Zagor.hu
Zagor.hu fórum
17. könyv: Sardath ostroma
BejelentkezésElfelejtett jelszó
Gondolatok a könyvről (3)
[b]Történet (5)[/b]: Az egyik legtitokzatosabb háttértörténetet kapjuk (ha eltekintünk azoktól, amikben semmit sem tudunk magunkról). Az erdő, amit felügyelünk, hirtelen „furcsán kezd viselkedni”. Az elfeket meg az utazókat különös teremtmények támadják meg, elzárva ezáltal Grimmundot Sardathtól. Grimmund tanácsának tagjaként a tanácsülésen ütköztetjük a véleményünket arról, hogy mit kellene tenni. A legtöbb tanácsnok az erdő elpusztítása mellett van, szerintünk azonban egy más, idegen eredetű gonosz lehet a háttérben. Ezután kiderül azonban, hogy a hírmondó, aki beszámolt nekünk az erdőben folyó eseményekről, ellenség, aki az életünkre tör. Így rögtön egy izgalmas eseménnyel kezdődik a kaland. Miután erre fény derül, magunk kezdjük meg a nyomozást, amely során kiderül, hogy a sötét elfek egy Thyra Migurn nevű varázslóval karöltve elfoglalták Sardathot, de ennél is nagyobb hatalomra akarnak szert tenni…a kaland háttértörténete önmagában véve nagyon izgalmas, az összes helyszín jól kidolgozott. Vannak benne nagyon jó elemek, például a vízen keresztüli beszélgetést nagyon jónak tartottam. Az egyes helyszínek kidolgozása is nagyszerű, a sötét elfek uralta területeken abszolute átéreztem a félelmet, és a sötétséget, egyszer még fizikálisan is beleszédültem J. Tetszik az íjhasználat mint extra szabály és a napok elteltének is van funkciója (bár ilyen szempontból a Viharsziget kicsit jobban kidolgozott). A harc a végén pedig szintén nagyon egyedi, annak ellenére, hogy nekem nem feltétlen jött be. De hogy egyedülálló, afelől nincs kétség.

[b]Gondolkodás/szerencse (3)[/b]: Mindkettő elég nagymértékben van jelen a kalandban. Több rejtvény is van benne, amiket meg kell fejteni, ezenkívül számos találkozásnál fontos, hogy milyen döntést hozunk, de ezeket józan paraszti ésszel ki lehet találni. Ezenkívül az utolsó csatában is jó, hogyha használjuk az eszünket. A másik oldalon viszont főleg a kaland első felében sok az ösvényes döntés, és bizony előfordul, hogy itt egy rossz döntés az életünkbe kerül. Szóval elég vegyes a kép. Ami talán egy külön érdekesség, hogy itt volt olyan először, hogy egy másik könyvben, konkrétan a Varázsló kriptájában megszerzett információt itt is fel tudtam használni. [spoiler2]A kaméleonita véréről tudtam, hogy mire jó, mivel abban a könyvben már használtam. Mivel biztos voltam benne, hogy a sötét elfek között valahogyan álcázni kell magam, teljesen biztos voltam abban, hogy a varázsital keverés során ez egy szükséges alapanyag lesz.[/spoiler2] Ezenkívül ott van még a varázsital keverő gép, aminek a használata részben tudatos, de elég nagy mázli is van benne. A szerencse pontjaink meg szépen elfogyhatnak a végére.

[b]Nehézség (3)[/b]: Sokat hezitáltam, hogy kettest vagy hármast adjak, mert bizony nagyon közelít a szadista könyvek felé, de végülis mivel az előző pontnál úgy éreztem, kicsit szigorú vagyok, itt megadtam a magasabb pontszámot. De azért elég sok tárgy kell, az biztos. Kell két ékszer, egy kulcs, egy amulett, amit tovább kell fejleszteni, egy villámgömb, és, hogy álcázzuk magunkat az elfek elől. Ez utóbbi a legnehezebb, mert egy ital kell hozzá, amit össze kell kevernünk. De mégha meg is vannak hozzá az alapanyagaink, egyáltalán nem biztos, hogy azt választjuk ki a sok komponensből, ami kell. Ráadásul további problémám vele, hogy azt ugyan kideríthetjük, hogy a 3 helyből melyikbe kell folyékony és melyikbe szilárd anyagot tenni, de az sem mindegy, hogy melyik folyadékot hova helyezzük. Ez most csak egy fiktív példa, de ha a 3 anyagot, amit használunk, 2-es, 3-as és 5-ös számmal jelölik, és ebből kell jó fejezetpontra lapozni, akkor hiába folyékony a 3-as és a 2-es alapanyag is, nem mindegy, melyiket hova tesszük (pl. a 235 esetén kapunk egy italt, a 325-nél tönkremegy a gép). Ez nekem nagyon zavaró. Az értékeken itt kevesebb múlik, azt hiszem 10-es ügyességgel küzdöttem és nagyon sosem kellett kétségbeesnem, az utolsó csatában azonban könnyű otthagyni a fogunkat.

[b]Játékélmény (4)[/b]: Mindent egybevetve szerettem. A hangulata remek, az epizódszerű kalandok izgalmasak, üresjárat viszonylag kevés van benne. Két része volt, amit annyira nem kedveltem, az egyik, hogy az első felében a sok ösvényválasztás kicsit labirintus-jellegűvé tette az egészet (van a második felében is egy labirintus, de az annyira hangulatos, hogy simán megbocsájtottam), illetve a már sokat emlegetett döntő csata, ami tulajdonképpen egy szájkarate, amin arra kell rávennünk az ellenfelünket, hogy az agypusztító varázslatát használja ellenünk, amit vissza tudunk rá irányítani (de semelyik másikat nem). Ez azért nem egy túl színvonalas döntő csata, ráadásul, ha elkotyogjuk magunkat, akkor rájön a trükkünkre. Ez utóbbi kapcsán viszont nem értem, hogy ha tisztában van vele a főellenségünk, hogy van egy olyan eszköz, amivel ellene fordíthatják a mágiáját, akkor miért próbálja meg egyáltalán ezt használni? Miért nem lő belénk egy villámot, vagy bármi egyebet és kész? Nem túl logikus. De ezt leszámítva jó és bátran ajánlom.

[b]Összességében: 15/20[/b]
© SangForrás
 
[b]Design[/b]
Igazából semmi érdekes nem jut eszembe a borító kapcsán, talán csak annyi, hogy szebb is lehetne. A fekete elfek varázslója mint valami Drakula gróf mutat előre, a háttérben pedig a sziklavár magasodik. A narancsszínű égen Suhanók csapata száguld, és egy kissé erőltetett villám csap le a felhőzetből. Nos, ezekből a mondatokból is látszik, hogy semmi nem jut eszembe a rajzról…

[b]Illusztráció[/b]
A belső grafikák már igen tetszetősek. A 93-as fejezetnél az Arany Borzalom borzalmasan gyönyörű lett, de impozáns a varázsló is (233., itt végre nem Drakulaként…), meg úgy majdnem mindegyik kép jó, nem sorolnám fel az összeset. Apróságként annyit jegyeznék meg, hogy olykor kissé művire sikeredett a beállás, mint mondjuk a 143-as Liam és a Suma párosa, vagy a 192-es penész-zombi, illetve azt se értettem, miért kellett a slykkeket kétszer is majdnem tök ugyanúgy ábrázolni (55. és 67.).
Ja és igen: a kalandlap rubrikái újfajta keretet kaptak, ami által ritka ronda lett az egész.

[b]Háttértörténet[/b]
Valami titokzatos okból megőrült az erdő, és mi a greenpeace-aktivisták elődjeként, erdőjáróként kelünk a titok kiderítésére. Elismert és tisztelt Tanácsosok vagyunk, így nem meglepő, hogy Zordomb vidékének lakossága a kezünkbe helyezi sorsát, hogy a végére járjunk a sötét dolgoknak. Ez nem sok konkrét információ így elsőre, de máris izgalmasabbá válik a helyzet, amikor már az első fejezetben megtámadnak minket, mielőtt még kitennénk a lábunkat otthonról…

[b]Rendszer[/b]
A szokásos harcértékek mellett van egy íjunk is (mint minden rendes kószának), amihez kapunk hat nyílvesszőt. A fegyvert sima Ügyesség próbával használhatjuk, de ez a kezdeti vesszőszám a maximum, ami nálunk lehet (pfff…). Emellett rendelkezünk 15 arannyal, 5 adag gyógyfűvel és a tanácsnoki gyűrűnkkel.
A másik plusz dolog, hogy az idővel is számolni kell. A hét különböző napjait persze ezen a világon máshogy nevezik, ennek ellenére nyilván kell tartanunk, éppen milyen nap is van. Természetesen ennek az a legfőbb értelme, hogy ha túl sokat bóklászunk (ami ebben a kalandban nagyon könnyen megeshet), akkor egy idő után már nem tudjuk megfékezni a sötétséget, és elbukunk. Ezt a napszámolást mondjuk egy kicsit jobban is ki lehetett volna használni, ha már ilyen központi helyet kapott a kalandlapon. Ha jól emlékszem, összesen egyetlen ponton számít az, hogy éppen melyik nap van, de ezen kívül csak arra jó, hogy siessünk.

[b]Eredetiség[/b]
A klasszikus közegbe sikerült új elemeket csempészni úgy, hogy azok még üdítően is hassanak. Bár nekem eszembe jutott a [i][url=https://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=15]Pusztítás maszkjai[/url][/i] (tanácsnoki gyűrű, baljós atmoszféra) és a [i][url=https://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=19]Mélység rabszolgái[/url][/i] (sok szereplő, cselszövések), de mégsem tűnt koppintásnak. Az erdőt belengő sötét hangulat abszolút átjön, de jók a horrorisztikus figurák is, mint a már említett Arany Borzalom, vagy a Penész-zombi, de az Életszívó penész is megjárja, hogy a Khatóniai Csapdászról már ne is beszéljünk! Tetszettek még rajtuk kívül az olyan elemek, mint a Három Komponensű Bájital Kifőző gép, vagy a higanyon keresztüli kommunikáció a korábban megismert szereplőkkel (borzongató, amikor úgy értesülünk egy szereplő haláláról, hogy azt a varázslat már nem tudja elérni, „senki nem él ilyen néven a hatókörömön belül – mondja a hang”). Mindent összevetve, a könyv tele van eredeti és jól megírt epizódokkal, le a kalappal.

[b]Kihívás[/b]
A kaland kifejezetten kemény dió. Nem sokszor fordul elő velem, hogy tanácstalanul bámulom a könyvet, mert fogalmam sincs, hogyan is kéne továbbjutni. Na itt többször is előfordult ilyesmi. Például elakadtam annál a pontnál, amikor a nálam lévő gyűrűk számának összege jelentette a továbbjutást. Aztán kiderült, hogy nem összeadni kell a számokat, hanem egymás mögé írni… Ez azért nagyon nem mindegy, ugyanis a 3-as és 14-es jelölésű gyűrűvel így nem a 17-re, hanem a 314-re kell lapozni. Tehát ez a két tárgy kötelezően megszerzendő, de kell még egy S-betűs kulcs, az Agypusztító amulett (és hozzá a megfelelő plusz infó), egy villámgömb (amit – bármennyire is csábító – ne a kaland közben használjuk el, csak a legvégén), és vagy Istu démonbarátunk segítsége, vagy egy kopogás kombináció. Ez a lista azért korántsem rövidke, biztos vagyok benne, hogy nem nagyon fogja senki első nekifutásra megszerezni mindet… Na de még ha csak ennyi lenne! A könyv előszeretettel vonultat fel erős ellenfeleket (démonokat, istenségeket), akiket nem túl könnyű harcban lenyomni, de a 149-es pont is tetszett, ahol Ügyesség próbát végeztetnek velünk, és ha ügyesek vagyunk, ugyanúgy elpusztulunk, mintha nem. Mondjuk ezen legalább nevettem egy jót. Továbbá komolyan el lehet bolyongani a hegyek lábánál, vagy a folyó partján, és előfordul, hogy ha rossz irányba fordulunk, akkor jön az „auto-kampec”, szóval nem egyszerű a könyv.

[b]Főgonosz[/b]
Furcsának találtam, hogy kezdetben nem nagyon hallunk a fekete elfek varázslójáról, aztán később se igazán, de a végén mégis szembe kell néznünk vele. Tehát nem nagyon derült ki számomra, hogy ki is ő, de úgy tűnik, ezt az író nem tartotta annyira lényegesnek részletezni. A fellépése kellően magabiztos, a nagy csata azonban sajnos elmarad, ne számítsunk Razaak-féle párbajra. Mindenesetre poénos volt a köztünk lévő csevejben kisakkozni, hogy az ellene felhasználni készült Agypusztító amulett végül is mire jó. Leütni nem kell, csak az információra van szükség, amit menet közben megszereztünk, és azzal az amulett elvégzi a munkát helyettünk.

[b]Hangulat[/b]
Kellemes meglepetés volt a [i]Sardath ostroma[/i], annak ellenére, hogy Sardath és maga az ostrom abszolút elsikkadt a könyvben. Egy fokkal lehetne kevésbé szadistább, de a világa nagyon érdekes, és részletesen bemutatott. A másik gondja, hogy túlontúl sok a választási lehetőség, így természetesen jó rövid lett, de persze aki végigrohan rajta, az úgyis megtorpan előbb-utóbb, mert nem lesz a birtokában egy-egy kötelező tárgy vagy információ. Már a legelső jelenetnél is rengeteg módon cselekedhetünk, akár el is ragadhatnak minket a levegőbe, és akkor totálisan máshogy folytatódik az egész kaland, mintha legyőzzük orvtámadónkat, aztán szépen megtanácskozzuk a dolgot barátainkkal, és csak ez után szedelőzködünk utunkra. Nagyon tetszett a Toa-suók ostroma, amibe mi is beszállhatunk a törpe védők oldalán, és a fekete elfek extrém felépítésű labirintusa is végre egy olyan útvesztő volt, ami nem egyhangú, hanem van (beteg) hangulata is. Az mondjuk elég csúnya helyspórolós technika, amikor több helyen úgy végzünk Szerencse-próbát, hogy egy fejezeten belül megtudjuk az eredményt, tehát ha nincs szerencsénk, nem kell sehova lapozni, rögtön meghalunk, ha meg szerencsénk van, akkor olvassuk tovább ugyanazt a fejezetet. De így legalább belefért a műbe sok-sok érdekes karakter (annyi név felmerül, hogy én egy idő után már nem nagyon emlékeztem, ki-kicsoda), és jók voltak a fordulatok is (pl. a Sorell alakját felvevő fekete elf). No de nem ajnározom tovább – vágjatok bele nyugodtan.
Értékelés: 7.75 / 10
Ideje nekifutni Keith P. Phillips ezen művének. Nem tartozik a legjobbak közé, de annyira nem is rossz.

Az alaptörténet elég egyszerű. Az Éj Erdejében lévő városból, Sardathból hetek óta nem érkeztek hírek. Van valami az erdőben, ami támadja. A te feladatod az, hogy megtudd, mi ez az erő, és ha tudod, állítsd is meg.

A könyv rendkívül nehéz. Az ellenfelek ugyan nem különösebben erősek, néhány fejtörő azonban rettenetesen bonyolult. Vegyük például az optikai csalódásos labirintust, melyről az egyik lapon még egy ábra is van. Itt több helyen ajtók állnak, amik miatt nem látod át teljesen a dolgot. Mindegyik ajtó egy másikhoz vezet, ami nem valami jó.

A másik gonosz fejtörő a bájital-keverő. Meg kell találnod a számozott hozzávalókat, majd be kell helyezned őket a keverőbe, hogy egy italt kapj. A lehetséges kombinációk közül legalább kettő használhatatlan, egy elfogadható, egy pedig végzetes, ami szintén nem valami hízelgő.

Persze vannak erősségei is, őéldául a kifejezetten eredeti feladványok, vagy a háttérben húzódó intrikák. Az írásmód is kiváló, és az illusztrációk is remekek. Rejtély számomra, miért nem engedték Keith Phillipset ismét a sorozat közelébe.

Ne feledkezzünk meg azonban a hátrányairól sem. Ezek egyike, hogy a főellenfelet, Le Saucriere-t szinte lehetetlen legyőzni. Plusz van benne két rendkívül gonosz rész is -- amikor lelőnek minket Tiranduil Kelthas felett, illetve amikor közel száz métert zuhanunk a veszedelmes gombák után.

Mindent egybevetve nem rossz kaland.
hr
Első oldalElőző oldal12
2011. március 23. 18:00 | Válasz erre | #29
a rakéta kiadónak azonban még ott vannak a (nem KJK) Nintendo és Nyomkereső könyvek melyek még +3-3 könyvet adnak neki.[smiley]banplz[/smiley]
2011. március 23. 17:56 | Válasz erre | #28
bár már megjelent 1 magazin is, melyet a zagor.hu szintén magáénak mondhat.[smiley]email[/smiley]
2011. március 23. 17:54 | Válasz erre | #27
vagy akár 22., a varázslatok könyve miatt.
2011. március 23. 16:10 | Válasz erre | #26
Hoppá, egy ember figyel!:D
2011. március 23. 16:07 | Válasz erre | #25
Arról sem szabad megfeledkezni, hogy az első három KJV-t is kiadták a rakétások, azokat is beleszámítva, és levonva a színes tűzhegyet, majd csak a 21-edikkel fogjuk őket beérni.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2011. március 23. 15:49 | Válasz erre | #24
Na igen, végül is a színes Tűzhegyet nem nagyon kellene bele venni. Na de akkor is, volt azzal is munka.
Akkor csak mégjobban várom a Kard Mesterét, mert ha az megvan, akkor annál már csak jobb lehet![smiley]nevetes1[/smiley]
© runner
2011. március 23. 15:43 | Válasz erre | #23
Ez eszembe jutott nekem is, de a 10. az a színes Tűzhegy volt, tehát majd a Kard Mesterével érjük be igazán a Rakétásokat...
Hát mint az interjúban mondtam, sose gondoltam volna ezt...[smiley]finom[/smiley]
A főhős Te vagy!
2011. március 23. 15:36 | Válasz erre | #22
Most nézem, hogy ez a 17.-ik könyv, anno ennyit adott ki a Rakéta kiadó. Beértétek őket, gratula!
Szépen mutat együtt a 17 könyv!
© Anry
2011. március 23. 14:18 | Válasz erre | #21
Wow!
© runner
2011. március 23. 00:43 | Válasz erre | #20
Már holnap is fog készülni elvileg pár kötet ebből, szóval ha valaki éjszaka beleolvasna, és talál hibát, az jelezze!

köszönöm.
A főhős Te vagy!
© runner
2011. március 23. 00:41 | Válasz erre | #19
Elkészült a mű.
Van benne pár fejtörő, és egy elég érdekes is...
A főhős Te vagy!
2011. január 26. 22:32 | Válasz erre | #18
[spoiler]A Sardath-ban valójában az ostromlott várossal nem is lép be az ember, míg a Kard mesterében az elején kell kitörni a városból, ebben inkább akkor ezek szerint a Fangs of Fury-hoz hasonlít, bár azt még nem olvastam.[/spoiler]
2011. január 26. 21:35 | Válasz erre | #17
...és a két inkriminált könyvet az az Őrjöngő Agyarak követi, ahol a történet elején ugyancsak egy ostromlott erődből kell kitörnünk...
2011. január 26. 08:43 | Válasz erre | #16
Szerintem nem probléma. Sőt, legalább extrán belelendülhet az ember ebbe az ostromos témába. :)
2011. január 25. 23:40 | Válasz erre | #15
Kíváncsiságból összeszámoltam: 11, illetve 12-féleképpen (van két olyan eset, ami közt elenyésző a különbség) vesztheted életedet még az első napfelkelte előtt.

Egyébként csak engem zavar egy kicsit, hogy egymás után két ostromos könyv fog jönni?
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2011. január 20. 21:46 | Válasz erre | #14
"már ha sikerül megélned a reggelt." - úgy látom ezek nem viccelnek. :)
Az idő számontartását mindig is szerettem, már a Mélység Rabszolgáiban is nagyon bejött. Így legalább tényleg érzi a játékos, hogy nem totojázhat, mert sürgeti az idő.
Mondjuk gondolom itt lesz benne még valami extra, ha már számít, hogy a hét melyik napja van éppen.

Azért gondolom a "hatalmas teremtmény"-t nem ölhetjük meg már rögtön az első ponton. Vagy tévednék, és ő/az még nem is számít annyira erősnek?
2011. január 20. 18:05 | Válasz erre | #13
Akkor érdekességként még egy részletet idemásolok, ezúttal a szabályok közül azt, ami az Idő múlására vonatkozik.

Az allansiai hét hét napból áll, mint azt a Kalandlapodon is láthatod. Különböző okok miatt az időnek igen fontos szerepe lesz küldetésed során, emiatt minden nap kezdetén egy vonással be kell jelölnöd, a hét mely napján jársz. Kalandod Főnap estéjének kellős közepén kezdődik, tehát az első nap, amit majd be kell jelölnöd, az a Viharnap lesz… már ha sikerül megélned a reggelt.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2011. január 20. 17:46 | Válasz erre | #12
"– Az elég egyszerű – mondja, és közelebb sétál hozzád. – Amint az Erdőn át utaztam, megszólított egy hatalmas teremtmény, majd pedig megölt. Ezután felvette az alakomat és idejött, hogy végezzen azzal az egyetlen személlyel az egész Erdő környékén, aki megakadályozhatná a tervet, amit az övéi kieszeltek!"

Ejnye! :) Még jó hogy nem ölte meg a játékost mindenféle magyarázat nélkül, mert akkor elég rövid kaland lenne...
Ezt szeretem én a gonoszokban, hogy először mindig beavatnak álnok tervükbe.
A Hihetetlen családot látta valaki? "Mit csinál a vén fószer? Monologizál..."
© Anry
2011. január 20. 17:35 | Válasz erre | #11
Szegény erdőkerülő.. !
Már az elején jó nagy pácba kerül..[smiley]guluszem1[/smiley]
© runner
2011. január 20. 08:36 | Válasz erre | #10
A lent lévő magyarított térképet kicseréltem.
Hamuszirt lett és Colrhyni csapás.
A főhős Te vagy!
2011. január 19. 23:37 | Válasz erre | #9
Hát, én már most imádom ezt a könyvet.

[center][meret=+14][b]Különös hírvivő[/b][/meret][/center]

Torkodba mar a hideg, ahogy kétségbeesetten szívod tüdődbe az éjszaka jeges levegőjét, az erdőben vezető csapás szinte suhan a lábaid alatt. Mikor hátrapillantasz a vállad fölött, csupán fenyegető fenyőket látsz, így még jobban megszaporázod lépteidet, hogy mielőbb kiszabadulj innen.

A fák hirtelen eltűnnek, te pedig egy hatalmas, magányos hegy előtt találod magad. A szemed előtt egy hatalmas hasadék nyílik meg az oldalában, és a résből éjsötét gonoszság árad ki belőle, mely befröcsköli lábad előtt a havat. A homály lassan alakokká formálódik, szurokfekete katonák seregévé, akik mind feléd vonulnak és egyetlen szempillantás alatt beborítanak.

Felriadsz álmodból, próbálod elhessegetni magad elől a rémálmot. A Tanács egyik küldönce áll az ágyad mellett. – Sajnálom, hogy felébresztettem – kezdi. – Egy utazó érkezett és Grissa rendkívüli ülést hívott össze.

Hamarosan már Zordomb városházának tanácstermében ülsz, és Grissa, a tanács vezetője már szólásra is emelkedik. – Ő itt – mondja, miközben a mellette ülő, koszos ruhájú férfi felé int – Morn Preeler, egy zengisi kalandozó. Nemrég tájékoztatott róla, hogy félelmeink nem voltak alaptalanok – valóban az Erdő az, ami elvágott minket Sardathtól. Mindazok, akik megpróbáltak átjutni rajta vagy kénytelenek voltak visszafordulni, vagy pedig belehaltak a kísérletbe. – Azzal a nő visszaül a helyére.

Most az utazó áll fel, hogy magyarázatot adjon a korábbiakra. – Az Erdei Elfek kénytelenek voltak feladni az Elf csapásokat, mivel maguk a fák keltek velük harcra és mindenhol Óriáspókok fonta hálókba botlottak. Különféle borzalmas bestiák özönlötték el a helyet és a Slykk csapatok is mozgásba lendültek, akik válogatás nélkül mészárolnak le mindent és mindenkit, emiatt pedig a folyó is járhatatlanná vált.

Grissa ismét feláll. – Úgy gondolom, egyértelmű, hogy ha meg akarjuk védeni magunkat, egyetlen választásunk maradt csupán, hogy szembeszálljunk ezzel a gonosszal, még ha emiatt fel is kell égetnünk az Erdő egy részét.

– Ezt nem teheted! – kiáltod, ahogy a nő szavait hallva fellángol benned a düh. Mindenki meglepetten fordul feléd. – Egész életemben az Erdőt jártam. Sötét és félelmetes hely. A csapásokat csak kemény munka és kitartás árán lehet járható állapotban tartani. De ez azon kevés helyek egyike, mely egyensúlyban van. Hadat üzenni az Erdőnek nem fog semmi jóra vezetni. Hát elfelejtetted, hogy ez biztosítja mindannyiunk számára a megélhetést? A barátodként kellene tekintened rá! – Berend, az idősebb tanácsnokok egyike, akinek a szája a Pókok mérgének utóhatása miatt örök grimaszba fagyott, keserűen tekint rád, te azonban hajthatatlan maradsz. – Még az Óriáspókok és a problémás Slykkek is részei ennek az egyensúlynak. Tényleg azt hiszitek, hogy járhatatlanná tennék a folyót, amikor elsősorban a mi kereskedőhajóink segítségével jutnak hozzá a fegyverekhez és a többi nyugatról érkező termékhez?

– Akkor szerinted mégis mi történt? – kiáltja dühösen Tharborn.

– Hogy egy új, és minden eddiginél sötétebb ellenség fenyeget minket. Még nem vagyok biztos benne, hogy mi az, de tudom, hogy nem az Erdő, és nem is annak lakói azok. Évszázadok óta élünk az erdőben és mi magunk is az egyensúly részévé váltunk. Az Erdei Elfek és az olyan emberek, mint Colrhyn vagy én gondoskodtunk erről. – Rövid szünetet tartasz. – Nem. Valami Allansiától teljesen idegen dolog okozza ezt.

– Szerintem csak ámítod magad ezzel a sötét ellenséggel – mondja Grissa. – Mindannyian pontosan tudjuk, mennyire szereted az erdőt. Talán ez a szeretet elhomályosítja az ítélőképességedet. Ha hallottad volna Morn történetét, talán te is megértenéd.

– Ha szabadna – szól közbe Morn Preeler –, azt hiszem, érdemes lenne elmondanom a teljes történetet a Tiszteletreméltó Tanácsnoknak is. Mint kalandozótársam, úgy vélem, megértené, mit is láttam. – Grissa tétovázását látva folytatja. – Nem tartanám fel a Tanácsot, ha esetleg egy szomszédos helyiségben tennénk mindezt.

– Kiváló gondolat – mondja Grissa. A nő rád néz és az ajtó felé int a fejével.

Kicsit morcosan, de megkéred Mornt, hogy kövessen téged. A férfi felkapja hátizsákját, a hátára dobja és tiszteletteljesen búcsút vesz a többi tagtól. Végigvezeted az üres folyosókon, fel két lépcsősoron, míg el nem érkeztek a tanács pihenőtermébe. Az ajtóval szemben egy hatalmas ablak áll. Sötét van odakinn, és mikor Morn megpillantja a tükörképét, összerezzen. Te csak vállat vonsz és leülsz az egyik kényelmes székbe. Zsákod gyakorlatilag üres, így arra sem veszed a fáradtságot, hogy levedd. Íjad és nyilaid már valamivel nagyobbak, így ezeket leveszed a válladról és a szék mellé helyezed. – Nos, Morn – mondod neki –, halljuk a történetedet.

– Az elég egyszerű – mondja, és közelebb sétál hozzád. – Amint az Erdőn át utaztam, megszólított egy hatalmas teremtmény, majd pedig megölt. Ezután felvette az alakomat és idejött, hogy végezzen azzal az egyetlen személlyel az egész Erdő környékén, aki megakadályozhatná a tervet, amit az övéi kieszeltek!
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2011. január 18. 22:30 | Válasz erre | #8
Így már világos, kösz. :)
2011. január 18. 22:23 | Válasz erre | #7
Ha nagyon akarom, akkor esetleg egy "a" maradt ki a szerencsétlen előtt, vessző és "te" biztosan nem :)
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2011. január 18. 22:22 | Válasz erre | #6
A "zordomb" tetszetős :)

Nem akarok kötekedni, de hogy van ez:
"Tehát nem hiba, szándékosan lett így írva szerencsétlen."

(Remélem a szerencsétlen előtt nem egy vessző és egy "te" maradt ki. :) Okok, csak poén akart lenni, bocs.)
2011. január 18. 22:18 | Válasz erre | #5
A mound lenne a domb, de ez mund, emiatt dobtam az egyik d-t a névből. Tehát nem hiba, szándékosan lett így írva szerencsétlen.

Cleeve-et még nem hallottam szirt-nek fordítani, csak fonott kosárnak, a Hamukosár vagy Hamu Kosár viszont elég idétlenül hangzott volna. A Hamu Szirt elgondolkodtató.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
2011. január 18. 21:27 | Válasz erre | #4
Az Ash Cleeve lehetne Hamu Szirt, a zordomb meg nem zord domb? A Mund-nak van valami jelentése angolul?
Egyébként ezt a könyvet már olvasgattam és szerintem elég jól összerakott sztori, sokféle helyszínnel.
© runner
2011. január 17. 23:03 | Válasz erre | #3
Elkészült a térkép (mellette illetve alatta [a képernyőfelbontás függvényében] az eredetivel):
[img=http://zagor.hu/egyeb/so_terkep.jpg]so_terkep[/img][img=http://zagor.hu/egyeb/so_terkep_e.jpg]so_terkep_e[/img]
A főhős Te vagy!
© Anry
2011. január 15. 17:20 | Válasz erre | #2
Ööö.. [smiley]vigyor2[/smiley]

A sztorit a hátulján átböngésztem. Végre megint egy erdő!

A cím kissé beleolvad a háttérbe.. Más szín esetleg?
© runner
2011. január 15. 17:00 | Válasz erre | #1
Új könyv, mely beerült az előkészületben listába. 18. lesz, mivel Dr. Lecter fogja fordítani a Varázstörőt, mert ő csak azt szeretné.

A főhős Te vagy!
Első oldalElőző oldal12