Mivel a mágia művészetében is szereztél némi képzettséget, így kalandod során rendelkezésedre áll majd néhány varázslat, melyeket használhatsz majd. Minden varázslat elmondása meghatározott számú HATALOM PONTBA kerül, amit a saját HATALOM PONTJAIDBÓL kell levonnod, hasonlóan ahhoz, ahogy ERŐ PONTOKAT és ÜGYESSÉG PONTOKAT veszítes harc közben.
Ellenfeleid varázslatai ellen is HATALOM PONTOKKAL védekezhetsz. Amikor valaki rád varázsol, dobj egy kockával és adj 1-et a kapott számhoz. Ha az eredmény kisebb, mint aktuális HATALOM PONTJAID száma, a varázslat nem hat rád. Amennyiben az eredmény megegyezik HATALOM PONTJAIDDAL, a varázslat ekkor sem hat rád, de HATALOM PONTJAIDAT csökkentened kell 1 ponttal, még ha te magad nem is varázsoltál. Ha az eredmény nagyobb HATALOM PONTJAID számánál, a varázslat teljes erejével hat rád.
Ugyanezt a módszert kell alkalmaznod, amikor te varázsolsz ellenfeledre. Ha a HATALOM PONTOK zárójelben szerepelnek, akkor az az ellenfeled varázsolni nem képes, de a te varázslataid ellen továbbra is védekezhet.
Az ismert varázslataid a következők:
Az első kötet még ömlesztve tartalmazza a varázslatok leírását és a fejezet végén egy megjegyzésként a csoportokat. Ezt "javítottam" a második kötet szerint.
- A. VÉDEKEZŐ varázslatok:
- GYÓGYÍTÁS: Amikor elmondod ezt a varázslatot (akár magadra, akár másra), a célpont 6 pontot visszakap elvesztett ERŐ PONTJAIBÓL vagy ÜGYESSÉG PONTJAIBÓL. A pontok azonban a varázslat hatására sem emelkedhetnek az ERŐ ÉRTÉKED vagy ÜGYESSÉG ÉRTÉKED fölé. A GYÓGYÍTÁS elmondása 1 HATALOM PONTBA kerül
- LÉPTEK: A varázslat egy tőled távolodó, lépések hangjánál nem erősebb zajt hoz létre. Ez a zaj lehet emberi beszéd, nevetés, csoszogás, morgás, vagy bármi más, beleértve a léptek zaját. 1 HATALOM PONTBA kerül és általában rejtőzködés közben használható mások összezavarására.
- LÁTHATATLANSÁG: A varázslat hatására a célpont lények (akiket az elmondásakor látsz) teljesen figyelmen kívül fognak hagyni. Továbbra is hallanak téged, vagy beléd ütközhetnek, de ha harcba szállsz velük, a VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓD 2-vel magasabb lesz a küzdelem idejére. Azok a lények, akikkel a varázsolás után találkozol, rendesen látni fognak téged, és ellenük nem kapod meg a VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓT. A varázslat 2 HATALOM PONTBA kerül.
- B. ÁLTALÁNOS varázslatok:
- SZEZÁM: A varázslat kinyit bármilyen zárt ajtót, ládát, még a mágikus zárakat és titkos- vagy rejtekajtókat is. A csapdával ellátott zárak esetében viszont nem védi ki a csapdák hatását. A varázslat 2 HATALOM PONTBA kerül.
- FÉNY: Amikor a varázslatot rámondod egy tárgyra, az elég erősen kezd el fényleni ahhoz, hogy bevilágítson egy egész szobát. Ez egy kényes varázslat és azonnal megszűnik működni, amikor a tárgyat elmozdítják. A FÉNY elmondása 1 HATALOM PONTBA kerül.
- PÓKLÁB: A varázslat elmondása után képes leszel felmászni lehetetlen falfelületeken, és akár még a plafon is sétálhatsz. A PÓKLÁB 1 HATALOM PONTBA kerül és hatására mind kezeid, mind lábaid olyan ragadósak lesznek, hogy még a legcsúszósabb felületen is megtapadnak. Amint mindkét kezed szabad, és mindkét lábad a padlón van, a varázslat véget ér. Ezt azt jelenti, hogy ahhoz, hogy lemássz egy meredek sziklán, körülnézz, majd visszamássz, kétszer kell alkalmaznod a varázslatot.
- LEBEGÉS: Ennek a varázslatnak két hatása lehet. Ha a levegőben vagy amikor elmondod (például ha lezuhansz egy szikláról), tollpiheként fogsz majd a földre lebegni és így nem fogsz megsérülni. Ha vízben mondod el, úgy lebegsz majd a felszínen, mint egy dugó, akármilyen nehéz súlyt cipelsz is magaddal. Mindkét esetben 1 HATALOM PONTBA kerül és véget ért, amint szilárd talajra lépsz.
- C. TÁMADÓ varázslatok:
- ÁLOM: Bármely lényre mondod el ezt a varázslatot, ha nem tud védekezni ellene, azonnal mély álomba zuhan. Az alvó lények mellett teljes biztonságban elmehetsz, kirabolhatod vagy megölheted őket. A varázslat használatakor dobj három kockával! Ennyi ÜGYESSÉG PONTOT vonhatsz le a célpontoktól. Amelyik lény ÜGYESSÉG PONTJAI nullára zuhannak, az elalszik, de amelyiknek akár csak 1 is marad, az az összes ÜGYESSÉG PONTJÁVAL fog harcba szállni ellened.
Például Rogo ÁLMOT varázsol három Goblinra, akiknek 4 ÜGYESSÉG PONTJUK van. A három kockával 11-et dob, tehát két Goblin elalszik, a harmadik viszont rá támad 4 ÜGYESSÉG PONTTAL.
A varázslat 2 HATALOM PONTBA kerül. - ÉLŐHOLTAK ELŰZÉSE: A varázslat hatására a tudattalan élőholtak (zombik, ghoulok, lidércek, vámpírok, stb.) békén hagynak és igyekeznek minél messzebb kerülni tőled. Ha nem tudnak tovább távolodni, mozdulatlanul fognak állni, de ha megtámadod őket, visszaütnek. Az ÉLŐHOLTAK ELŰZÉSE ugyanúgy működik, mint az ÁLOM: dobj három kockával és a kapott számot vond le a célpont élőholtak ÜGYESSÉG PONTJAIBÓL. A varázslat 2 HATALOM PONTBA kerül.
- ENERGIALÖVEDÉK: A varázslat 1, 2 vagy 3 kockányi sebzést okoz a célpontnak, amennyiben az elvéti a védekezést ellene. Csak egy célpont támadható meg vele és a sebzést az ERŐ PONTJAIBÓL kell levonni, akár nullára csökken, akár nem. 1, 2 vagy 3 HATALOM PONTBA kerül, attól függően, hogy hány kockányi sérülést akarsz okozni.
- ÁLOM: Bármely lényre mondod el ezt a varázslatot, ha nem tud védekezni ellene, azonnal mély álomba zuhan. Az alvó lények mellett teljes biztonságban elmehetsz, kirabolhatod vagy megölheted őket. A varázslat használatakor dobj három kockával! Ennyi ÜGYESSÉG PONTOT vonhatsz le a célpontoktól. Amelyik lény ÜGYESSÉG PONTJAI nullára zuhannak, az elalszik, de amelyiknek akár csak 1 is marad, az az összes ÜGYESSÉG PONTJÁVAL fog harcba szállni ellened.
A varázslatok értékesek és csak nagy körültekintéssel érdemes használni őket. A HATALOM PONTJAID visszaszerzése csak egy teljes éjszakán át tartó háborítatlan alvás (amitől visszaáll a HATALOM ÉRTÉKEDRE) vagy egyes mágikus hatások útján történhet meg. Kalandjaid során nem biztos, hogy lesz alkalmad elegendőt pihenni, és amikor HATALOM PONTJAID elfogynak, nem csak hogy te magad nem tudsz majd varázsolni, de ellenfeleid varázslatai ellen sem tudsz majd védekezni.
A varázslatok elmondása nagy összpontosítást igényel, és ez harc közben nehéz feladat. Ha mégis küzdelem közben akarsz varázsolni, akkor a harc az 5. Lépéssel kezdődik. Ha nem kapsz sebet, a varázslat sikerül, míg ha ellenfeled eltalál, a varázslatot elrontod, de a HATALOM PONTOKAT ekkor is elveszíted.