Harc

A Unicorn Fatemaster harcrendszében a játékos felé dől a mérleg nyelve - végül is TE vagy a kaland hőse! Ennek ellenére a harc veszélyes elfoglaltság és minden alkalommal az életedet kockáztatod.

A TÁMADÁS MÓDOSÍTÓD (ugyanúgy mint ellenfeledé) az ERŐ PONTJAIDON és az esetleg forgatott varázsfegyvereden múlik. Amikor dobsz a kockákkal, hogy megtudd eltaláltad e ellenfeledet, a kapott értékhez hozzáadod a TÁMADÁS MÓDOSÍTÓDAT. Ha ERŐ PONTJAID száma elég alacsony, ez a módosító negatív is lehet. Ekkor le kell vonnod a dobásból.

A VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓD (ugyanúgy mint ellenfeledé) az ÜGYESSÉG PONTJAIDON és az esetleg viselt varázspáncélodon múlik. Amikor dobsz a kockákkal, hogy megtudd eltaláltad e ellenfeledet, a kapott értékből le kell vonnod annak VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓJÁT. Ha ÜGYESSÉG PONTJAID száma elég alacsony, ez a módosító negatív is lehet. Ekkor hozzá kell adnod majd ellenfeled dobásához.

Az egyes páncélok az alábbi VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓKAT nyújtják.

Láncing+2
Bőrpáncél+1
Pajzs+1

Bizonyos páncélok ennél magasabb VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓT is biztosíthatnak, de erről majd a megtalálásukkor olvashatsz bővebben.

Ha egy támadás talál, a védekező fél meghatározott pontnyi sebzést szenved el. Hogy mennyit, az a frogatott fegyvertől függ az alábbiak szerint:

Csatabárd5 Sebzés Pont
Hosszúkard4 Sebzés Pont
Rövidkard3 Sebzés Pont
Tőr2 Sebzés Pont
Puszta kéz1 Sebzés Pont

Varázsfegyverek ennél nagyobbat is sebezhetnek. Az ellenfelek SEBZÉS PONTJAI a találkozáskor fel lesznek tüntetve.

Az elszenvedett SEBZÉS PONTOKAT a védekező ERŐ PONTJAIBÓL vagy ÜGYESSÉG PONTJAIBÓL kell levonni. Ha te sérülsz, eldöntheted, hogy melyiket akarod csökkenteni. Az ellenfeleid esetében mindig a magasabb értékből kell levonnod. Amint a védekező ERŐ PONTJAI vagy ÜGYESSÉG PONTJAI nullára csökkennek, ájultan esik össze. Amennyiben ez velede történik, miközben egy vérszomjas ellenféllel küzdesz, valószínűleg már sose kelsz föl. Más esetben egy börtöncellában fogsz eszmélni, ahonnan viszont lehet esélyed megszökni!

Egyes harcokban több ellenféllel kerülsz majd szembe, de ilyen esetben is csak legfeljebb ketten támadhatnak téged egyszerre, míg te csak az egyiket támadhatod.

A harc lépései a következők:

Amennyiben akarsz, el is menekülhetsz egy harcból. Hogy mi történik, az attól függ hol vagy és kivel/mivel harcolsz. Néha sikerül majd sértetlenül elmenekülnöd, máskor el fognak kapni és talán meg is ölnek.

Bizonyos alkalmakkor meglepetésszerűen fognak rád támadni. Ilyenkor a harcot az 5. lépéssel kezdd.


Példa harcra:

Rogonak, a Törpének 9 ERŐ PONTJA és 11 ÜGYESSÉG PONTJA van, bőrpáncélt visel és egy mágikus rövidkardot forgat, ami 1 pontot ad TÁMADÁS MÓDOSÍTÓJÁHOZ és 4 SEBZÉS PONTOT okoz. TÁMADÁS MÓDOSÍTÓJA összesen +1 (a kardból), VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓJA pedig +2 (+1 a bőrpáncéltól és +1 a 11 ÜGYESSÉG PONTJA miatt).

Találkozik egy Goblinnal, aminek 4 ERŐ PONTJA és 8 ÜGYESSÉG PONTJA van, láncinget visel és egy normális rövidkarddal harcol. A Goblin TÁMADÁS MÓDOSÍTÓJA +0, míg VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓJA +2 (a láncing).

Rogo rátámad a Goblinra és 9-et dob a két kockával (1. lépés). Hozzáadja +1 értékű TÁMADÁS MÓDOSÍTÓJÁT (2. lépés) és levonja a Goblin +2-es VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓJÁT (3. lépés), így 8-at kapva eredményül. Rogo 4 SEBZÉS PONTOT okoz a Goblinnak (4. lépés), amit levon annak ÜGYESSÉG PONTJAIBÓL (legmagasabb érték). A Goblinnak már csak 4 ÜGYESSÉG PONTJA van, így VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓJA 1 ponttal csökken és már csak +1.

A Goblin visszatámad Rogora, és 12-t dob a két kockával (5. lépés). Nincs TÁMADÁS MÓDOSÍTÓJA, de le kell vonni Rogo +2 VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓJÁT, így 10-et kapva. Ez még mindig elég a találathoz, ezért Rogo 3 SEBZÉS PONTOT szenved el a Goblin rövidkardjától, amit ERŐ PONTJAIBÓL von le, 6-ra csökkentve azt (8. lépés).

Rogo úgy dönt, hogy folytatja a harcot és 7-et dob (1. lépés). Hozzáadja +1 TÁMADÁS MÓDOSÍTÓJÁT (1. lépés), levonja a Goblin VÉDEKEZÉS MÓDOSÍTÓJÁT, ami már cask +1, ezzel 7-et kapva. A Goblin újabb 4 SEBZÉS PONTOT kap, amit az ERŐ PONTJAIBÓL von le. A Goblinnak nincs több ERŐ PONTJA, így véres kupacként omlik a törpe lábai elé.