Zagor.hu
Zagor.hu fórum
19. könyv: Varázstörő
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Gondolatok a könyvről (7)
[b]Történet (4)[/b]: Zarándokutunk során viharba keveredünk és egy vándortársunkkal együtt menekülünk be egy apátságba démonok elől…legalábbis ezt hisszük. Ugyanis a vándortársunkról kiderül, hogy Nazek, aki egykor az apátság neveltje volt, de gonosz mágiával kezdett foglalkozmi, és azért jött, hogy a Feketemágia varázskönyvét ellopva feltámassza a Pokoli Bestiát. Normális körülmények között ugyan nem tudott volna bejutni az apátságba, de mivel mi beinvitáltuk, így a varázslat megszűnt (azért magunk közt szólva elég gyér az a mágia, ami egy meghívásra megszűnik, de ez csak magánvélemény). A könyvet megszerezte, így meg kell találnunk, hogy megakadályozzuk az ördögi tervében. E közben számos kisebb faluban kell olyan epizódküldetéseket megcsinálni, amik közelebb visznek a végső célunk teljesítéséhez. Igazból ezeknek a kidolgozottsága az, ami igazán egyedi és szerintem felpörgeti a kissé sablonos háttérsztoriját a könyvnek. További egyedi dolog a számos növény, amit be lehet szerezni és amiből mágikus italok készíthetők, ez szintén tetszett. Ugyanígy jó eleme volt a könyvnek a hit pontok alakulása is. Az már megint egy más téma, hogy ami eredetiség és kreativitás szintjén jó ötlet, annak a kivitelezése nem sikerült igazán jól…

[b]Gondolkodás/szerencse (2)[/b]: Ha csak a rejtvényeket nézzük, ezek száma átlagos, és vannak józan gondolkodást igénylő döntések is. Ezzel nem is lenne baj. De a szerencse szerepe már-már pofátlanul magas, és még csak nem is úgy, ahogy általában, hogy folyosók vagy ösvények választásával dől el a sorsunk, hanem direkt kockadobással jónéhány helyen. A legdurvább ezek közül az egyik istenítélet (ez egy elkerülhetetlen eleme a könyvnek, ráadásul a végefele), ahol ha 1-3-at dobunk, nekünk kampó, ha 4-6-ot, túléltük. De ugyanez van a hit próbáknál, amiknél pedig még annyival rosszabb a helyzet, hogy ezek generálják egymást. Egy példával élve: egy hit próbán dől el (50% eséllyel, mert több hit pontunk nem lehet), hogy álmunkban megkapunk-e egy tárgyat, ami ad 2 hit pontot. Ez pedig innentől a többi hit próba szempontjából döntő. És még van vagy 2 ilyen szituáció. Ezekkel nekem az a nagy problémám, hogy ezzel még nem is lehet mit kezdeni. Hiszen ha egyszer egy folyosón nem jobbra, hanem balra megyek, és emiatt meghalok, akkor legközelebb majd jobbra megyek és túlélem. De ebben meg benne van az is, hogy 15x egymás után halok meg amiatt, mert nem dobok jól kockával. Nem tudok mást mondani mint azt, hogy ez ebben a formában generálja a csalásokat.

[b]Nehézség (1)[/b]: Most kérem, hogy írja meg nekem kommentbe az, aki úgy végigjátszotta ezt a könyvet, hogy egy kockadobásnál sem csalt? Ha igen, szerencséd volt. Nem néztem utána, de más kritikákban olvastam, hogy kereken 8% annak az esélye, hogy valaki csak a kockadobással eldőlő kérdésekben úgy dob, hogy életben marad. Nem számoltam utána, de kb. reálisnak tűnik. Ez már önmagában elég gáz, ráadásul messze nem ez a könyv egyetlen szadizmusa. Elég a már korábban említett varázsitalos részre gondolni. Eleve nagyon nehéz az alapanyagok begyűjtése [spoiler2](márcsak azért is, mert a legtöbb növényt 2 gyógyfűárusnál lehet szerezni, akik kirabolnak, ha a gyógyitalukat megiszod)[/spoiler2] de tegyük fel, hogy megvan minden. Akkor is Samu csak 2 italt készít, mert ennyire van ideje. Viszont van 2 olyan ital [spoiler2]a szalamandra itala és a méregsemlegesítő[/spoiler2] amit ha nem készíttetünk el, nekünk kampec. Tehát annak az esélye, hogy pont ezt a kettőt választjuk ki, 1 a 15-höz. Tehát csak ez a kettő alapján az első teljesítésre az esély 1,2 %. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy szegény Samut is meg kell találni. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy ha nem találjuk meg az ellenállókat, akkor nekünk végünk. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy ha nem tudjuk a szertartás helyét, akkor is halál. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy ha nem szerzünk meg egy varázsigét és egy kardot, akkor is meghalunk. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy mind az első faluban, mind később a pestisszabadításnál könnyen otthagyhatjuk a fogunkat. És akkor még nem beszéltünk arról, hogyha nem állítjuk meg Varjúlábat és a madarát, akkor is végünk. Ehhez pedig további 3 (!) tárgy szükséges. És itt jelenik meg egy újabb, már-már unalomig szajkózott aggályom. Ahhoz, hogy ebből a 3 tárgyból az egyiket megszerezzük, egy olyan dolognak kell megtörténnie, amire amúgy nem törekednénk, tehát megint valamit rosszul kell csinálni, hogy legyen esélyünk a végén nyerni. [spoiler2]Börtönbe kell kerülnünk![/spoiler2] Maradjunk annyiban, hogy teljesen irreális, nem gondoltam volna, hogy a Pusztító után fogok még 1-es pontot adni nehézségre, de itt sikerült. Ja, és még a végére egy adalék: 3 olyan tárgy is van, ami ha nálunk van, és megpróbáljuk használni, akkor nekünk annyi, ezek közül az egyik egy másik, egyébként fontos tárgy mellett. Igazán hálásan köszönöm!

[b]Játékélmény (3)[/b]: Elég egyértelműen 2 részre osztható volt számomra a könyv. Az istenítéletes faluig én nagyon jól elvoltam ezzel a könyvvel, sok izgalmas kaland, fontos a pénzgazdálkodás, és jólesik a falvaknak is segíteni. Ugyanakkor az előbb vázolt okokból a könyv további része egy szenvedés volt, hiszen minden szituációban vagy megvan a tárgyunk és az információnk, vagy meghalunk. Ebben már semmi élmény nem volt. A pontszám a kettő részre adott pontom átlagát jelöli.

[b]Összességében: 10/20[/b]
© SangForrás
 
[b]Design[/b]
A szarvas-patás-denevérszárnyas ördög kikel a lángoló szarkofágból - hát, nagyjából ezt ábrázolja a kép. Amúgy elég impresszív alkotás, a lángok is tetszetősek, még a Harry Potter-es villámbetűk sem zúzzák szét a kompozíciót. Talán picit világosabb lehetne az egész.

[b]Illusztráció[/b]
Sajátos stílus, ami nekem nem igazán jött be. Több helyen félelmetes helyett inkább vicces lett a rajz, nézzük csak meg a Sétáló Borzadályt a 72-esen, a Visszatért-et a 137-esen, a Rettegett Démont a 200-ason, vagy magát a főellenséget (!), Kurakilt a 397-esen. Utóbbi mintha épp ránk vigyorogna, és azt mondaná: „gyere haver, öleld meg rég látott cimbidet.” Az illusztrációk többsége elég minimalista lett, nincs sok részlet rajtuk.

[b]Háttértörténet[/b]
Megfáradt kalandorként térünk vissza otthonunkba pihenni, illetve egyúttal zarándokolni is lelki üdvünkért. Egy viharban egy másik utazóba botlunk, és vele együtt tartunk az apátságba. Azt éppen mindenféle ocsmány démonok ostromolják, és miután nagy nehezen bejutunk közöttük, az idegen utazó ellopja az épületben őrzött varázskönyvet, majd eltűnik. Ezután lépünk be tevőlegesen is a sztoriba. Az elkövető egy bizonyos Nazek volt, akit már jól ismertek a papok, hisz ők nevelték fel. A terve, hogy a könyv segítségével felnyissa a démonszarkofágot, melyből a Pokoli Bestia lép majd elő, és fogja uralni világunkat. Négy nap van a szertartáshoz tökéletes időpont éjszakájáig, addig kellene valahogy keresztülhúzni a tervet. Amúgy a könyv nem részletezi, hogy Nazek szándékának egyáltalán mi az értelme, de gondolom a szokásos „majd én féken tartom a pokoli dögöt, és együtt leigázzuk a Földet” naivitás.

[b]Rendszer[/b]
Egyetlen unikális értékünk a Hit, mely 1-ről indul. Aranyunk K6 + 4.

[b]Kihívás[/b]
Nagyon nem egyszerű a dolog, a vége felé kiviláglik, hogy sok-sok cucc kell ahhoz, hogy elimináljuk Kurakilt. A mennyiség talán még nem lenne rekord, de mivel utunk totálisan szerteágazó, így én például első és második nekifutásra sem találkoztam minden nélkülözhetetlen információval, tehát kezdhettem előröl. Az utolsó városkában nem tudtam a jelszót, amiről később kiderült, hogy a Lápvidéki kocsma furcsa idegenétől szerezhető be - vele kell beszédbe elegyednünk hozzá. Szükséges a Felszabadító nevezetű kard is (amit mondjuk könnyedén megkaparintottam), de a „Holló” nevű kódszó szintén must have, amit Varjúláb boszi elintézésekor kapunk. Az ő teljeskörű elimináláshoz nélkülözhetetlen a por, a béklyó, és a Szentkútban vásárolt sólymunk (15 arany!), aki elintézi a hírvivő hollót. A porhoz történetesen mindenképp le kell, hogy csukjanak, mert a börtönben kapjuk meg valakitől, szóval ezek a láncolatok igencsak durvák. A lista ezzel nem ért véget, a Főgonosz részben is olvashattok még néhányat, szóval van elég.
Ami még nehézzé tette a könyvet, az a Hit pontok száma. Mivel 1-ről indulunk, és finoman fogalmazva nem túlzottan zúdulnak felénk a plusz pontok, így a Hit-próbák nekem szinte sosem sikerültek, mert sose volt annyi Hit pontom. Pláne, hogy nem sima, hanem nehezített próbákról van szó, tehát hogy kockadobásunkhoz tegyünk még hozzá szépen 3-4 pontokat, nehogy véletlenül jók legyünk. A másik, amiből ebben a kalandban sosem volt elég, az az arany. Már ahhoz képest, hogy mennyi jó cuccot beszereztem volna.

[b]Főgonosz[/b]
A végső leszámoláskor Karad (a Lápvidéki kocsma furcsa idegene) és csapata segítségével vesszük fel a harcot a szertartáson a válogatott démonokkal és boszikkal. Azt persze nem tudjuk megakadályozni időben, hogy Kurakil feltámadjon. Nagyon „vicces”, hogy konkrétan EGYETLEN tárgy vagy egyéb dolog sem válik be ellene, úgyhogy ezek felajánlásának sok értelme van - marad a jó öreg kard. Ellenben nélkülözhetetlen lesz a Bezárás nevezetű ige a Varázskönyvből, mert ha nem alkalmazzuk azt a szarkofágra, akkor egy idő után annyi plusz démon özönlik át, hogy kampec lesz.
Kurakil Ügyessége 12, Életereje 18 (nem rossz, de aránylag még elviselhető), illetve 5-6-os dobás esetén +2 Életerőt vonhatunk le magunktól minden körben, mert megcsap a farkával. Halála után Nazek pókokat idéz ránk, ezért ha korábban Samuval (egy kedves mocsári lény) nem készítettünk magunknak egy Méregcsapás nevű itókát, akkor belehalunk a sok pókmarásba. Na most ehhez az itókához persze Samu előtt még bele kellett hogy botoljunk a három összetevőbe, továbbá a fagyöngy összetevő csak úgy érvényes, ha azt arany sarlóval vágjuk le (!!!), tehát az is szükséges tárgy. Ha ez megvolna, Nazek már nem olyan vészes (Ügyesség 10, Életerő 9), de aztán maga Shekka istennő próbál végső elkeseredésében megállítani minket, amit egy K6 + 8 Hit próbával élhetünk túl… sok sikert hozzá. De ha ez is megvan, akkor győztünk! A varázskönyvet végre biztonságban tudhatjuk.

[b]Hangulat[/b]
Nem rossz a hangulat, valahogy engem mégsem fogott meg igazán ez a faluról-falura játékmenet. Jók az epizódok, vannak érdekes figurák és események, de maga a cél és a főgonosz(ok) eléggé semmitmondóak lettek. Kicsit olyan, mintha folyamatosan csak „takarítanánk” a vidéken. Az egyik falut megtisztíthatjuk a Tántorgótól, a másikat a Maszkos bandájától, a harmadikat Varjúláb boszorkánytól, a negyediket a pestistől, és így tovább. Szóval nagyon irgalmas szamaritánusok vagyunk, már-már túl jók. Amúgy ez a Varjúláb rész tök hangulatos, totálisan a magyar népmesék jutott eszembe róla. A Ragyás és az ő pestises zombi-serege is eredeti, no és vicces, hogy ha rádobunk egy szuper gyógyító itókát, akkor mi történik szegény párával. A pestises rész mondjuk érdekes, mert csak az azt okozó patkányokat kell csak levadásznunk, az már ugye tökmindegy, hogy a fertőzött emberek továbbadják egymásnak a kórt… Itt a Hammelni Patkányfogót játszhatjuk el a bűvös síppal, hogy aztán a kedves falusiak ránk gyújthassák a pajtát. De jól lettek kitalálva a Fájdalom Ministránsainak próbái is Szentkút városában, vagy a Napfogyatkozás nevű szerencsejáték a kocsmában.
Összességében nálam vegyes a végeredmény. Egyrészről talán jobbat szoktam meg Jonathan Greentől, másrészről pedig szerintem túl szivatós lett, mert nagyon sok próbálkozás kell ahhoz, hogy az ember megtalálja az egyetlen helyes utat, amikor minden szükséges dolgot összeszed, és még akkor is ott van az arany és a Hit pontok kérdése… szóval a nehézség kissé el lett balanszírozva. Biztos nem lehetetlen, de legyünk őszinték: a játékosok hány százaléka tart ki addig csalás nélkül, hogy elmondhassa magáról, ő végigvitte „tisztán” a kalandot? Hát… én nem.
Értékelés: 6 / 10
A könyv az Óvilágban játszódik és a Jó és Gonosz harcának tipikus története. Titkos démonimádat és boszorkánykovenek adják a sztori hátterét, melynek során fel kell kutatnod egy boszorkánymestert, aki egy apátságból ellopott egy ősi grimoárt, mielőtt a segítségével kiereszthetné a Kimondhatatlan Bestiát a Poklok mélyéből.

A történetből csak úgy sugárzik a paranoia, ahogy boszorkányüldözés és inkvizítori tisztogatás bukkan fel a baljós vidéken, melyen utazol. Pestis pusztít a falvakban és ősi szörnyetegek ébrednek fel álmukból, ahogy egy nagyon is angol vidéken haladsz célod felé. A történet előadása remek, a hangulat is a helyén van, sötét és ijesztő, a kaland azonban túlságosan sok teret enged a szerencsének – egy alkalommal 50%-os eséllyel vesztjük el az életünket, már majdnem a kaland legvégénél, amit mintha csak azért dobott volna be az író, hogy még hosszabbra nyújtsa az élményt. Ezzel azonban csak azt érte el, hogy bosszankodva újrakezdi a játékos a könyvet.

Jó a történet, melyet azonban visszahúz a túlerőltetett játékmechanika és a sok, túlságosan erős ellenfél, a Fátum Doktor-koppintásról már nem is beszélve, ami egyrészt tönkreteszi a bevezetőt, másrészt tönkreteszi az amúgy nagyon szépen felépített és tökéletesen titokzatos világot.
© Ldxar1
 
Mint minden más KJK könyv, ez is egy több utas, harmadik személyű kalandjáték, melyben a játékos egy fantasy hős szerepét veszi fel, aki feladványokat old meg, szörnyekkel csatázik és térképet készít, hogy végezzen a könyvvel. A szinte Buffy-szerű alaptörténetben szerepel egy gonosz varázsló, aki egy kolostorból ellop egy démoni könyvet, hogy megidézzen egy hatalmas démont. Gótikus, szinte hittudományi légkör várja az olvasókat valódi és állítólagos boszorkányokkal, megszentelt helyekkel, szentekkel és mártírokkal, zarándokokkal és szerzetesekkel és a középkori élet egyéb elemeivel, mint például banditákkal és a pestissel.

A késői KJK kalandok közül eredeti ötleteivel kimagaslik e könyv – a gyógynövénytan új csavart visz bele a tárgygyűjtögetésbe. Itt már valóban több útvonal szerepel, bár ezek közül továbbra is csak egy jó van, a rossz pedig igen gyorsan katasztrófába torkollik. A sikeres befejezéshez szükséges tárgyak listájának köszönhetően pedig elég sokszor neki lehet ugrani.

Másrészről ez a mű hátulütője is – túl sok energia befektetése szükséges a sikeres befejezéshez. Szükséged lesz mind valódi, mind játékkönyvbéli szerencsére (többek közt egy 50%-os hirtelenhalál-túlélésre is), magas kezdőértékekre és egy hihetetlenül magas hit pontszámra is. Bizonyos tárgyak hasznára – egy ellenméreg, egy varjú, stb. – pedig túl későn döbbensz majd rá, ami miatt idegesítően könnyű lesz elbukni. Ha egy kicsit pontosabb képet kapunk a küldetés legelején arról, miféle dolgokra is lehet szükségünk, a frusztrálóról az élvezetesen kihívást jelentő felé billenhetett volna a mérleg nyelve.
Értékelés: 4 / 10
A Fekete Varázskönyv egy olyan könyv, mely – mint a neve is mutatja – tele van sötét varázslatokkal. Hosszú ideig őrizték Rassin Kolostorában, most azonban ellopták, miután önkéntelenül is beinvitáltál egy tolvajt, ahol mindketten menedéket kerestetek egy vihar elől. A könyvben egy erős varázsige is található, melynek segítségével ki lehet nyitni az Árnyak Szelencéjét és a világra lehet hozni a Kurakilt, a Pokoli Bestiát, melyet évszázadokkal ezelőtt börtönöztek bele. A varázslatot azonban csak Shekka Holdjának éjszakáján lehet elvégezni, mely 37 évente egyszer kel csak fel – a következő alkalom pedig épp négy nap múlva lesz esedékes! Így hát nem ártana mielőbb megtalálnod a könyvet.

Nos, a Varázstörő háttere igen izgalmasan hangzik, a játékélmény azonban sajnos azonban igen frusztráló. Több olyan helyzet is van a könyvben, amikor kockával kell dobnod és az eredmény teljes egészében a szerencséden múlik (és most nem a karakter szerencse pontjairól beszélek). Ha nem a megfelelő értéket dobod (például 1–2 vagy 1–3), akkor a kezdeti értékeidtől függetlenül is elbuksz a küldetésedben. Ebben a könyvben három ilyen is van, és ha összegzed őket, kiderül, hogy a sikeres teljesítés esélye egy kicsivel nagyobb, mint 8% – és mindez még az előtt, hogy egyáltalán kidobtad volna a kezdőértékeidet! Ugye milyen jó ezt tudni?

És még nincs vége! Az egyik harcot egyenesen el kell vesztened, hogy megszerezhess egy tárgyat, ami a későbbi siker szempontjából létfontosságú. Nem akarok konkrétumokba belemenni, úgyhogy maradjunk annyiban, hogy ha 10-nél nagyobb az ügyességed, akkor a harc elvesztése igen macerásnak bizonyulhat – és az esélyeid így még rosszabbak. Másrészről azonban szükséges lesz a 10-es kezdeti ügyesség és a minél magasabb életerő, hogy esélyed legyen végezni a Kurakillal és a könyvvel. Nem így kéne írni egy játékkönyvet. Sőt, ami azt illeti, ez a könyv azon kevesek egyike, amelyeknél a győzelem esélye oly minimális, hogy szinte muszáj csalni. Én legalábbis így éreztem a 25. próbálkozásom után, és erősen javaslom mindenki másnak is, hogy nyugodtan tegyen így.

Igen nagy kár ez, mert ezt leszámítva a Varázstörő egy egész jó könyv, tele érdekes találkozásokkal. Cynric, az Őrült Koldus nagyon megnevettetett. A helyszín nagyon angolosnak érződik (bár a könyv az Óvilágban, Vaskövesd királyságában játszódik), sok kis faluval és a saját kis pestises, boszorkányos és rablós történeteikkel. A fertőzés pont használata, hogy jelezzük, mennyire haladt előre a pestis, jó, a hit pontokat azonban elég rosszul oldotta meg az író, ami csak még tovább tetézi azokat a kockadobálási problémákat, melyeket korábban már említettem. Ezen kívül van egy matematikai rejtvény is, amit meg kell oldani, de úgy sikerült elkészíteni, hogy több jónak tűnő válasz is van rá – és ha nem sikerül megtalálni a helyeset, akkor természetesen végünk.

Összefoglalva a Varázstörőben megvan a lehetőség, hogy egy jó könyv legyen, mivel elég érdekfeszítő és eredeti a háttértörténete. Ehelyett azonban egy bosszantó játékkönyv lett belőle, amit nyilvánvalóan nem teszteltek eleget. Jonathan Green KJK könyvei közül úgy vélem, ez sikerült a leggyengébben.
Értékelés: 4 / 10
Raisin [Mazsola] Apátságának szőlőit valamiféle penész támadta meg, és a borfesztivál közeledtével… Ja hogy [i]Raissin Apátsága[/i]? Nos, abban az esetben a történet valószínűleg valami varázsló körül forog, aki könnyedén ellop egy nagyon fontos könyvet és valami csúnya dolgot tesz vele. Még jó, hogy van a közelben egy felfegyverzett, harcedzett kalandozó.

Ha valaha meg kellene védenem valamit az Abszolút Gonosztól, emlékeztessetek rá, hogy ne Jonathan Green szerzeteseit hívjam segítségül. Lássuk csak… négy nap van még hátra a Megzabolázhatatlan Gonoszság Ritka Csillagászati Eseményéig, melykor a sötétség erői szörnyű dolgokra használhatnák majd a könyvet. Te mit tennél? Egy három zárral és apró, mérgezett dárdákkal ellátott ládába dugnád? Befalaznád? Kicövekelt veremcsapdákkal vennéd körbe? Alapos háttérvizsgálatnak vetnél alá minden beérkező utazót? Ezek a fickók semmi ilyesmit nem tesznek, de egyébként is biztonságban érzik magukat, hiszen az igazán gonosz emberek nem léphetnek be hívatlanul az apátságba. Nagy kár, hogy bárki beinvitálhatja őket… és ha ez esetleg mégsem jönne be, gondolom akkor is felbérelhetnek egy zsoldost, aki annyira azért mégsem gonosz, hogy meghívóra legyen szüksége. Ezután a szerzetesek kifejezik döbbenetüket („Hát persze, hogy tudtuk, hogy bárki beszambázhat ide és magával viheti a konyhaszekrényben tárolt Totális Pokol Könyvét, csak nem gondoltuk, hogy valaki meg is teszi”), majd pedig alázatos, igazán szerzeteshez illő módon a játékost okolják az egészért. A továbbhaladás és a háttértörténet érdekében elvállalod a küldetést, hogy visszaszerezd a könyvet.

Nagyon úgy tűnik, hogy Jon Green szerette Stephen Hand könyveit, vagy legalábbis a Dead of Night-ot. Ez a kaland az óvilágban játszódik. A térkép szerint haladsz a sztoriban, és szinte mindig egy kis faluban állsz meg, melyek mindegyikében valami jó cselekedetet hajtasz végre, hogy hit pontokat gyűjtögethess, melyek – ezzel senkinek sem okozok nagy meglepetést – igen jól fognak később jönni. (Nem, nem tudsz előresietni, hogy utolérd a könyvtolvajt, még mielőtt belekezdhetne a gonosz rituáléjába. Aki ilyen vad gondolatokat kergetett, az most nyugodtan szégyenlje el magát.)

Nézzük először a jó dolgokat. A könyv témája meglepően jó, a tájat ereklyék, átkok, gyógynövények, betegségek, boszorkányság, folklór és miegymás teszi változatossá. Egy lehetséges ellenérv ezzel lehet az, hogy ez túlságosan belemászik a világ metafizikájába, és hogy Titán nem ilyen vallásos hely, hanem sokkal inkább mitológiai fantasy. Bármi is a helyzet, a játék során ez nem okozhat túl nagy problémát. Az írás meglehetősen jó, könnyedén életre kelti a megjelenő motívumokat. A sok kitérő ellenére erősen érezni lehet a folytonosságot, mely sok másik könyvből hiányzik. A kedvenc pillanataim közé tartozik a Sárpusztán való tutajozás, a hurrikán és a Táncoló Holtak (Saint-Saëns Danse Macabre-ja az egyik kedvenc klasszikus darabom). Van néhány fura kijelentés a könyvben, de szerencsére nem annyira sok, hogy az zavaró legyen. Például a „Minden zombi után, akivel harcolsz, adj 2-t FERTŐZÉS pontjaidhoz, függetlenül a végeredménytől”. Vagy itt van például ez a kijelentés: „Az egyre sötétedő égboltról látod, hogy nemsokára beesteledik”. Nahát! Miből jöttél rá?

Alan Langford korábbi műveire mindig is vegyes érzelmekkel tekintettem. Bár kétség nem fér hozzá, hogy tehetséges illusztrátor, korábbi műveinek nagy részénél mindig úgy éreztem, mintha nem fejezte volna be őket teljesen. A Varázstörőben majdnem úgy tűnik, hogy új szintre emelkedtek képességei, vagy legalábbis új módszerrel dolgozik: változó vonalvastagság és megkülönböztetett vonalárnyékolás, melyektől sokkal gazdagabbaknak tűnnek a rajzai. Gyönyörű példája ennek például a Sír Őrzőjének sisakja. Bár abban nem vagyok biztos, hogy Titán Törpéinek hatalmas, hegyes füleket kellene rajzolni; sőt, ami azt illeti, meg vagyok róla győződve, hogy nem rendelkeznek ilyenekkel.

Eddig egész jól hangzik, ugye? Igen, és a Varázstörő mégis egy elég szar könyv. A titok nyitja pedig az igazságtalan tervezés, abból is egy nagy halom, melyekből nem lehet mindent a tapasztalatlanságra fogni. Úgy tűnik, Jonathan Green szemei előtt lebegett a játékos, amint véget nem érő órákon keresztül görnyed a könyve fölött, és fut neki annak újra meg újra, anélkül, hogy akár egyszer is győzne, és közben rendszeresen felkiált: – Légy átkozott, Templomos! – A könyv nehézségét csak még tovább növelik az olyan klasszikus elemek, mint:

* Pénzhiány általi halál. A kaland elején egy városba érkezel, ahol sokmindent lehet vásárolni. Ezek egy része létfontosságú, másik felük nagy segítség, a harmadik adag pedig teljesen használhatatlan kacat. Nem mondom meg, pontosan mennyi pénzre van itt szükség, de az biztos, hogy nagy szerencsére lesz szükséged ahhoz, hogy elegendő legyen minden szükséges holmi megvásárlására. Elég, ha egyet kihagysz, és később már búcsút is vehetsz a kalandtól. Itt jegyezném meg, hogy vannak helyek, ahol a könyv utasít rá, hogy vonj le magadtól bizonyos összegeket, annak ellenére, hogy egyáltalán nem biztos, hogy van nálad annyi pénz. Egy másik alkalommal az üres pénztárca miatt olyan helyzetbe kerülhetsz, melyben magadra vonod a Koldus Átkát (és nem viccelek a nagy betűkkel). Az ember azt hinné, hogy az egyik koldus együttérez a másikkal.

* Élőhalott fejtörő általi halál. Képzeld el, ahogy a kalandozó sétál az úton. Hirtelen egy hatalmas Troll ugrik elé. A hős előre rohan a csatába, csak hogy aztán hátulról levágják. Egy párhuzamos univerzumban a kalandozó, amikor meglátja a Trollt, úgy dönt, hogy nem foglalkozik vele, hanem inkább elővesz a hátizsákjából egy Bowling Golyót és az egyik véletlenül kiválasztott bokorba hajítja azt, eltalálja az ott megbúvó Orkot, amiről ezidáig nem is tudott. A kalandozó ezután fogja magát, megküzd a Trollal és folytatja a küldetését. A Varázstörőben nem egy Bowling Golyót kell elhajítani. Sőt, az egyik alkalommal saját magad felé kell dobnod. Ugye, hogy így elmondva máris nem tűnik olyan értelmes ötletnek?

* Értelmetlen matematikai feladat általi halál. Két számos „fejtörő” van a könyvben, melyek nem valódi kérdések, hanem csak eléd hajítanak néhány számot, majd elvárják, hogy ebből kitaláld a „választ”. Ez egészen egyszerűen ostobaság, amit a szerkesztőnek ki kellett volna hajítania. A 124-en lévő találgatós játékot elrontva legalább marad némi túlélési esélyünk (bár az egyik lehetséges válasz az ugyanazon találkozás egyik halálpontjához vezet, talán nem véletlenül). A 111-en lévő viszont azonnal megöl, és elhihetitek nekem, odáig eljutni minden, csak nem egyszerű. Ráadásul az utóbbinál olyan a megfogalmazás, hogy a probléma egy hibás megfogalmazása felé sugallja az olvasó gondolatait, márpedig egy matematikai feladványnak nem pont ilyennek kellene lennie.

* Vakszerencse általi halál. A talán legnyilvánvalóbb eset az, amikor egy kockával kell dobnod, hogy megtudd, meddig tudod visszatartani a lélegzetedet. Ha az eredmény 1–3, meghalsz. Remek szórakozás. Ez ráadásul egy kötelező próba után történik, melynek eredménye a helyes útra utal és amely információval egészen addig nem tudsz mit kezdeni, amíg át nem esel rajta. Ám ennél sokkal, sokkal többminden van, ami nem egyértelmű a kezdetekkor (álmatlan órákat okozva, hogy vajon volt-e valami más is, ami elkerülte a figyelmedet?). A kaland elején először egy 50%-os, majd egy 33%-os dobást kell végrehajtanod, ha nyerni akarsz, bár ha ezeket elrontod, akkor sem fogsz azonnal elbukni. Ez a három dobás összességében azt jelenti, hogy a sikerre való esélyed kicsivel több, mint 8%. Ehhez kell még hozzáadni az ideális úton megjelenő tucatnyi újabb dobást és próbát (ideértve a teljesen szerencsén alapuló Napfogyatkozást is, már ha egynél többször is hajlandó vagy vele játszani), és máris a Varázsló Kriptájával vagyunk versenyben. Ez jó. Nem, várjunk csak, ez rossz.

* Ellentmondó győzelmi feltételek miatti halál. Mivel nem egy 10-12-es ügyességű ellenféllel kell megküzdeni, a jó győzelmi esélyekhez nem árt egy 12-es kezdeti ügyesség. Ez azonban más okok miatt szinte garantáltan bukáshoz vezet, ami azt jelenti, hogy csak 11-es ügyességű karaktereknek van esélyük a győzelemre (de valószínűleg ők is elbuknak). A kaland során meg fogod tudni növelni 1-el a kezdeti ügyességedet, de a főellenfél akkoris 12-es ügyességgel és 18-as életerővel rendelkezik, ráadásul minden harci körben 33% esélye van rá, hogy plusz 2 életerő pontot sebezzen rajtad, szóval…

* Félreérthetőség általi halál. Az egyik helyen a karaktered kap egy feladatot, mely akkor nem tűnik túl értelmesnek. Ha a lehető legközvetlenebb értelmezését veszed az utasításnak, akkor meghalsz. Csak ha a másik lehetőséget is számba veszed, jöhetsz majd rá, hogy valóban mi is volt a feladat. Az kétségtelen, hogy az író ezt egy „csapdának” találta ki, de ezen a ponton ez egyszerűen csak idegesítő. Más helyeken a karakter megtud egy titkot. A bosszantó az, hogy csak annyit tudunk meg, hogy [i]egy[/i] titokra jöttünk re, de arra nem, hogy az mégis micsoda és emiatt ezt a tudást „csalás” nélkül nem is tudjuk felhasználni – ugyanis az ember nyilván feltételezi, hogy ez a titok valahol máshol is előkerül a könyvben. A 136-os fejezetpont egy tökéletes példája az ilyen esetnek, amikor olyan információt tart vissza az író, aminek a karakter egyébként tudatában van és ez csak akkor derül ki, miután már elszenvedtük a következményeket.

* Guberálás általi halál. Erről majdnem meg is feledkeztem, mivel a KJK könyvekben igen nagy szerepe van, és részben lefedtem már a vásárlási részben is. Nyilvánvaló, hogy bizonyos helyszíneket azért keres fel az ember, hogy összeszedje az ott található tárgyakat, melyek a későbbiekben létfontosságúnak bizonyulnak majd (sajnálom azt a bolond kalandozót, aki egyszerűen csak utoléri az ellenségétm, majd harcba száll vele). A „Ha van nálad X, meghaltál” dolog előkerül, de ezekben az esetekben logikailag helyesen következik be a vég. Ezen kívül vannak a „használd az X-et, hogy megszerezhesd az Y-t, hogy megszerezhesd a Z-t” sorozatok is, melyekkel csupán a végső megoldást próbálja meg ködösíteni, illetve egy nemlineáris útvesztő, ahol jó sorrendben kell rábukkannod a szobákra – ha túl hamar érkezel meg a célodhoz, neked annyi.

Bármily meglepő, a Varázstörő engem leginkább Nathan Page amatőr kalandjaira emlékeztet: elég pénzt kell gyűjteni, hogy megvehessük a tárgyakat, és meg kell tudni különböztetni a hasznosat a feleslegestől mindenféle előzetes információ nélkül. A karakter gyakran keveredik számára értelmetlennek és öngyilkosnak tűnő eseményekbe, melyek csupán a fő feladatáról terelik el a figyelmét. A karakterednek értelmetlen és logikátlan cselekedeteket kell végrehajtania, mert te, a játékos, a korábbi olvasásiadból tudod, hogy ezekre szükség van. Rengeteg a magas ügyességű ellenfél, akik még borzalmasabb különleges képességekkel bírnak. Számos alkalommal egyetlen kockadobás végezhet veled vagy ítélheti kudarcra a küldetésedet. Az író gyakran belekavarodik a művébe és érdeklődik olyan tárgyak meglétéről, melyeket még nem szerezhettél meg, vagy ajánlja fel olyan tárgyak összekombinálását, melyeket egymást kölcsönösen kizáró útvonalakon lehet csak összeszedni. A játékosnak össze kell hoznia még a történet elején egy „sikertelenséget”, csak hogy jóval később elkerüljön egy látszólag teljesen független halált. A győzelemhez vezető utat csak alapos vizsgálódás és unalmas ismétlések árán lehet megtalálni – vagy pedig pofátlan csalások segítségével. Kétségtelen, hogy nem egy könyv van, melyekben felbukkannak ezek a vonások – de hány olyat tudsz mutatni, ami az összeset tartalmazza?

Hibák: 275-ről a 157 helyett nyugodtan mehetünk egyből 187-re, mivel az előbbiből úgyis oda fogunk kilyukadni. Ha úgy döntesz, hogy a Maszk után mész, fura módon nem kutathatod át a törvényen kívülieket élelemért, amire nagy szükséged lenne. Szentkútban oda-vissza lehet sétálni a Fityegő Pénz és a gyógyító kút között, ezzel végtelen mennyiségű pénzt és gyógyítást is lehet szerezni (ne feljets el mindig egy aranyat odadobni a koldusnak, hogy végtelen átok helyett végtelen hitet szerezz). Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy 131-re és 313-ra odaképzelsz egy „ha még nem jártál ott”-at.

Összességében a Varázstörő egy nagyon hangulatosan megírt, élő, lüktető, izgalmas eseményekkel teli könyv, melyet az egyik legszarabb szerkesztés vág gallyra. Mindezek ellenére nem hiszem, hogy kijelenthetjük, Jonathan Green nem éremli meg ezt a debütálást a KJKk világába, ha figyelembe vesszük a sorozat vészkorában megjelent néhány játszhatatlan szemetet is.
Értékelés: 10 / 10
A Varázstörő egy véget nem érő fesztivál.

Egy igen érdekes körítéssel indulunk. Vissza kell szerezned egy tárgyat, amit akaratlanul is, de gonosz kézbe juttattál. A Fekete Varázskönyv egy könyv, ami – amíg Rassin Apátságában pihen – megakadályozza, hogy a Gonosz visszatérjen Vaskövesdbe. A Gonosz egyetlen lehetősége, ha rávesz egy jó lelket arra, hogy beinvitálja őket a Kolostorba. Így TE, egy jó lelkű kalandozó véletlenül beinvitálod gonosz nemezised Rassin Apátságába. És most rád hárul a feladat, hogy kiküszöböld a hibádat, ráadásul csak négy napod van rá. Út közben bájitalokat és egyéb tárgyakat kell beszerezned. És még ha sikerül is mindent összeszedned, vajon időben le fogod tudni győzni a Gonoszt?

Előszóban csak annyit, imádtam a Varázstörőt. Szombat reggel 6-kor kezdtem el olvasni és nem bírtam letenni. Három órával később már be is fejeztem a kalandot. A Varázstörőben minden benne van, amit egy KJK kalandban akarhat az ember: livingstoni tárgygyűjtögetés, számrejtvények és betűkódok, mágikus tárgyak, melyek megnövelik kezdeti és normál ügyességedet – a sikeres KJK könyvek ezernyi tulajdonsága.

Minden áron kutasd fel és szerezd meg.
hr
2015. szeptember 8. 16:34 | Válasz erre | #135
Az elmúlt napokban végigvittem a könyvet,és meg kell mondjam nagyon tetszett. Pár gondolat:
-Nyilván elfogult vagyok,hiszen nagyon kedvelem Green munkásságát,de ez a könyv nálam hozta az elvárt szintet,és nagyon jól szórakoztam rajta. Az extra pontok (hit,fertőzés) szerintem teljesen rendben voltak,bár kétségtelen,hogy néhol csakis a vakszerencsében bízhattam,hogy éppen jófelé pörögjön a kocka.
-A könyv nehéz,ez kétségtelen,de a DL-tól így is elmarad. Én -kis csalással- nagyjából elsőre végigvittem,de ha korrekt akartam volna lenni körülbelül harmadszorra vagy negyedszerre sikerült volna. (1.nem zártak be,így nem volt nálam Tirától a por, 2.nem vettem sólymot 3.nem volt nálam szalamandra ital)
-Egy tapasztalt kalandozó szerintem elég könnyen megtalálhatja a helyes utat,mert mindenhol van annyi info,hogy ki lehessen következtetni a legközelebbi állomását a kalandunknak. Ide tartozik egy hibája a könyvnek,mégpedig az,hogy nincs időkorlát. A könyv folyamatosan sürget,viszont semmiféle szankciót nem alkalmaz ha itt-ott több időt töltesz el. Ez a DL-ban már orvosolva volt.
-A feladványok pont jók,mert kitalálhatóak,de kell rajtuk gondolkodni azért.
-Harcból is van bőven,de sztem egy jó kezdőértékkel azért nem kell nagyon aggódni. Én 11,23,10-el indultam neki,és 13,18,9-cel zártam.
-Tetszett az is,hogy rendkívül összetett,és hogy sokmindenen el lehet hasalni. Nemcsak erősnek,és szerencsésnek,hanem okosnak,talányosnak,és logikusnak is kell lenni,hogy végigküzd magad a nehézségeken. Jópofák voltak a segítők,Talpas,és Samu is,ellenfélnek pedig nagyon bejött a maszkos útonálló,varjúláb,és Kurakil is. Apropó Kurakil! Nekem nagyon szúrta a szemem a szövegben,hogy "ha eljő a démon százak fognak meghalni!" vagy valami hasonló. Hát ez nem éppen úgy hangzik mint valami világvége. Valami olyasmivel helyettesítettem volna,hogy "Káosz lesz úrrá a vidéken,és egész népek fognak eltűnni ha ő visszatér" stb,stb. De ez csak egy kis kukacoskodás.
-JG itt is túlzásba esett néhol(főzetek,az út mire leírod a Holló szót a kalandlapra,stb) ,de erre fel voltam készülve amikor nekikezdtem.
-Összességében nagyon jó kis kaland,köszönöm a vele járó fáradozást mindenkinek aki készítette.

Off: Ez volt az utolsó könyv ami még "szűz" volt a készletemben,és sajnos most nem is állok úgy,hogy újabbakra tudjak költeni. A jó fele viszont az,hogy így végre tudok a saját KJK-mal foglalkozni,és remélhetőleg egy éven belül el is készül. Rengeteget gondolkodtam-agyaltam rajta,remélhetőleg egyszer elkészül majd. Egy kis segítséget szeretnék hozzá kérni. Van itt esetleg olyan aki tud térképet rajzolni? Én csináltam egyet hozzá,de az kb skiccnek is rossz. Hogy élvezhető legyen a kaland kellene hozzá egy minőségi rajz. Valaki?[smiley]vigyor0[/smiley]
2015. április 2. 13:25 | Válasz erre | #134
69,215,225,298,381-es pontokon találhatók ezek az ellenfelek.
2015. április 2. 11:54 | Válasz erre | #133
Érdekes, még nem vettem szemügyre.
2015. április 1. 13:02 | Válasz erre | #132
Érdekességképpen jegyzem meg, hogy a Spellbreaker könyvből két kiadás létezik. Az egyik a Puffin, másik a Wizard Books gondozásában jelent meg. Lehet, hogy elég sokan panaszkodtak a harcok nehézségére, mert a Wizard kiadásban a hibajavítások mellett néhány ellenfelet is gyengítettek.
© Vikky
2015. március 14. 21:15 | Válasz erre | #131
Akkor a másik infó is elkerülte a figyelmed... :)
2015. március 14. 20:40 | Válasz erre | #130
Köszönöm! [smiley]awink[/smiley]
Pedig a bábosnál még a bábut is megvettem akkor valószínűleg ez az infó elkerülte a figyelmem [smiley]confused[/smiley]
Az anyónál is jártam,de hogy lehetett utána küldeni a sólymot? Az a fejezetpont csak annyit írt,hogyha van sólymod akkor a holló után tudod küldeni.(Amúgy nem volt sólymom csak kíváncsi voltam és elolvastam azt a pontot is.[smiley]whatever[/smiley])
© Vikky
2015. március 14. 15:57 | Válasz erre | #129
- 193.pont a Holló szót mikor kellett volna felírnom?
A vásárban vehetsz egy sólymot, az fogja el Varjúláb anyó hollóját.

- 380.pont a gyógynövényeknél volt egy növény amit csak az Arany sarlóval fejti ki hatását. Hol és mikor kapom meg?
Az infót a bábjáték meghallgatásával lehet megszerezni a vásárban. Arany sarlót pedig a bányában találsz.
2015. március 13. 21:56 | Válasz erre | #128
Második nekifutásra sikerült nagyjából végigpörgetnem viszont maradt 3 dolog amivel nem találkoztam így aki meg tudja mondani hol és mikor kellett volna ahhoz az infóhoz/tárgyhoz jutnom azt megköszönném. [smiley]vigyor0[/smiley]
- 17.pont Aryn Dombról kitől és hol kellett volna hallanom?
- 193.pont a Holló szót mikor kellett volna felírnom?
- 380.pont a gyógynövényeknél volt egy növény amit csak az Arany sarlóval fejti ki hatását. Hol és mikor kapom meg?
© Vikky
2013. november 1. 18:05 | Válasz erre | #127
A következő helyesírási hiba a 267-es fejezetpontban van: \"aki egy törzsfőnök ősi páncélját viselni\".
© Vikky
2013. október 17. 20:37 | Válasz erre | #126
Nem olvastam vissza az összes háeszt. Egy helyesírási hiba van a 366-os fp-ban. \"Válasz bölcsen közülük:\" Ha már említve volt akkor ne vegyétek figyelembe. :)
2013. április 16. 20:57 | Válasz erre | #125
Erre a kérdésre a 121-es háesz 5-ös pontja gyakorlatilag lefedi ezt a kérdést, mert csak annyi élelemhez juthatunk a könyvben.
© Ravnos
2013. április 16. 19:22 | Válasz erre | #124
Az jó kérdés, hogy mennyi étel lehet nálunk maximálisan? Mert a könyv ezt nem írja az elején, csak azt, hogy 5 élelem van nálad kezdésnek.
2011. augusztus 30. 13:45 | Válasz erre | #123
Az oldal majdnem tetején van egy olyan rész, hogy személyes adatok, ott kell tovább kattintani.
2011. augusztus 30. 10:26 | Válasz erre | #122
szvsz a könyv
+ sok tárgyat lehet összeszedni
+ nem játszható végig fél vagy 1 óra alatt
+ alaptörténet jó
+tápos varázstárgyak

-sajnos átlag alatti értékekkel nem biztos a siker
-csak 1 helyes útvonal van
Hol lehet szavazni a könyvekre?
2011. augusztus 23. 20:14 | Válasz erre | #121
Kíváncsi voltam és megnéztem, hogy pontozás szerint hogyan is áll a könyv, legnagyobb sajnálatomra még mindig csak két ember pontozott, amelyből az egyik én vagyok...[smiley]rinya[/smiley]
2011. augusztus 2. 18:30 | Válasz erre | #120
Vettem, érveid elfogadva[smiley]smile[/smiley]
2011. augusztus 2. 15:57 | Válasz erre | #119
Való igaz, a hollóra rosszul emlékeztem.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© killmaster (Savanyúhas)
2011. augusztus 2. 15:18 | Válasz erre | #118
Ami Runnert és Firefoxot illeti a józan ész szavára azért többnyire hallgatnak. Na persze nem könnyű meggyőzni őket, tapasztalatból tudom! De bizony itt-ott én is átírtam a sztorit, na nem túlságosan, csak annyira, amennyire szükségét éreztem. Ezt persze meg is írtam Runnernek, hogy mit és miért módosítottam, na azért ők nem hagytak rám mindent, és ez így volt jó! Persze lehet arról vitatkozni mekkora a fordító felelőssége, de bizony ez a könyv egyenesen kívánta, hogy javítva legyen. Hiába jó a fordításod, gördülékeny és izgalmas a történet, ha a játék pokolian nehéz. No és akkor itt kapcsolódok az őrös részhez, hogy hagyom vagy nem hagyom magam. Amikor bemész a banditák erdejébe, észreveszed, hogy körbevettek, esélyed sincs ellenük. Ha harcolsz lelőnek és kész, mehetsz a föld alá! De ha látszatra adod csak meg magad, elkapod a vezérüket, és túszként fogvatartva küzdesz ellenük. Akkor miért ne adhatnám meg magam három városi őrnek? Megszökhetek útközben, vagy a börtönből is. Lásd szamuráj kardja, ott is börtönbe kerülhetsz és megszökhetsz onnan. Pláne úgy, hogy a börtönben fontos tárgyat lehet felszedni! Tehát itt épp az a lényeg, hogy én irányíthatom a sorsomat! Máshová lapozok ha megküzdök az ellenséggel, és máshová ha elbújok előle... De ezt tényleg nem ragozom tovább, én is írtam KJK sztorikat, talán ezért is látom másképp a helyzetet! [smiley]bee1[/smiley]
2011. augusztus 2. 14:17 | Válasz erre | #117
Köszönjük szépen!
Igen, talán át lehetett volna szerkeszteni a magyart, de nem tudom, hogy runner és FireFox mit szólt volna hozzá... látod, azt a néhány apróbb módosítást, amit javasoltam alig akarták elfogadni - ezt nem bántásként mondom rájuk!

Az őröknél még nem tudtál meggyőzni, talán a példák miatt.
Vérescsontban a kivásárlás egy csapda, 10 aranyat vesztek, és ha jól emlékszem, akkor még felkerül egy szó a kalandlapomra.
Tolvajok Város, gondolj bele, nem logikus, hogy én, mint kalandozó feladom magam, csak hogy kereskedői engedélyem legyen. Gyorsan hozzáteszem, hogy akkor persze logikus, ha tudom, hogy ott van az, amit kerestem.
De valószínűleg igazad lehet, oda is be lehetett volna biggyeszteni a lehetőséget.
© killmaster (Savanyúhas)
2011. augusztus 1. 22:13 | Válasz erre | #116
Néhány apróság ha már így belejöttél az elemzésbe! A rejtvények megállták a helyüket, teljesen okés! A hit pontok nagyon kisarkosítottak minden lehetőséget! Ha nincs meg a vándor botod kampec! Ugye a forrásvíznél +4-et kell hozzáadni, hogy elnyerd az istenek áldását rá. Ha én fordítom a könyvet a +4 bele sem kerül a sztoriba! Amúgy is épp eléggé nehéz a történet. Írod ezt a napfogyatkozás játékot, hát vagy-vagy alapon lehet nyerni. Az elgondolása nem rossz, de túl sokat kell vele piszmogni! Ennyiből jobb a gondviselés nyila, de ez az én véleményem. Én tuti úgy kezdtem volna a könyvet dobj 2 kockával és adj hozzá 4-et, ennyi aranyad van és slussz!
Írod azt, hogy letartóztassanak az őrök vagy nem! Miért ne adhatnám meg magam? Két példa: Tolvajok városa - Levitethetem magam a dutyiba, ott van a kereskedői engedély... Kháré - Bemehetek a dutyiba vagy egy pimasz pofájú őr hajít be oda! Sőt a Vérescsontokban van olyan, hogy kivásárolhatom magam a dutyiból, ha van pénzem... Persze sorolhatnám még, de talán ez is eléggé meggyőző...
Nekem a fordításod teljesen oké volt, leszámítva egy-két teremtmény nevét, de ez lehet hogy csak engem zavart! Egyébként a sztori a nagyon nehezek közé tartozik! A Varázsló kriptájával van kb olyan szinten hogy sok múlik egy kockadobáson! Ez szerintem nem erénye egy történetnek! Ennek ellenére, ezt a néhány dolgot leszámítva, azért szép munkát végeztetek, emelem kalapom...[smiley]fantasy-barbarian-20[/smiley]
2011. augusztus 1. 18:43 | Válasz erre | #115
Spoiler!

Kicsit nehezen írok erről a könyvről, mert hiába az "atyai büszkeség", már csak három könyvem maradt hátra - Múmia, Pusztító, Vérfarkas.

Borító: persze most rám lehet fogni, hogy elvakult vagyok, de szerintem ez az egyik legjobb borító!
Fordítás: erre nem mondok semmit:) Viccet félretéve, nem teljesen vagyok vele elégedett, mert találtam néhány kisebb részt, amit másképpen fogalmaztam volna meg, s úgy talán a szöveg jobban egyben lehetne. Viszont jó volt így könyvben is elolvasni, számtalanszor akaratom ellenére is elmosolyodtam, be beötlöttek a régi emlékek.
Kiadás: szuper, runner könyvkötése egyre jobb, tényleg meg lehet dícsérni érte, szépen ki lehet hajtani a könyvet. Látszik az igényesség. Talán nem haragszik meg runner, ha ide leírom, hogy mikor elküldte a könyvet, akkor külön megemlítette, hogy egy biankó oldal bennemaradt a végében, és ez egy kicsit zavarta őt - mi ez, ha nem jó hozzáállás?
Szerintem nem nagy ügy, viszont "cserébe" lényegesen kevesebb helyesírási és egyéb nyelvtani hiba lett a könyvben, legalábbis én csak egyet találtam benne, az első ide feltett pdf-ben pedig Killmaster kettőt. Külön meg kell említenem, hogy itt már Indesignban készült a pdf, és ugyanaz a betűtípus, mint anno a Rakétásoknál!
Rajzok: Alan Langford nem tartozik a kedvenceim közé, de szerintem itt kitett magáért.

Szerintem minden hibájával egybevéve, nem rossz könyv, sőt! Azonban el kell ismernem, hogy nehéz a könyv, és nem csak a kockadobások miatt. Nem árt, ha magas a kezdeti Szerencse pontunk.
Kifejezetten hangulatos és számomra a történet is jó. Ha jól emlékszem, itt találkozhatunk előszőr olyannal, hogy minden faluban külön segíteni kell. Persze a Démonlovagokat hamarabb kiadták, de az nálunk volt, viszont a szisztéma itt is ugyan az. Szerintem ötletesek a történések. Igaz, mikor fordításra kiválasztottam ezt a könyvet, akkor sokkal darkosabbra számítottam, egy kicsi csalódás ez nekem.
Olvastam lentébb, hogy a könyvben sok a lopás. Biztos van benne, de hirtelen egy sem jut az eszembe, egyedi ötletből viszont igen - a gyógynövény és gomba gyűjtés, vagy a játék közben kialakult Fertőzés pont! A főgonosz is jófajta, élmény volt ellene küzdeni.
Sajnos még mindig csak ketten pontoztuk a könyvet:(
Tagrinra nem kell költeni, meg lehet spórolni 1 Aranyat, mert nem adódik össze a hatása az Aramancéval.
Amit hiányoltam, az a végén a Nazekkel való elbeszélgetés. Illetve, talán lehetett voljna belerakni olyat, hogy a történet felénél útolérem őt, persze megszökik és tovább kell üldözni. Pont ez nincs benne, ami a Vérescsontban megvan, de ezt már az adott topicban leírtam.
Ellenben hosszú és tartalmas a kalandunk, s ez nem igazán a fejezetpontok hosszára vonatkozik.
Amit még szerintem bele lehetett volna tenni, az a faluban való pénzköltés. Én Lápvidékbe tettem volna ezt, mert addigra szerezhetünk egy kis plusz Aranyat, és így több szerepet kapott volna a falu. Így biztos, ami biztos alapon fel lennénk készülve az útra. Sőt, biztos, hogy 2 Aranyért adtam volna egy adag élelmet, mert nehéz idők járnak...
Ami még tetszett, az a Napfogyatkozás játék. Egyrészt, nem olyan szivatós, mint a Vérescsontban a Gondviselés Nyila, másrészt pedig mindig is szerettem a "játék a játékbant".
A korábban leírt hibák többnyire találóak, a 131-nél lehetett volna írni, hogy "Ha még nem jártál ott", a 275-nél tényleg fölöslegesen irányít a szerző a 157-re, és a Maszkos katonáit jó lett volna átkutatni. Ellenben nem értek egyet azzal, hogy fel kellene magam adni az őrüknek, így abszolút logikus, hogy megküzdhetek velük. Inkább a másik iránynál nem kellett volna felajánlani ezt a lehetőséget. De erről még írok később.

A végére pedig néhány érdekesség. Számtalan kimagaslóan jó értéket visszautasítottam, csak hogy 10-es Ügyességgel kezdhessek, kiváncsi voltam, hogy mennyire nehéz így a könyv. (Persze sok múlik a szerencsén is!) Épém 23, Szerencsém pedig 12 volt, így elmondható, hogy az egyik legjobbal kezdtem neki, de mondom, volt jobb is.

Hat főbb olyan dologot olvastam, amiről heves viták folytak itt, így mindegyiket kiírtam játék közben. Kezdjük!

1, Rejtvény, megmutattam őket az édesapámnak, mint kivülállónak. A boszorkányos számolóst egyből tudta, a börtönös kulcsosnál egy ici picit gondolkozott, de így sem telt 20 mp-nél többe, viszont a matekosnál törte a fejét. Azonban meg kell említenem, hogy ő matek tagozatos gimnáziumot végzett, és talán ezért álhatott rá az agya a bűvös kockára - ki ki döntse el, hogy mennyire nehéz.

2, Hit, A legoptimálisabb útirány:
kezdek 1-el
kapok 2-őt a papoknál
Hitpróba, itt szerezhetjük meg a Zarándok Botját, eléggé nehéz, mert csak sima d6 és a kidobott számnak ugyanannyinak, vagy kevesebbnek kell lennie, mint a Hit pontjaim, ami most csak 3
Zarándok Botja plusz 2
Koldus megáld 1
Hitpróba, hogy meglegyen az Elixír d6+4, ez is eléggé szivatós
Aline halotti leple plusz 2
Püspök Portréja plusz 1
Hitpróba, d6+4, így nem kell megküzdenünik a két ajtóőrrel, ha idáig szerencsénk van, akkor itt már 9-es a Hit pontjainknak a száma, így elég kicsi a valószíűsége annak, hogy harcolni kell velük
Újabb Hitpróba, dobok egy kockával és annyi Pesises Zombival kell megküzdenem, ahányat dobtam, de megint kicsi a valószínűsége, hogy 6-ot dobok
Gwíthain Pajzsa plusz 1
Felszabadító plusz 2
Elf imagyöngy nyaklánc plusz 1
Hitpróba Enthushoz, d6+8, de jól jön a Vörös Hölgy, így ha 6-ot is dobnánk, nem kell félnünk
Enthus plusz 1
Hitpróba, d6+4 a Rettegett Démonnál, de ez már megvan
Shekka Hitpróba, d6+8, de ha 6-ost is dobunk, akkor is mindegy, de legalább izgalmasabb:)

3, Arany szerzés - legoptimálisabb út
10 Arannyal kezdünk - plusz 10 Attana asszony - plusz 6 mesélő verseny - 10-et pedig nyerünk a Napfogyatkozásnál

4, Arany költés
1 a koldusnak
2 a tökért
6 a portréra
3 a lepelre
15 a sólyomra
3 a Főnixfűért
1 a Vörös Hölgyért
1 a Mandragóracsalánért
1 a bábszínházért
Összessen: minimum 33 Arany szükséges, hogy meg tudjuk oldani a kalandot, de itt is az optimális útirány lép életbe

5, Ép visszanyerés, itt is az optimális út
kezdek 5 adag élelemmel, de valójában csak 4-el, mert adnom kell egyet az arymbi férfinak
plusz 6 a démon után
plusz 1 a sör Zarándok Pihenőjében
plusz 2, mert itt alszok
plusz 1 a Fityegő Pénzben a sörtől, de a Csali Medvébe nem szabad bemenni, mert meg kell küzdenem a medvével, és valószínű, hogy vesztei fogok, így fölösleges idő és pénz kidobás
plusz 2 Talpas zöldséges levesétől
plusz 2 adag élelem tőle
plusz 3 élelem a vénektől
plusz 1 a sörtől Lápvidékben
plusz 4 Samu sült vadkacsájától
plusz 4 Liam és Isa paprikás nyúlpörköljétől... de éhes vagyok[smiley]nevetes1[/smiley]
kapok Csaltanyában egy kenőcsöt, miután semlegesítettem Varjúláb Úrnőt, plusz 6
legvégül pedig, Faggyúban felajánlja gyógyító tudományát a javamra az általam megmentett lány, plusz 5

6, Ellenfelek, nehéz harcok. Itt úgy fogom írni, hogy: név, Ügyesség/Ép, ha van, akkor a módosító, és hogy hányszor sebzett meg
Kénköves Démon, 8/9-mínusz 1 Támadóerő-4 itt külön megjegyzem, hogy elkölthetek egy szabadon történő szerencsepontot, mert a Koldus áldásával visszanyerem azt, és mindenképpen ennél illő megtenni, mert a következő ellen gyenge, a Maszkossal pedig csak két kört kell nyomni
Útonálló, 7/7-0
Maszkos-11/12-csak két kör-1
Killmaster kedvence a Sípos, 8/7-0
Na, itt jön az ominózus 10 körös két városi őr, 8/7-7/8-11 kör alatt kétszer sebeztek meg
Pestises Patkány 6/5-0
Hordozó Legyek 7/11-itt csak 3 körig kell harcolni, viszont minden egyes elvesztett fordulóban kapok 2 Fertőzés pontot
Ragyás, rá kell dobni a lámpásunkat, viszont mivel a kriptában vagyok, -2 Ügyeségel harcolok, 6/8-3
Sír Őrzője, 9/8-1
Sír Őrzője 8/7-1
Ogre 8/10-3
Itt jön egy másik nehezebb harc, mert sokan vannak a, a Maszkos csatlósai, meg kell próbálni túszul ejteni a vezérüket, és nem árt, ha 1-2-őt dobunk, mert akkor csak az utolsó kettővel kell megküzdeni, igaz, azt egyszerre
Gazember, 7/5-0
Törvényen kívüliek Vezetője, 7/7-, de itt 3-ra, vagy kevesebbre kell csökkenteni
Maszkos, 11/12-5
Lápi Szörny, 8/10-0
Visszatért, 9/8-0
Kísértetlovas, 10/9-0
Sétálló Borzadály 6/3-0
Varjúláb 8/8-0
Itt egyszerre kell megküzdenem Varjúláb Úrnő 4 familiárisával, Fekete Macska-Varangyos Béka-Sétálló Borzadály-Denevér, 5/4-2/2-5/3-3/2-egyszer se sebeztek meg
Lélekrabló, 11/12-3, itt 2-re kell csökkentenem az Épjét
Rettegett Démon, 9/8-0
Démondenevér, 7/8-0
Kecskefejű Démon 9/10-5
Itt kellett egy kis élelmet fogyaszanom. Mindig is unszimpatikus volt az a dolog, hogy bármikor ehetek, kivéve, ha a szöveg megtiltja azt, pont mikor mindenki harcol, Nazek meg a Démonszarkofágot nyitja ki, én szépen leülök és megvacsorázok[smiley]hehe[/smiley]
Kurakil, 12/18-karmaival kilencszer, ostorszerű farkával pedig kétszer sebzett meg, így maradt 1 Épm[smiley]buck[/smiley]
Itt megint jött az utolsó vacsora effektus, bár fölösleges volt
Nazek, 10/9-0

Remélem, hogy így mindenkinek segíteni tudtam valamelyest!

Még egyszer köszönöm a lehetőséget!
© killmaster (Savanyúhas)
2011. július 25. 21:18 | Válasz erre | #114
Talán abban egyetértünk Dr. Lecter, hogy ezen a könyvön lehetett volna még módosítani! A ragadó helyett mondjuk lehetett volna mágiaszívó! Csak, mert kértél egy javaslatot tőlem. Szóval nem kell kötelezően betű szernt fordítani! A többi javaslatom már olvashattad lentebb. Bizony néha az író is követ el logikai bakikat, ezt pedig jó ha a fordító észreveszi!
2011. július 25. 18:33 | Válasz erre | #113
[spoiler]Basszuskulcs! Nekem úgy rémlett, hogy Firefox 102-es hsze igaz, de sajnos ő is kifelejtett valamit. Ha nincs dutyi, nincs banya, ha nincs banya, akkor nincs felírva a Kalandlapomra a Holló szó, így elbuktam, ciki[smiley]pardon1[/smiley][/spoiler]
© killmaster (Savanyúhas)
2011. július 19. 21:42 | Válasz erre | #112
Be kell ismernem tévedtem, elsiklottam egy mondat felett. Szóval zsetont csak az első dobás után kell felvenni. Hát így kicsit más a képlet. Na de biztosan sokat kell keringőzni mire minden zseton lekerül a tábláról. Persze ettől függetlenül játszható a játék. No de mi van a többivel? Adtam és írtam itt alternatív javaslatokat, amivel azért némileg élvezhetőbb lenne a játék, persze ezzel nem igazolom, hogy Killmasternek mindig igaza van, de ebből is látszik, hogy olykor muszáj eltérni az eredeti szövegtől, mert nem mindenre gondol az író sem. Egyébként én még nem pontoztam a Varázstörőt, először el akartam jutni a végére. A történet és a hangulat dícséretes, a játszhatóság hát... [smiley]levele[/smiley]
2011. július 19. 19:14 | Válasz erre | #111
Én még mindig nem értem, miért probléma, hogy holdról indulunk. Míg mi az első dobásunk esetében csak a 4-esnél kapunk holdat, az ellenfél 2-es és 6-os dobás esetén is, emiatt éppen hogy jobb helyzetből indulunk, mit amaz.

Nono, az ezüstsarló nem jó, csak az aranysarló!
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2011. július 19. 17:59 | Válasz erre | #110
[smiley]guluszem1[/smiley]
Gondoltam megnézem, hogy hogyan áll a könyv a pontlistán.
A fenti smiley mindent elmond.
Jelen pillanatban utolsó:(
Az oké, hogy nem a legjobb könyv, de hogy egy Űrorgyilkos, vagy egy Csillagközi Fejvadász megelőzze?
De hát ez van, tiszteletben tartom az olvasó véleményét.

Remélem, hogy a többiektől szebb pontokat kap majd...
2011. július 19. 15:35 | Válasz erre | #109
Így már eszembe jutott a játék, csak nem tudtam, hogy azt is bele kell számolni.
Igen, azt tudom, hogy együtt vannak a tücsökkoponyával, tényleg kell a bábszínház.
"este a fürdőkádban remek gondolataim szoktak lenni"[smiley]vigyor2[/smiley]
© killmaster (Savanyúhas)
2011. július 19. 15:27 | Válasz erre | #108
Hát azért hátrány, mert a napos érmék érnek +1 pontot a holdasok -1 pontot! Jó hát nyilván te sem tarthatsz mindent fejben.
A vörös hölgy mint olyan, igenis kell, mert ki tudja mekkorát dobsz. -2-vel csökkenti a dobás értékét, naná hogy kell!
Én egyébként sosem iszom sört, még alkohol menteset sem, amolyan szerzetesi életet élek.
Igen a sarlót megveheted, de elárulom neked, hogy egy szakofágban is megtalálhatod, amikor mész sírt fosztogatni. Ott van a tündérkocsonya is, ami szintén kell. Mellesleg ha nem sarlózod a fagyöngyöt, akkor megszívtad, mert csak így tartja meg a varázserejét! Tehát a bábszínház kell!
Amikor először összefutsz a maszkossal így hívod Maszkos útonálló! Ez teljesen oké! Maszkot is visel és útonálló is. De amikor beérsz a bandita táborba és rajtakapod, amint épp a zsozsóját számolgajta már csak Maszkosnak hívod. (Ez az elnevezés mondjuk 1 fokkal jobb, mint ha vasálarcosnak hívnád, vagy Dr. Fátumnak, de ott is belefért volna nyugodtan a maszkos útonálló.
A rettegett démonra egyenlőre nincs alternatívám, de este a fürdőkádban remek gondolataim szoktak lenni, illetve amikor megszáll az ihlet, de ebben a rekkenő hőségben csak a hideg ásványvízre tudok gondolni.
A varjús résznél ha nem halállal büntetne az író hanem ránk szabadítana valamiféle démont, aki eléggé erős, de azért van esély a legyőzésére, sokkal humánusabb lett volna, és lett volna értelme az ellenállók vezérének kérdésének is, már hogy hol is keressük Nazeket meg a bandáját...[smiley]merges3[/smiley]
2011. július 19. 13:54 | Válasz erre | #107
Hirtelen nem emlékszem, hogy miért hátrány, ha holdas körcikkről indulunk.
Úgy emlékszem, hogy a játéknál bármennyit játszhatsz, és azért valjuk be, lényegesen nagyobb a nyerési esélyed, mint a Vérescsontééban.
Vörös Hölgy csak biztosíték.
Sört ne igyál, nem kell előre inni a medve bőrére:)
Bábszínházis felesleges, mert ha jól emlékszem Rpiacsföldön lehet megvenni az Ezüst Sarlót, de ha arra mész, akkor nem sikerült a kaland, ezért mindegy.

Mikor legelőszőr találkozol a Maszkossal, akkor még nem tudom, hogy ő a Maszkos, az útonállók vezére.
Rettegett Démon helyett nyugodtan mondhatsz mást, szívesen veszem. Egyébként Dread Demon.
© killmaster (Savanyúhas)
2011. július 19. 13:19 | Válasz erre | #106
Na kérem a végére értem a könyvnek, és mit is mondjak. Ezt a könyvet nem ártott volna kicsit a kalandor szemszögéből is megvizsgálni. Legyen ez intő jel a továbbiak folyamán!

Kezdjük azzal, hogy nagyon kevés pénzzel indulunk. Tegyük fel, hogy legjobb esetet számoljuk, d6+4 arannyal keztünk, a mi esetünkben ez összesen 10 arany. Kapunk a testőrködésért 10 aranyat és még a mesedélután megnyeréséért újabb 6 arany üti a markunkat! Itt a kocsmát nem számolom, mert ott bizonytalan a nyerési esély. Eleve hátrányból kezdünk, nekünk holdas körcikkről kell indulnunk. Tehát elvileg a bevételi oldal összesen 26 arany. Nézzük a kiadásokat. Kell Vörös hölgy, könnyebben idézzük a papot 1 arany, Mandragóra csalán, italösszetevő 1 arany, Főnixfű 3 arany, sólyom megvétele (enélkül ugyanis nem szerepel a varjú szó a kalandlapon, így kampec) 15 arany, 1 aranyat adsz a koldusnak, 2 aranyat a gyógyelixírért. Ez összesen 23 arany! Ha meginnánk 1 sört a Zarándok botjában 1 életerő pluszért, és még bemegyünk a bábszínházba, hogy megtudjuk aranysarlóval kell fagyöngyöt kaszabolni, ez összesen 25 arany! Pedig az ereklye kereskedőnél lehet venni jó cuccokat, amire azért szükség lenne a hit pontok miatt! Gondolok itt a Püspök portréjára (6 arany) és a Halotti lepelre (3 arany) A topáz amulett nélkülözhető a maga 12 aranytallér értékével. Én eleve úgy kezdtem volna az arany osztogatást, dobj 2 kockával és adj hozzá 4-et! Akkor sem vagy milliomos, de esélyed van arra, hogy jusson mindenre.

Még néhány apróság! Nem értem miért lett a maszkos útonállóból, a banditák táborában sima maszkos. Ott is maradhatott volna a maszkos útonálló, ez teljesen korrekt. Rettegett démon? Eh, hát ez sem egy tuti elnevezése egy ellenfélnek.

Na és jöjjenek a logikai bukfencek. Green bácsi alaposan benézte a történet végét. Ugye megkérdezi az ellenállók főnöke hová is kellene menni, hogy megtaláljuk a titkos szertartás helyét. Hát hová máshová mint a kolostorba, amit az elfogott boszorkánytól úgy is megtudunk. A boszit nem ajánlatos kikerülni, mert amint elhagyjuk Faggyú faluját rákérdez Green bácsi szerepel-e a kalandlapon a varjú szó. Ha nem, búcsú nem csak a fegyverektől, de az életedtől is. Ha meg tudod, hogy hová kell menni, ráadásul még szerencse pontot is kapsz az infóért, miért kérdezi meg, hogy hová is mennél? Ráadásul a kiszabadult démon ellen bevethetnénk elvileg egy bölcs csontjait is, csak azt árulja el valaki nekem ugyan miből venné meg a kalandor, ha egész idáig eljutott. Leakasztja a titkos svájci bankszámlájáról?

A hit pontok pedig kellenek mint egy falat kenyér, mert az nagyon ciki lenne, ha eljutsz odáig, hogy végső csapásra emeled kardod Nazek ellen, aki baromi gonosz isten befolyása alá akar vonni a történet végén, és ott dobsz túl nagy számot! Hát az a szivatás a köbön!

Röviden ennyi, azért jó és izgalmas a sztori, de kicsit jobban át kellett volna írni itt-ott. Sebaj majd legközelebb...[smiley]crazya[/smiley]
2011. július 18. 23:23 | Válasz erre | #105
Nem vettétek el a kedvem, van is egy ötletem, hogy mit szeretnék csinálni, de maradjon ez egyenlőre titok.:D

Igen, a dobókockás részek valóban a könyv gyenge pontjai.

Amúgy én az újra kiadott Wizardos könyvet fordítottam, találtam is a neten pár dolgot, amit kijavítottak, de sajnos kevés volt.:S
© [törölt felhasználó]
2011. július 18. 22:34 | Válasz erre | #104
© runner
2011. július 18. 19:14 | Válasz erre | #103
Ma elkészült a [b]Varázstörő [/b]könyv nyomtatásban.

Aki nem kapott körlevelet, az nézze meg a [i]spam [/i]könyvtárában!
Ha mégsem jött levél, akkor nekem kell írni, és pótolom. [smiley]email[/smiley]
A főhős Te vagy!
© killmaster (Savanyúhas)
2011. július 18. 17:55 | Válasz erre | #102
Félreértettél Dr. Lecter! A fordításod precíz és megállja a helyét, de egy dolgot nem vettél figyelembe, nevezetesen azt, hogy ha te vagy a kalandor, és kockákat dobálsz, akkor mi a szitu. Miből állt volna a piac után odabiggyeszteni, hogy ha még nem jártál a kocsmában, most megteheted, lapozz az xx-re vagy elzarándokolsz a gyógyforráshoz, lapozz az xy-ra. Nem kell feltétlenül szó szerint fordítani mindent, néha használhatod a fantáziádat is. Képzeld el mi lett volna, ha az Éjféli tolvajt gyári kiadásban jelenteti meg Runner. Valószínűleg sűrűn csuklottam volna, és a felmenőimet is gyakrabban emlegetnék a kelleténél. A Ragadóra per pillanat nekem sincs jobb ötletem, de kérdezzük meg a többi fórumozót! Firefox egyébként tényleg jó ötletekkel szokta segíteni az én fordításaimat is, na persze van olyan eset, amikor én mást tartok jó ötletnek. Runner, téged pedig arra buzdítalak, hogy fontold meg az itt elhangzó kritikákat és tégy belátásod szerint. Ezekkel az apró változtatásokkal sokat lehetne javítani a könyv megítélésén, és így ide is be lehet írni, hogy jobb mint az angol verzió! Mr. Zöld aligha fog téged elátkozni, mert javítottál kicsit a művén. [smiley]felkialtas[/smiley]
2011. július 18. 16:20 | Válasz erre | #101
A városnál a piac tényleg nem logikus. Sajnos, pont Mr. Zöld csinálta ezt megint meg a Nekroban, ha emlékszel rá, még a Külső Udvarban, először a kutyákhoz kellett menni, s utánna a kapitányhoz, így tudtam meg az eb nevét - egyszerűbb lett volna a háttérben megemlíteni, mint a Kard Mesterében, hogy Telaknak milyen a szeme.

Ragadót még FireFox mondta nekem, volt ilyen a Vihargyilkosban is, egyébként Fetch az eredeti szó.

Nekem egy olyan mondat rémlett tőled, hogy, idézem: A "kobra kultusz" valószínűleg lesz olyan gonosz és erős, mint Cinnabar és emberei! Hát a feladványok jöhetnek, sokat tanultam a "betűzáras ajtótól a Calabrius számológépéig" bezárólag! Ez a Múmia topicjából rémlett, ezért írtam úgy, hogy gondod volt a Masinával.
© killmaster (Savanyúhas)
2011. július 18. 15:31 | Válasz erre | #100
Akkor ha megengeditek néhány javaslatomat én is elhinteném itt, bár előrebocsátom még nem végeztem a könyvvel, tehát lesz folytatása kritikámnak.

Kezdjük a város résszel! Miért nem lehet a piac után elmenni kocsmázni és/vagy a szent forráshoz elzarándokolni? Ez így nem logikus! Másrészt így kompenzálni lehetne azt, hogy a varázselixír hatáshoz egy kockadobás +4 hit pont kell. A piacon szerezhetünk emberi számítás szerint még +3 hit pontot, kisebb lenne az esély arra, hogy kudarcot vallunk. Persze, hogy ne keveredjünk végtelen ciklusba, odabiggyesztjük a szöveghez, ha még nem tetted volna...; mert ugye sietős az út, ne járkáljunk mindenhová kétszer!

2, Miért csak az örült szektásoknál van olyan pont, hogy feladom magam a városi őröknek? Ugye egyrészt egy gyakorlott kalandornak ilyen az eszébe sem jut, hogy a dutyiban milyen jó lesz. (J. Green zseniális húzása ez. Na jó Livinstone bácsi is eljátszotta ezt a gondolatot a Tolvajok városában!)Ennyi erővel ha elbántam a sípos figurával (nekem ez a név nagyon nem tetszik, tettem javaslatot a patkányidomárra, de úgy tűnik ez másoknak nem tetszik), szóval döntsem el én mit szeretnék csinálni. Megküzdeni a városi őrökkel, menekülni, mint Arnold úr a Menekülő emberben, vagy feladni magam. Ráadásul ugye van is ilyen fejezetpont a regényben, csak bele kellett volna szőni ezt az egy választási lehetőséget is!

A druidák retvénye! Nem tudom, kinek hogy tanították a szorzótáblát, de velünk még annak idején nagyon szigorúan vették. Szóval olyan ez mint a magyar Himnusz szövege, illik ismerni. (Jó hogy a Király Linda nem tudja, az egy dolog, de ő nem is játszik KJK könyvekkel!) Tehát én úgy tudom, hogy a bűvös négyzet attól az, hogy a sorokban és oszlopokban lévő számok összege megegyezik. De ugye közli a könyv, hogy nem tucatnyi számot, csak 1 számot kell megfejtsél. Innentől bedől a bűvös négyzet effektus, hát valami egyszerűbbet kell keresni. Igaz, hogy a héttel való oszthatóságra csak a nálam jóval nagyobb tudású matematikusok ismernek (ha ismernek) rá szabályt, bár ha jól tudom a Fermant-féle sejtést is igazolták, így nem zárom ki ennek lehetőségét sem. De azért egy ilyen rövid számtani sorozat első 10 elemét meghatározni nem nagy művészet, csak lehet, hogy néhány fórumozó már a számológépét üti két egytagú szám összeszorzása esetén is! De ez a matematika oktatás csődje! Viszont a boszik feladványa már furfangosabb volt, ott csak másodjára találtam el a helyes számot.

Fekete iszap mocsár. Ez a könyv egyik legutálatosabb része. Barangolunk benne össze-vissza mint, mint valamiféle mocsárlidérc és olyan végtelen ciklusokba keveredhetünk, hogy kalandorunk türelme elfogy, és inkább elzarándokol Mekkába, mert hamarabb odatalál. Még csak gráfot próbáltam rajzolni ehhez a részhez, de az is eléggé kusza lett. Tévedés ne essék, nem a kuszasággal van a baj, leginkább azzal, hogy számos jó cuccot kell felszedni addig amíg az 59-re érünk. (Itt futunk össze a tutajos figurával, aki kedvesen ingyért és bérmentve kotyvaszt nekünk szuper italokat. De persze csak 2 italocskát, mert sietnünk kell. Persze nála egy darab hozzávaló sincs, ami azért vacak dolog, mert ha nincs nálunk egy hozzávaló akkor bizony elkúrtuk, nem kicsit nagyon! Az meg pláne pofátlanság, hogy a 97-es fejezetponthoz csak 2-es dobással juthatunk el, ott is fel lehet szedni 4 fajta! növénykét, ami jól jöhetne a kalandorunknak. Ráadásul van a mocsárban egy Ragadó (hát nem tudom kinek a fejéből pattant ki ez a név, de ez sem igazán tetszik) nevű szörnyike, aki a varázskardunkat, már ha volt ilyen, közönséges karddá változtatja. Én sokkal inkább el tudtam volna fogadni, egy olyan verziót, hogy megbotlunk és a kardunk a mocsár mélyére süllyed. Na de ez tényleg szőrszálhasogatásnak tűnik a többi mellett.

Na a vízpróba faggyú városában kiverte a biztosítékot nálam. Mi az hogy 1-3 között dobunk akkkor kampec? Jó, volt ilyen a Varázsló kriptájában, hogy 5-6 dobás esetén kampec, meg a Bajnokok próbájában 1-2 dobás esetén szinte biztosan kampec, mert a Szirén feláldoz, na de ezt egy ügyességpróbára ki lehetne cserélni! Persze hogy ne legyen annyira egyszerű a dolog a dobott számhoz hozzá kellene adni mondjuk 3-at, mert a végletekig próbára tesszük ügyességünk! És akkor nincs az, hogy 50%-os halálozási ráta! (Ezt a javaslatomat azért fontoljátok meg!)

Most egyenlőre ennyi, de nem tartok még a könyv végénél. Nézzétek el nekem, ha már SzG kolléga babérjaira török karakterszámban, de időnként beindul bennem a Killmaster-effektus, és olyankor ki kell írnom magamból a véleményem! [smiley]wow1[/smiley]

Nem, nekem nem Calabrius számológépe adta fel a leckét, hanem a kristályterem ajtaja. Előre kettő hátra kettő! Runner árulta el nekem is a megfejtést!
2011. július 18. 15:02 | Válasz erre | #99
Ok, van egy max. tápos kalandozóm. Nem sikerül a kockadobás, meghalok. Igen, kellemetlen. És? Ez is benne van a pakliban. Azt hiszem talán a bevezetőben van leírva, hogy nem minden a jó kezdőérték. Persze igazad van, tényleg idegesítő tud lenni, de az író így írta meg.

Matek 111: félre ne érts, nem sértés, de az egyéni, hogy kinek mire áll rá az agya. Pl.: olvastam, hogy Killmasternek gondot okozott anno Calabrius Számológépe a Vérescsontban. Nekem meg arra volt ráálva az agyam, mert emlékeztetett több IQ teszt feladványára.
124: szerintem nem értünk ebben sem egyet a lehetséges megoldások terén, egyszerűen csak 27, mert sorrendben kell olvasni, háromszor három háromszor. Ez pusztán csak játék a szavakkal, egyszerű matematikai szöveges feladat, amely a helyes szövegolvasásra/értésre épül. A Vihargyilkosban is volt ilyen.

Mit keres náluk a Varázskönyv? Gondolom azt, hogy égi áldásként kapták valahonnan, erről csak ennyi info akad, rögtön a hátsó borító első mondata.
Azt is vedd figyelembe, hogy hatalmas vihar van, két ember veri az ajtót a szakadó esőben, démonok üvöltenek, gondolom, feltámadt bennük a segíteni akarás.

Zombis tényleg jó:D
275: azt hiszem ez tényleg hiba
131-es ciklus, ok, lehetőséget ad rá a könyv, de akkor egész nap ide-oda fogok kerimbókázni? De biztos, ami biztos alapon, akkor mehetett volna bele egy "Ha még nem jártál arra".
Maszkos: igen, talán ez is lehet hiba.
2011. július 18. 12:41 | Válasz erre | #98
Kockadobálás: itt szerintem elsiklottál a lényeg felett. Az nem baj, ha kell szerencse. De ha már kívülről fújod a könyvet és van egy 12/24/12-es kalandozód, akkor szerintem kellemetlen, hogy átlagosan 10-ből egyszer tudod csak végigcsinálni a kalandot ezek miatt a szóló dobálások miatt. Ha mondjuk olyan lenne a helyzet, hogy a három fent említett helyen tudnál három tárgyat szerezni, amik nagyban megkönnyítenék a feladatodat a végén és ezek megszerzésére lenne 50, 33 és 50%-od, akkor azt mondom, hogy oké. De hogy ezek az esélyek a kaland végigviteléhez tartoznak, azt már egy kicsit keménynek érzem. És ez igazából független attól, hogy milyen nehéz leverni az ellenfeleket, mert olyankor simán kajálsz és meg van oldva a probléma. Itt viszont nem lehet ez ellen mit tenni.
A másik irányba fordulás meg olyan, hogy oké, egyszer, kétszer, hússzor elköveted és annyi. De ha már tudod, hogy mikor merre kell menni, akkor nem fordulsz többé rossz irányba. De itt mindig, mindentől függetlenül van 92% esélyed arra, hogy megpusztulj.

Matek feladvány: a 111-el az az alapprobléma, hogy bűvös négyzetként vannak elrendezve. És oké, hogy a szöveg írja, hogy misztikus számot keresünk, de az ott akkor is egy bűvös négyzet és egyesek agya – köztük az enyém is – alapból erre áll rá. Egyébként pedig lehetséges misztikus számok, emelkedő számsorrendben: 7, 28, 49, 70, 77, 84, 2520.
124: Lehetséges megoldások: 9, 27, 93, 333, 999. Ha a Démonlovagok – vagy a Kharé – logikáját akarnánk használni, akkor speciel a 333 lenne a megoldás, úgyhogy ez pont egy rossz példa volt.

Ha a szerzetesek egyszerű emberek, akik esznek, isznak, alszanak, imádkoznak, akkor mit keres náluk a Fekete Varázskönyv? Egyébként pedig, mint az a háttértörténetből is kitűnik, a szerzetesek aktív mágiahasználók és -tanítók is. Ez a bárki behívhatja a gonoszt pedig valóban elég gáz, logikusabb lenne mindenféle szempontból, ha csak a házigazda invitálhatná be az embereket. Ez egy súlyos hiányosság.
Azt szerintem be lehet látni, hogy a zombis beszólás valóban aranyos. Akár meghalsz, akár nem, 2-vel növeld meg fertőzésed :)
Az „Élőhalott fejtörő általi halál”-t én sem értettem.
A 275-ön szerintem az lesz, hogy ha oda jutsz, akkor nem találkozhattál az arymbi férfival, és emiatt a 157-ről mindig a 187-re kell lapoznod, soha sem a 22-re. De mondom, ennek nem tudtam még alaposan utána nézni. – Megtettem. 272-71-168, itt találkozunk az arymbi férfival. Innen 126. Elágazás. 157 és megérkeztünk, vagy 4, ahonnét vagy 157 és megérkeztünk, vagy pedig 340, 157 és megérkeztünk. Az arymbi fickóval való találkozás után nem lehet eljutni 275-re, emiatt felesleges onnan a 157-re küldeni a játékost.
A hős szempontjából nézve nem az a feladat, hogy eltakarítsuk a Maszkost, hanem hogy megállítsuk Nazeket. Ebből a szempontból az egész Maszkos kitérő felesleges időpazarlás. És ha már elvesztegetünk erre pár órát, (miért) nem érünk rá 2 percre megállni, hátha találunk valamit az embereinél, ami a segítségünkre lehet a táborukba való bejutásnál?
A 131-es ciklust végigjátszani technikailag nem csalás, mert lehetőséget ad rá a könyv. Az lenne a csalás, ha felírnánk magunknak csak úgy +20 aranyat. Ez csupán kiskapu.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2011. július 17. 15:42 | Válasz erre | #97
Azoknak, akik semennyire se olovasták még a könyvet, jelzem, hogy ne olvassák el ezt, mert könnyen lehet játékromboló.

Nem szeretnék itt okoskodni, de hagy tegyek rendbe egy-két gondolatot.

Lényegiben az utolsó néhány hsz-re reagálnék, a 91-estől.

Takács Dániel: igen, a síp az kötelező. Az ominózus börtön pedig szintén, de ha legelőször játszuk a könyvet, akkor nem árt, ha megvan ez az info, lévén úgy csak 33% az esélyünk a helyes tippre. Illetve, a romos kolostort is megkapjuk, mint tippet, rögtön legelőször, mikor megérkezünk Agyagosdba - fp 29. Az Ellenállóktól csak két tippet kapunk. Ezeket hagyta ki Fox, egyébként helytálló.
Igen, ha hordóba bújsz, akkor tényleg kicsi az esély.
Hogy erősek az ellenfelek??? Ez nem így van, összesen 4 erős van benne, Nazek, Maszkos, Lélekrabló, Kurakil, illetve legelőször a Maszkos, de ott csak két kör. A többi ellennek 10 alatt van az Ügyessége. A küldetés alatt tisztességgel szerezhetünk élelmet.
Viszont, minimum 9 vagy 10-es Ügyességgel kell kezdeni a játékot, plusz nagy Életerővel és Szerencsével, mert Kurakil tényleg erős, és nem árt ha marad egy kis szerencsénk ellene.
Igen, igazad van a 22-től kapcsolatban, de gondolj bele! Ha reálisan játszanád végig, akkor te, mint kalandor, nem arra törekednél, hogy bekerülj a dutyiba, hanem, hogy legyőzd az őröket.
Sok a 10 kör??? Nem tudom, hogy ti hogy látjátok, de átlagban, ha dobsz egy ügyeségpróbát, a 9-10 már jónak számít - nagyon ritkán jön ki 5-6.
Mindegyik őrt, ha nem használod a szerencsédet, 4-szer kell megsebezni, az már 8 kör. De számold bele, hogy átlagban, azért egyszer-egyszer ők is megsebeznek. Ez már 10 kör. A döntetlenről nem is beszéltem, illetve arról sem, hogy többször sebeznek meg.

Nicholas Campbell: igen, itt is kell a kockához a szerencse. Ez baj? Más könyvekben meg ha rossz irányba fordulsz valahol, mindenféle előzmény info nélkül, akkor valamféleképpen meghalasz. Pl.: Halállabirintus, rögötön az első Próbamester után, ha északnak mész, akkor kampec. Nem ez az első ilyen könyv.
Nem tudom, hogy mi a baj a Hit pontokkal? Sok esetben, például a pestises zombis résznél előny, ha magas, mert nem kell megküzdened velük, így nem növekszik a fertőzés pontjaid száma.
A matekos feladványnál pedig milyen válaszaid vannak rá? Ez is olyan fajta, mint a Démonlovagokban.

Per Jorner: a szerzetesek szerintem egyszerű emberek, esznek, isznak, alszanak, imádkoznak. Nem hiszem, hogy mindegyikük Dr. Cal Lightman féle hazugságvadász.
Az FF sorozatot elsősorban a 10-14 éveseknek hozták létre, ezért sokszor olyan a nyelvezet amilyen.
Igen, pénzt kell gyűjteni, végül is ez egy kaland, nem?
Élőhalott fejtörő általi halál. Ezt nem értem. Van egy druidás, meg egy boszis, egyik se élőholt.
Akkor konkrétan mi nem tetszik a 111-es feladványban? Olyan, hogy vagy rögtön beugrik, vagy nem. Kész, ennyi.
Pl.: a Halállabban akkor az öreg fejtöjét is ki kellett volna hagyni, mert 3-ból kettő halál?
Vakszerencse általi halál, ellentmondó győzelmi feltételek miatti halál, ezekről már írtam.
Félreérthetőség általi halál, mi van??? A 136-os előtt választhatunk, hogy futnk tovább, vagy ugrunk. Akkor milyen titkot tudunk meg?

Miért hiba a 275-ös? Kell, mert a síp nélkülözhetetlen.
Szorít az idő, és inkább eredek a Maszkos nyomába, mintsem kutakodjak.
De a Maszkosról már kell ismeret, hogy felismerhessük, így ha nem eredünk a nyomába, akkor nem ismerjük fel, tehát csak kizsebelhetjük az ellent.
A 131-esnél észrevettem ezt, pusztán csak azért nem foglalkoztam vele, mert úgy gondoltam, hogy fölösleges, nem akar senki csalni. Azért a legtöbben már rutinos KJK-sok, nem hiszem, hogy az a játék nekik, ha két helyszínről ide-oda ugrálnak.

Végigjátszottad te a könyvet?

Végeredményben. én nem nyúlnék ezek miatt a könyvhöz.
2011. július 17. 11:56 | Válasz erre | #96
Tegnap óta egyébként azon gondolkozom, miért olyan fontos az a dutyis jelenet?

[spoiler]Ha a dutyiba jutunk, akkor kimentjük a boszicsajt, akitől kapunk egy port, amivel visszaváltoztathatjuk Varjúláb úrnőt emberi alakjára. Ha elmegyünk a banyához és nincs sólymunk vagy béklyónk, akkor halottak vagyunk. Ha van mindkettő, akkor szerezhetünk egy csontgyűrűt, amit ha használunk, akkor halottak vagyunk. Ezen kívül megtudjuk, hogy az éj katlanja egy romos kolostorban találkozik, ami egyrészről információ a kedves kalandozó számára, másrészről azonban nem kell a végén tudnunk, hogy hová kell mennünk, elég, ha jól tippelünk, mert kapunk három választási lehetőséget az Ellenállóktól, tehát szigorúan véve nem szükséges elvesztenünk azt a harcot, hogy bejussunk a dutyiba. Vagy kihagytam valahol valamit? [/spoiler]
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2011. július 17. 05:51 | Válasz erre | #95
Örülök, hogy meglett a 100 hozzászólás, de most nem tudok rájuk reagálni, mert indulnom kell dolgozni.
Délután mindenképpen.
2011. július 16. 23:35 | Válasz erre | #94
Érdekességképp, hogy mások mit gondolnak róla. Az eredetik itt olvashatóak: [url=http://user.tninet.se/~wcw454p/docs/ff53.txt]http://user.tninet.se/~wcw454p/docs/ff53.txt[/url]

A Per Jorner kritikához kapcsolódva, azt a 131-313 dolgot valóban be kellene tenni, hogy még véletlenül se akarja senki kihasználni ilyen csúnya módon. A 275-öset nem tudom, akinek sok ideje van, nyugodtan utána nézhet :) A Maszkos dolog viszont szinte biztos, hogy marad, ahogy van.

Másrészről az úriemberek más könyvekről is kifejtették a véleményüket, és tervezem, hogy a releváns témákba beteszem majd azokat is, ahogy az időm engedi.

Harmadrészről valamennyire Takács Dániel panaszára is reakció valamilyen szempontból, különösen az a 8%. Abban mondjuk igaza van, hogy a sípos után macerás bejutni a dutyiba, de azért az sem reális, hogy hagyjuk, hogy elfogjanak minket. Esetleg a 10 harci kört lehet kevesebbre venni?
Kis utánaszámolással: 11-es ügyességgel kb. 30%, míg 10-es ügyességgel 44% az esélye annak, hogy legalább 11 harci körön át meg a csihi-puhi, ami a többi esélyhez képest nem rossz. Sőt, a 12-es ügyességű karakter is bekerül a dutyiba 20% eséllyel. Fenti számok nyilván azzal az előfeltételezéssel élnek, hogy túléljük a harcot!

Negyedrészt meg nem ugyanaz lett elmondva, mind más.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© [törölt felhasználó]
2011. július 16. 19:54 | Válasz erre | #93
2011. július 16. 18:20 | Válasz erre | #92
[spoiler]Ha jól emlékszem, nem kell megküzdened az őrökkel, egyszerűen csak feladod nekik magad.[/spoiler]
© [törölt felhasználó]
2011. július 16. 18:12 | Válasz erre | #91
2011. július 14. 15:13 | Válasz erre | #90
Utánnyomás szerintem akkor van, ha valaki kéri azt runnertől, ezt vele beszéld meg.

A Démonlovagokhoz képest gyengébb, de ennek is jó a hangulata. Viszont ebben is szinte egy helyes út van, a főgonosz jófajta, harcolni nem kell túl sokat, a legtöbbje nem erős.

Nyomtatást nem tudom.
2011. július 14. 14:59 | Válasz erre | #89
A könyv a Démonlovagokhoz képest milyen?
Olvasva az eddigi JG köteteket SZVSZ az volt a legnehezebb: tele volt rejtett kódokkkal. Pl a Tündérlándzsa rejtekhelyét elég nehéz volt megtalálni benne... Mikor fog megjelenni? És lesz utánnyomás a régebbiekből is?
2011. július 14. 14:28 | Válasz erre | #88
Így már értem!
Örülök, hogy tetszett!


Egyébéként, jó lenne, ha meglenne itt a 100 hozzászólás, beléphetne a könyv a szűk klubba![smiley]beka2[/smiley]
© runner
2011. július 14. 09:00 | Válasz erre | #87
Még régebben említve volt, hogy én nem írtam véleményt a könyvről.
Általában azért nem teszem, mert nem akarom elrontani az olvasóknak az élményét, se jó, se rossz kritikával.

Amúgy nekem tetszett a könyv, persze egyszerűbb mint [i]A Nekromanta éjszakája[/i] vagy [i]A Vérfarkas üvöltése[/i], na de ezek jóval később készültek. Sőt JG első könyve volt a [i]Varázstörő[/i], aminek nem is rossz. [smiley]circling[/smiley]


A főhős Te vagy!
2011. július 11. 21:00 | Válasz erre | #86
Ezt is köszönöm, de tényleg![smiley]wave[/smiley]
Amúgy én is kiváncsi lennék rá.
Akkor egy kis háttérinfo erről.
Említettem a három hetes kényszerpihenőmet. Általában úgy csináltam a fordítást, hogy a nap végén összeszámoltam, hogy mennyi fp készült el, és ha kellett még hozzá egy, esetleg kettő, akkor egy - vagy kettő - rövidebbet még "hozzácsaptam".
Ámde, tudtam, hogy muszáj lesz leállnom, így választottam a kedvenc fejezetemet.
Magát a verset kb. 4 órámba telt megírni.
Előtte, meg közben is, hangulati elemként egy kis zenét hallgattam...

http://www.youtube.com/watch?v=6wEEVQz80qg

0:28-tól érdekes!