Tényleg inkább a fejvadász kompánia találó rájuk, mintsem a bérgyilkos kifejezés. 1000 aranyért ránk izgulnak.

És most érkeztünk el ahhoz a kérdéshez, hogy mi az eltérés a Halállabirintus új feldolgozásában a régebbihez képest. A terv az volt egyértelműen, hogy mivel Ian előzmény kalandnak szánta a Halállabirintus történet elé, ezért kössük össze őket. Gyula ezt oldotta meg, átkötötte a történet fonalát a Halállabirintushoz, és ezt a borítóképpel is kihangsúlyozta, mert Throm került rá, miközben a labirintus szolgáival viaskodik.
Eredetileg a Halállabirintus háttértörténete 5 oldal volt, ami 6 lett. Átvette a Halállabirintus A veszedelem kikötője könyv befejezését. A 400. fejezet, a végkifejlet hossza nem változott, egy mondattal lett megtoldva, hogy átadod a jutalmat Azzurnak, aki közli, hogy találkoztok még, de kérdés, hogy ezt pozitív vagy negatív kicsengéssel értsd-e!

Pozitív, hogy van átkötési szándék a két kötet közt. Belekerül a közjáték Azzur nagyúrral, hogy elé járulsz, legyőzted a fejvadászait, indulnod kell a próbán, de kéri magának a zsozsót, holott az 1000 aranyat is megspórolta, mert nem vert le senki, akit felbérelt. Thromot ismerősként üdvözlöd. Néhány tárgyat, amit a fejvadászoktól zsákmányoltál, használhatsz a kalandban. Pár angolul hagyott eredeti kifejezés magyarosodott: leprikón, mantikór. A próbamester anagramma feladványai is letisztultabbak lettek. Pár helyen nyelvtanilag helyesebb szóhasználat lett a régi helyén.
A régi Halállabirintusban a 6 indulóból a 3. és 6. a barbárok voltak, nem lettek nevesítve. Most a 3. lett Throm és a 6. a kétszemű barbár. Ez viszont magával vonja azt a logikai hibát, hogy fél óránként indítva a versenyzőket a később induló barbár, hogyan került a szöges pallócsapdára. És még az ajtónál lévő lábnyomok is azt erősítik, hogy nem okés az elgondolás. Ian ezt vélhetően nem vette észre, de a szerkesztésnél Gyula és kollégái sem. Ki lett javítva az a fontos elem is, hogy babérkoszorút kapsz jutalmul, mint bajnok, de nemcsak 10000 aranyat, hanem városi díszpolgári címet is. Ezt a címet elfelejtik odaadni a régi és az új verzióban is.

A borítóval önmagában nincs gond, vagy tetszik vkinek, vagy nem, ízlés kérdése. A nagyobb probléma, hogy Thromról így lesz két képünk is, az ikonikus Vérvadról viszont már egy sem, csak leírás. Amúgy a történetben, képanyagban nincs változtatás. Az elgondolkoztató, hogy aki elsőként most megveszi ezt a könyvet, annak mennyire lesz kedve kalandozgatni a Titán világában? Az egy erős elgondolás lenne, miszerint vívjunk meg Azzurral a történet végén, mint Lord Carnussal A bajnokok próbájában. Azzur jelenléte kell a Feketehomok kikötőbe, halálával biztos hatalmi vákuum keletkezne, és csatározások a hatalom megszerzéséért. Tehát nemcsak gagyi húzás lenne, de borítaná a Titán "rendjét" is.
Ott állunk díszpolgárként a történet végén, túléltük a labirintust, a fejvadászok támadásait, éljeneznek minket, kapjuk a 10000aranyat. És ezen tények mellett annyira jutunk, hogy fogcsikorgatva átadjuk a jutalmat, és örülünk, hogy megmentettük az irhánk. Ez a "katarzis". Így viszont nem mondanám, hogy ajánlom olyan új olvasóknak, akik a sikerre éhesen vágnak bele az újdonsült kalandba, mert lapos a vége. Az eredeti sem vitte túlzásba, de legalább ott volt a jutalom a zsebünkben és tervezgethettük a nagyszabású jövőt! Ha Ian engedélye megvolt a háttértörténet átszerkesztésére csak magyarul, akkor akár meglehetett volna egy izgalmasabb befejezéshez is, mint ami sikerült.

Zanbar-nak megvan az a rossz szokása, hogy vissza-vissza képes térni a Veremből. Ha ez újra bekövetkezne, akkor megint le kell verni. Viszont nem életképes, hogy ne tudná, kik győzték le előzőleg. És az sem kérdőjeles, hogy Azzur ilyen esetben Zanbar pártjára vagy a miénkre, a legyőzőjére állna. Vajon Azzur adna-e nekünk megbízást? Talán, ha belepurcanhatunk közben, vagy pénzt termelünk neki, hogy hatalmát kiterjessze, vagy direktben hatalmi törekvéseiben. Bár ha nemes lelkűek vagyunk, ez nem következik be, hisz akkor miért tángáltuk volna el Zanbart?!
Ha a rossz oldalt támogatnánk, teljesen más karakter bőrében, aki sosem nyert Bajnokok próbája kihívást, nincs köze a korábbi kalandokhoz, az már egy másik történet lenne... (Pl. A pusztítóban is kiderül, hogy külsőre gonosz lénynek látszunk, de mégsem azok lennénk eredetileg, ha a gonosz nem mesterkedik.) Ki tudja, lehet, majd készül ilyenfajta történet is a jövőben, ahol velejéig romlott karaktert kell alakítanunk...[/justify][/b]
2023. február 5. 21:43 | Válasz erre | #179
Sajnos nincs semmi extra az újra kiadott Halállabirintusban. Ugyan van egy-két eltérés, de ha az igaz feelinget akarod, jobb, ha az eredetinél maradsz. Ennél azért én is jóval többre számítottam... Sorry.

Üdv. Hark
2023. január 29. 12:20 | Válasz erre | #178
Lásd 170. válasz. Talán még ott lehet átírás, mikor találkozik a kari Throm-mal, hiszen elvileg már ismeri.
Ha jól tudom nincs párbaj, csak átadod neki a zsozsót, amiért felment a bűnöd alól, oszt még hozzáteszi, hogy jössz te még az én városomba.
Sukumvit nagy haverja Azzurnak, így eleve esélytelen egy párbaj vele, a tesót nem szerette, így ott simán mehetett a dolog.

Talán mert ő volt a legközelebb. :D
2023. január 29. 00:58 | Válasz erre | #177
Hello
Vki akinek megvan az új Kameloen verzio le tudja irni (vagy privátban), hogy mi a különbség.
Az eleje oké, hogy az Allansia Bergyilkosai miatt a háttér és pl az első pontnak változnia kell.

De a végén mi történik?, még Azzurral van vmi harc?? - ha ez lenne az sajnálatos lenne, mert akkor egy Bajnokok probája #2-t csinálták volna az egeszből.

Ui.: Az előzménye az AllaBer-nek a tolvajok városa vagy a Veszedelmek kikötője? Logikusan a A Tolvajok városa lenne mert ott győzzük le először Zanbart, vagy a Veszedelmekben? Azzur minek választ magának olyan mestert aki így hullik minden második kötetben? :)
© timba
2022. augusztus 15. 20:50 | Válasz erre | #176
Én egyszerűen csak eladtam a következő rész elején. Kellettek az aranyak kajára.
© AXE
2022. augusztus 13. 06:11 | Válasz erre | #175
Sziasztok!

Érdekesnek tartom,hogy az évszázadokat megélt erkölcsrendész hullarabló Főhősünk mindig tudja,hogy merre kell menni,milyen cuccok kellenek neki a továbbhaladáshoz,meg hogy mire nincs szüksége(jelen esetben pl:Topáz,Szárnyas Sisak).Kíváncsi lennék,mi lesz a küldetések végén a hátizsákban maradt felhasználatlan cuccok sorsa?

Üdv:AXE
2022. május 5. 06:57 | Válasz erre | #174
Hi, D!

Nos, privátban vagy nyilvánosan vesézzem ki (elkerülendő a Grimmy-féle lelkes megnyilvánulásokat)? :)
© [törölt felhasználó]
2022. május 4. 19:46 | Válasz erre | #173
© [törölt felhasználó]
2022. május 4. 17:25 | Válasz erre | #172
2022. május 4. 15:17 | Válasz erre | #171
Jah és még egy hozzászólás, hogy teljes legyen a hathengeres borsóleves:
SPOILER ALERT (LELEPLEZÉSVESZÉLY)

Az új könyvben (Hallab) a következő a labirintusba lépők sorrendje:
A lovag
Az elf lány (ne kötözködjetek, az eredetiben tényleg elf lány volt, csak az akkori változatból kimaradt az elf-szó)
Throm (Dafaq?)
Nindzsa
Te
És a másik barbár

Aha. Na most ez hogy? Nem akarok CSI: Miami szintű nyomozásba kezdeni, de:
A lovag kővé válik
A lány átjut a víz alatt, de..
A nindzsa szintén
A barbár 1-et felszögeli egy deszka.
Namármost: ha Throm megy be elsőnek, akkor hogy kerül a MÁSIK barbár a szöges deszkára? Aki utánad jön fél órával később... És csak egy pár lábnyomot látsz a földön, amely keletnek vezet... Hárman (Lovag, Lány, Nindzsa) nyugatnak mentek. Szóval erre sem ártott volna figyelni... :(

Üdv: Hark

Ui.: Sorry a floodért...
2022. május 4. 14:34 | Válasz erre | #170
to deathangel: Hmmm... Hát nem sok változott! Nagyon nem! A felvezető szöveg az elején és a lezáró-szöveg a végén. Én ennyit találtam! SPOILER!
Még a Thrommal való találkozás sincs kivesézve, nem érződik, hogy lenne közöttetek bármiféle csapatmunka az előző könyvben történ események miatt. Pedig kellene...

Eddig ennél többet nem találtam, a bemásolás pedig Copyright (és látjuk ugye, hogy ez mennyire hatékony tud lenni...)

Üdv: Hark
2022. május 4. 14:24 | Válasz erre | #169
NA szép jó napot mindenkinek!

Végigtoltam két könyvet (AllBér+Hallab). Na nézzük a vesézést:

AllBér: hmmm... Érdekes. Nem rossz ugyan, de vannak érdekes dolgok, amitől falnak mentem.
1: 2 dollár 12 cent egy varázstárgy... Azaz 5 arany egy varázstárgy... Mi van? 5 kocsmai ivászat és el is ittad a tárgyad árát? Na ne...
2: Ellenfelek: hmmmm... változatosnak változatosak, de ezek inkább fejvadászokra emlékeztetnek, semmint bérgyilkosokra! Egy nindzsa vagy egy asszasszín (Arábia) valóban egy bérgyilkos. Itt csak egy-két karakterre illik ez a titulus
3: Repkednek csak a varázstárgyak! Leütöd ezt, van nála egy varázstárgy. Leütöd azt, nála is van egy! Namármost ezek annyi Ügy-bónuszt vágnak hozzád, hogy a végén még Hulkot is miszlikbe tudnád vágni. De a Kezdeti Ügyességed nem változhat! Aha... Akkor meg minek? Oké, itt is utolérhet egy durva sérülés (-1 Ügy, stb.) na de könyörgöm! Inkább akkor a támadóértéket növelje, ne az ügyességet! Szóval hol a határ? Csalás nélkül összehozok... sokat. I mean nem akarom most lelőni a poénokat!
4: Összecsapás Dr. Összetörlekkel: simán levernéd, mint a cölöpöt, de drammmaturgia a köbön... Azaz TE akkor sem tudnád legyőzni, ha isten lennél... Khmmmm... Hagyjuk.
5: Rajzok: az eredetiek magyar kéz által javított változatai. De hangulatosak és tetszetősek!
6: Azzur nagyúr... Hát gyerekek... Nem egy Dr. Vader vagy egy Császár! Komolyan, semmi karakteres hidegvér vagy hasonló! Én olyanra számítottam, hogy mikor kiderül, mennyire eredményes vagy, megkérdezi szeretnél-e élni még egy kicsit, vagy megkérje-e a bárót, hogy 1000 aranyért a testőrsége vagy Fang népe felaprítson téged. Ha inkább megtartanád az életed, eltekint a fejedre kitűzött vérdíjtól, sőt a fődíjat is megtarthatod, ha győzöl a Bajnokok Próbáján. Rád fog fogadni, ezek után - bármennyire is haragszik rád - kivívtad a tiszteletét. Ha azonban kihívnád magad ellen a sorsot... a Kalandod itt véget ér (meg a fele testőrségé is, olyan erős vagy már itt, de sebaj).
De hát ez van.
7: Van ennél jobb könyve is Ian L.-nak. De csak felpörög ismét a rajongók hatására!
Összpontszám: 6,5

Hallab: :(((
Hát sok különbség nincs az eredetihez képest és azt kell mondanom, hogy nem éri meg benevezni rá (mondom ezt úgy, hogy senki üzletét nem akarom rontani!). A javított sztori szerintem erőtlen és ha valaki tényleg élvezni akarja a Hallabot, annak a régi könyvet javaslom inkább! Kár érte, szerintem több és bátrabb ötlet(ek) is belefért volna.
Borítókép: A régi sokkal jobb volt! Nem szebb volt, hanem ötletesebb!

A 3. még várat magára.

Üdv: Hark
2022. április 30. 09:48 | Válasz erre | #168
Csak írnom kell valamit, és máris lángoló darázsfészekké változik a fórum... :D

to Denko: na látod, ez eszembe se jutott. Kösz a tippet. Na majd legközelebb! ;)

to Grimmy: örülök, hogy ilyen jól tájékozott vagy, de azért szeretném saját szememmel látni a különbséget, még akkor is, ha népellenségnek titulálsz. :)
Az illetőt meg személy szerint nem ismerem, így nem ítélkezem, de az tény, hogy jedi-lovagnak nem merném nevezni (finoman szólva).
Az Új KJK könyvek nem feltétlen itthon jelennek meg... Ettől eltekintve kíváncsi lennék rájuk (ha megengeded)
Balla K. Igaz, az ő rajzai csak az Allansia Bérgyilkosaiban van. Na arra vagyok kíváncsi, a jav. Halállabirintusból meg az összefüggő történetre. Ha sz*r, azt is megírom (már ha bárkit is érdekel).
Régi mondás: ízlésen vitatkozni nem lehet. Kinek ez, kinek az. De ha már itt tartunk, nekem pl. a Tűzhegy varázslójában lévő rajzok nem tetszettek különösebben, a halállabirintusé igen (mintha Sváb József - Menő Manó Magazin - rajzai lettek volna)

to SZG: köszönöm az infót! És a tanácsot. :) Azért nekem a Száguldó Harcos még mindig a Best - a hibái ellenére is! :D

to FireFoX: oksa, megnyugodtam! :) Persze, kíváncsi vagyok, mennyire sikerült "összerakni" a művet. A Halállabirintus története nagyon megfogott, főleg az, hogy eddig normális, igazi nyomasztó hangulatú digitális játék nem készült még belőle. Pedig a Grimrock (PC Game) már kezdte visszaadni a Halállabirintus hangulatát... Komolyan mondom, mindegyik karakternek (a két barbár, a szőke elf lány, a lovag és a nindzsa) végigolvasnám (játszanám) az előtörténetét, hogy jutottak el Fangba, kik voltak, s miért jelentkeztek igazából (motiváció) a kihívásra. Szerintem mindegyik megért volna egy misét, hogy lássuk, nem akárki voltak ők sem... :)

to deathangel: megvan a régi, két példányban is, de még így sem eladó! :D Szívesen, engem is nagyon érdekel, hogy jobb vagy rosszabb lett a sztori. Az biztos, hogy annyit olvastam a régi Halállabirintus fejezeteit (nem játékszerűen, hanem elemezve, annyira tetszett a könyv atmoszférája), hogy lassan maga is írhatnék egyet (más szemszögből), sőt, ha visszaolvasol pár hónapot, Denkoval elég jót birkóztunk itt a fórumon és még így sem kaptam (kaptunk) sok dologra választ. Tartok tőle, hogy ha Ian-t kérdezném meg, maga is pillázna egy sort a rakás kérdésen, amit feltennék neki (ha eddig nem utálta a magyarokat, ezután biztosan megtenné). :D


2022. április 29. 18:11 | Válasz erre | #167
Aki nem vette meg angolul, vagy az itteni illegálist, annak biza a visszatérés is új. ;) A veszedelem még csak nem is régi, szóval belefér detto ebbe, tény hogy ebből is volt itt illegális.
Mondjuk az is kijelenthető, hogy ez a halállabirintus, amiről szó van, pont nem tartozik ebbe a csoportba.

Ballának rajzának tetszésindexe meg szubjektív. A schulis képeknél szerintem jobb.

EvilHarkonnen, ha megvan a régi, akkor én örülnék, ha beírnád hogy mi változott mire (vagy olvasható kép...).
Fox meg szerintem csak huncutkodott a rajzzal. Grimmy, nem.
2022. április 29. 18:05 | Válasz erre | #166
Poénnak szántam medúzát, nem szándékozok senkit megkövezni. Ha majd beszerezted mindhárom könyvet, majd nézd meg, hogy bennük hagyták-e az időhurkot.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© SzG
2022. április 29. 09:31 | Válasz erre | #165
Elvileg hamarosan lesz újranyomás az Allansia bérgyilkosaiból.

És ha már összefüggő lapozgatósokról van szó (valamint támogatható kezdeményezésekről), akkor tudom ajánlani a [url=https://moly.hu/konyvek/takacs-laszlo-szlobodnik-gabor-a-vegzet-profetai]Végzet Prófétáit[/url] és a [url=https://moly.hu/konyvek/manninger-barnabas-szlobodnik-gabor-karavankiserok-a-haromszemu-visszaterese]Karavánkísérőket is[/url]... [smiley]wink[/smiley]
© [törölt felhasználó]
2022. április 28. 16:54 | Válasz erre | #164
© [törölt felhasználó]
2022. április 28. 16:26 | Válasz erre | #163
2022. április 28. 15:46 | Válasz erre | #162
Azért, mert nem feltétlen került jó kezekbe a KJK sorozat, attól még engem is érdekelnek az új könyvek. Valószínűleg nem fogok rendszert csinálni belőle, de azért a KJK könyvek megjelenését támogatom, hiszen ha nem is nagy, de azért rajongója vagyok a szériának. Nyilván nem mindegyik könyv jött be, de Balla Krisztián rajzai NAGYON sokat tettek ahhoz, hogy megvegyem a könyvet. Ha másért nem, az ő munkássága miatt megyek bele a vásárlásba... Na meg amiatt is, hogy milyen nagyobb ívű történet kerekedik ki a Halállabirintussal összefűzve (ezért nyivákoltam a Száguldó Harcos miatt is, és megannyi év után, végre siker koronázta azt, hogy egy bátor jelölt lefordította a teljes ciklust). Köszönet érte.

Ui. Sajnálom, ha csalódást okoztam, az őszinteségemmel is.
2022. április 26. 17:07 | Válasz erre | #161
[smiley]medusa[/smiley]
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2022. április 26. 14:47 | Válasz erre | #160
Kövezzetek meg, de megrendeltem a "rivális" Halállabirintus könyvét.
Ha megkapom, végigtolom, és ha gondoljátok, elmondom a véleményemet (bár az Allanisa Bérgyilkosai hiányában necces lesz...). Nincs valakinek egy jó állapotú, felesleges AB könyve? Mert sehonnan sem tudtam eddig beszerezni...
© [törölt felhasználó]
2022. április 25. 19:26 | Válasz erre | #159
© AXE
2022. április 25. 18:37 | Válasz erre | #158
Sziasztok!

218.A vetített képes halálcsapdás szobában"talán gyémántot"vizualizál a Főhős,viszont a belépést követően rubin illúziója foszlik szét.

Üdv:AXE
2022. április 15. 14:06 | Válasz erre | #157
Volt rá pár évük. Mire elkészült az új, már mind begyűjtésre került. Képzeld el, mekkora buli megvenni egy piacon egy olyan fegyvert, amely a 10 testőr egyikének a kardja volt, aki a legtovább jutott az első labirintusban és csak a vérvad győzte le. Ráadásul az összeszedett cuccokat akár ki is lehetett osztani az új jelölteknek (mármint hogy rátaláljanak az új labirintusban). Külön buli lenne krónikába leírni, ki, hol esett el (a maradványok alapján) és ezekről történeteket írni (ha már megvan a lab. bajnoka, a titkok napfényre derülhetnek).

Amúgy nem tartom kizártnak, hogy az opálgombos tőr (az első labirintusban) valamelyik jelentkező fegyvere lehetett, bár felvágni a vérvadat ezzel sem lehetett. Apropó, külön buli, hogy a lány dobótőreivel nem lehet szemen dobni a vérvadat (még csak meg sem lehet próbálni), illetve nem számít tőrnek sem, amivel harcolhatunk a vérvad ellen, ha a kardunk nem elérhető... Legalábbis a digitális változatokban... :)

Amúgy engem jobban zavart, hogy... mivel etetnek ennyi szájat a labirintusban? Egy titkos járaton dobálják be az ellátmányt (meg rabszolgákat, befogott szörnyeket, felhasználható ellenfeleket, felszereléseket (üzeneteket a próbamestereknek) vagy netán teleportot használnak?

Na ezzel sem lenne butaság megkeresni Livingstone urat.. :)
© AXE
2022. március 29. 08:32 | Válasz erre | #156
Az első Bajnok kihirdetése után jó sok időbe telhetett összeszedni a labirintusban maradt cuccokat.

Üdv:AXE
© AXE
2022. március 29. 08:26 | Válasz erre | #155
Sziasztok!

Mekkora munka lehetett a hamis útvonalakat(pl:Spóragolyó,Szárnyas Sisak,Topázok,Tükör Démon)megcsinálni.

Üdv:AXE
2022. január 15. 20:44 | Válasz erre | #154
Nem rossz ötlet. Bár mondjuk én sokkal jobban örülnék, ha végre jobban felszerelt és képzettségekkel megtűzdelt karakterrel lehetne játszani...
Pl. a Kai tanok a Magányos Farkasból, de persze nem feltétlen ugyanazok.
Pl. Vadonismeret (túlélés, vadászat, nyomolvasás) +2 a dobásaidhoz
Misztikus ismeretek (varázslatok, mágiák, mágikus kreálmányok, szörnyek ismerete) +2 a felismerésükre, gyengeségeikre, értékes összetevők felhasználására, stb.
2021. december 31. 20:20 | Válasz erre | #153
Azért az FF-ben nem volt jellemző túl sok utalás egy másik kalandra...
Halál seregei mondjuk ilyen, de amúgy...

Mostanság szoktak vele élni, mert akkor a nosztalgia miatt is jobban fogy a könyv.
Ian bácsi is épített erre szerintem, más kérdés, hogy kicsit fura hogy egy meglévőt felrúg vele. De az is lehet, hogy a következő kiadó már újradolgozza ezt mikor kiadja.
De hasonlót mi is tudunk alkotni, azért nem éri meg 4000-5000 forintocskát kidobni...
2021. december 31. 09:27 | Válasz erre | #152
Kösz az infót!

Rágódtam rajta eleget, hogy megvegyem-e vagy sem...

BÚÉK to all!
12345Következő oldalUtolsó oldal