Zagor.hu
Zagor.hu fórum
Viszályok ideje
BejelentkezésElfelejtett jelszó
© [törölt felhasználó]
2021. február 6. 18:46 | Válasz erre | #55
© [törölt felhasználó]
2021. február 6. 17:25 | Válasz erre | #54
2021. február 6. 17:00 | Válasz erre | #53
A kis képeket én sem támogatom, nem is tervezünk ilyeneket a [i]Viszályok idejé[/i]be. Ezek tényleg csak helykitöltők lehetnek, de mi éppen a hellyel (és így a költségekkel) szeretnénk spórolni. A hangulatról remélhetőleg a jól sikerült leírások és az emlékezetes párbeszédek fognak gondoskodni. [smiley]nevetes1[/smiley]

Szóval az összes illusztráció egész oldalas méretű lesz. Az összes fontosabb karakterről és eseményről készül kép.

De ha már ilyen szépen összejöttünk [smiley]wave[/smiley], szeretnék szavazásra bocsátani egy kérdést:

[b]Szerintetek mit ábrázoljon a borító?[/b]

A kérdés nem könnyű, hiszen 2 különböző karakter 2 különböző sztorija van a könyvben, és ők egyszer sem találkoznak (legalábbis tudatosan nem). Mégis jó lenne, ha mind a ketten rajta lennének a borítón, ill. az sem ártana, ha izgalmas és figyelemfelkeltő lenne az említett borító. Persze vannak ötleteim, de kíváncsi vagyok a tiétekére is. Milyen borítójú könyvet látnátok szívesen a polcotokon?
2021. február 6. 15:10 | Válasz erre | #52
Szerintem pár nem árt, hangulati elemnek jók, de túlzásba vinni felesleges.
Amúgy SZG szerintem eleve ilyen méretre írta a könyvét, ezért jöttek ki így a képek. [smiley]awink[/smiley]
© [törölt felhasználó]
2021. február 6. 14:58 | Válasz erre | #51
© SzG
2021. február 6. 14:10 | Válasz erre | #50
És azért érdemes vagy 30-40-50 oldallal vastagabbá tenni a könyvet a kis képekkel, hogy a nagyokhoz tartozó fejezetek ÉPPEN az oldal tetején kezdődjenek? :)
Mert azt, hogy a nagy képekhez tartozó fejezetek a szomszédos oldalon legyenek, kis képek nélkül is meg lehet oldani. Ugye a Végzet Prófétáinál is így van. Igen, nem az oldal tetejénél kezdődnek a fejezetek, de ez szerintem részletkérdés. Sőt, megmondom őszintén, bennem fel sem merült soha, hogy feltétlenül az oldalak tetején kellene kezdődnie ezeknek a fejezeteknek. :)
2021. február 6. 13:47 | Válasz erre | #49
A kisképeknek pont ez a szerepe, hogy növeljék a terjedelmet. Kitalálod a sztorit, megírod a fejezetpontokat, eldöntöd, melyikekhez kerüljenek a nagy képek, és csak mindezek [i]után[/i] kezded el a könyv megszerkesztését. Mindig vannak inkább szélesebb és inkább négyzetesebb kis képek, ezek stratégiai helyekre való beszúrásával és méretezésével fogja a szerkesztő megoldani, hogy a [i]következő[/i] nagy képekhez tartozó fejezetpont mindig pont a bal oldali lap tetejénél kezdődjön, hogy eléjük így be tudd szúrni a nagy képet, átlökve őket a jobb oldal tetejére.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© [törölt felhasználó]
2021. február 6. 13:20 | Válasz erre | #48
2021. február 6. 10:35 | Válasz erre | #47
És még folytathatnánk azzal, hogy ezek nagyok vagy kicsik lesznek? [smiley]beka2[/smiley]
© [törölt felhasználó]
2021. február 6. 09:56 | Válasz erre | #46
© SzG
2021. február 5. 12:26 | Válasz erre | #45
2021. február 5. 09:31 | Válasz erre | #44
Jó hírek a Viszályok ideje háza tájáról. :)

Elkészült az első 10 illusztráció vázlata a könyvhöz. Amint lesznek végleges verziók, itt a zagoron és a készülő blogban is közzéteszek párat.

Sikerült egy másik grafikust szereznem a színes borító megfestésére is, úgyhogy a borítókép is várható, talán még ebben a hónapban.
© [törölt felhasználó]
2021. január 2. 14:57 | Válasz erre | #43
2021. január 2. 12:21 | Válasz erre | #42
Üdv!

Páran biztosan észrevettétek, hogy egy ideje lekerült a letölthető könyv innen a fórumból. Ennek tulajdonképpen egy örömhír az oka: ugyanis, [b]ha minden jól alakul, az idei évben nyomtatásban is napvilágot lát a Viszályok ideje![/b]

Jelenleg a könyv átírása zajlik. Ahogy írtam, minden javaslatot és észrevételt megfontoltam, pl. a szabályokon is egyszerűsítettem. A kész mű előreláthatólag kb. 50 fejezetponttal hosszabb lesz, de a régi fp-k közül is sokat átírtam. A jelenlegi állás szerint 10+ egész oldalas illusztráció készül hozzá.

A fejleményekről rendszeresen írok majd.
2020. március 17. 17:49 | Válasz erre | #41
Megnézhető a szabályok 2. verziója:

[url=https://drive.google.com/file/d/1xgCIincSzncUk2nbxG9KUdOVZnJhxnG6/view?usp=sharing]Viszályok ideje - szabályok v.2[/url]

Próbáltam hasznosítani minden olyan észrevételt, ami megfért a koncepciómmal. Rövidítettem a szövegen, példákat tettem bele, egyszerűsítettem, átstrukturáltam... de belekerült egy új szabály is, Rheana harci tevékenységére vonatkozóan (ez is egy teljesen jogos kritika volt). Ez így együtt is 2 oldallal rövidebb az eredetinél.

Még tesztelnem kell őket, de valószínűleg ezek lesznek a végleges szabályok.
© van20
2020. február 3. 23:28 | Válasz erre | #40
Nem olvastam még a könyvet, így csak általánosan:

Igazán szerencsétlen dobásra KJK-ban is kijöhet 7 Ü, 14 É kezdeti érték, akkor már nincs akkora fór... De 12 Ü, 24 É mellett tényleg nevetségesek az ellenfelek. Ráfoghatjuk, hogy azért nagyobb az Ügyességünk, mert kalandorok vagyunk, jobban kitanultuk a kardforgatást, mint egy mezei ork, illetve hogy a rajtunk sebzett 2 Életerő nem ér annyit, mint az orkon vágott 2 pont, mert nekünk bőrpáncélunk van, jobban elhajolunk az ütések elől és precízebben csapunk oda... Ez csak belemagyarázás, de valójában hiába egyszerű a harcrendszer, elég kiegyensúlyozott. Mármint nem realitás, hanem játszhatóság szempontjából. Egy átlag könyvben nem halsz meg az első csatákban, de ha rosszul dobsz, mégis megizzaszthatnak.

Ha reálisabban akarod, akkor úgy kellene, hogy egy ellenfél Ü és É értékei hasonlóak legyenek a miénkhez (ha egy átlagos emberről van szó, és nem egy mutáns óriásvakondról), de mi mégis gyorsabban tudjuk apasztani az övét, sokat tapasztalt kalandorként. Mondjuk ő 2 pontot sebez, mi alapból hármat, varázskarddal 4-et, varázsgyűrűvel 5-öt, miközben a védelmünket is feljebb turbózhatjuk varázssisakkal, varázspáncéllal és varázszoknival.

Kicsit más, de nekem jobban bejövő Joe Dever rendszere (pl. Magányos Farkas), azaz a harci szintünk különbsége + dobás mondja meg, melyikünk mennyit sebesül. Ezt a táblázatot be lehet lőni úgy, hogy statisztikailag felénk hajoljon a mérleg.

Szóval ne legyen túl sok erőnk a többiekhez képest, legyen tétje a harcoknak, de a harcok között legyen lehetőség visszatornázni az elvesztett erő nagyját.

Az erő visszanyerésére az élelem helyett jobbnak találnék gyógyfüveket, gyógyitalokat, kötszert, pihenést és hasonlókat. Milyen már, hogy a harci sebeim egy csapásra elmúlnak két csirkecomb bekapásától?!

Én jobban szeretem, ha az étkezés csak díszítőelem (ha van kedved, ehetsz/ihatsz, esetleg kapsz is érte pár erő pontot), és nem kötelesség (pl. KJV). Normális kalandor a természetben beszerzi a húst, gyümölcsöt, zöldséget, max kenyérért ugrik be egy boltba. Erre szerintem kár szabályt építeni, van enélkül is épp elég.
© twillight (Kövérorr)
2020. február 2. 15:31 | Válasz erre | #39
Szerintem az étkezés-szabályod jó, és ilyen formában kéne működnie.

A "realitás" talaját meg nem az FF-ben keresném. Ha realitást akarsz, akkor azt ki kell dolgozni.
A játékos mindig egynél több lénnyel küzd meg, itt csuklik meg a Nagy Féregfutam például, ahol 1 lény ellen én vagyok a hős, de mi lesz a következővel?
A másik, hogy a szörnynek is adni kell valamennyi esélyt győzni. Ezt el lehet érni úgy hogy a csata sokáig tart (alacsony Ü, magas ÉP), VAGY ha a szörny nagyon erős (magas Ü, alacsony ÉP), VAGY ha mindenféle képessége van ami különlegessé teszi (ezek általában instant halálok és cuccal blokkolhatók, de akad variáció), VAGY ha sokat kell csatázni.

Az FF rákfenéje hogy eléggé limitált a keretrendszer, és folyton a nyakadra küldi ezeket a 10-12 Ü-s lényeket hogy ne unatkozzál.

A lények erősségét, hogy "realisztikus" legyen a könyved a Hős képességeihez kell igazítanod. Mennyire átlagos, vagy képzett a Hős? Ki az ellenfele?
Pl. az FF-ben az átlagember 5/6-os lény, miközben a szabályrendszer alapján mindenki ugyanúgy dobja az értékeit az utolsó parasztig.
Tehát alapvetően kérdés, mennyi a normális értéke az átlagegyednek a fajból, és hogyan kapja meg ezt az értéket.
Ha az FF-metódust alkalmazzuk, akkor folyton 8/15 kéne legyen az értéke mindenkinek aki szembejön, különösen ha legalább Útonálló. Csak ez az átlag FF-könyvben nem jön ki jól.
A dolgot lehet kompenzálni felszereléssel: vértek csökkentik a sebzést, fegyverek növelik a támadóerőt, sebzést, körönként több támadást adnak. Pl. az alapértékem lehet megegyezik az ellenfelemével, de rajtam van 8 gyűrű, 6 karperec, 12 nyaklánc, a Rubincipellő, a kardom külön éleztettem/baltát használok így a sebzésem máris 3 pont...

A másik oldalról viszont megoldás lehet az értékek visszatöltése - amiben az FF megint gyengén szerepel. Az induláskor kapott 10*4 HP kajából túl sok, amihez még gyógyitalt is kapunk, viszont a szerencsénk szinte sose töltődik vissza, így csatában próbálni használni gyakorlatilag értelmetlen.
Ha viszont rendszeresen találok utánpótlást (tipikus cRPG-megoldás a labirintusokban szertehagyott alma, csirkecomb),akkor megint nem gond az alacsony maximális életerő.

Mivel nem játszottam a könyveddel, nem tudom Te hogyan képzelted a koncepciót, illetve van-e vele bárhol probléma.

Mivel van piacod, méghozzá táblázatosan, gondolom megoldás lehet hogy bármikor ha nem vagy akadályozva elugorhatsz vásárolni. Persze itt megint gond hogy nem vettem a kezembe a könyvet, nem tudom hogyan működik a piacolás (könnyen lehet el kell bóklászni rá fejezetponton).
2020. február 2. 15:06 | Válasz erre | #38
Remélem, csak azért nem írtok többen, mert még nem sikerült kitalálnotok a romvárosbeli szentély titkos bejáratának megfejtését. [smiley]help[/smiley]

Addig is a segítségeteket szeretném kérni a szabályok átdolgozásához. Egész pontosan az Erőnlétről van szó. Mint láthattátok, én inkább a realista vonalat támogatom, így nálam a kalandozónak kevés Erőnléte van (6-12), és az ellenfelek kb. hasonló erősek (pl. még egy manónak is van 4). Emiatt a csaták életveszélyesek tudnak lenni.

[b]Az első kérdésem:[/b] számotokra mennyire fontos az ilyen jellegű realitás? A KJK-könyvekben teljesen megszokott, hogy a 2k6+12, tehát átlagban 17-18-as Életerejű kalandozó nála sokkal nagyobb méretű lényekkel (pl. Óriás, Tyrannosaurus) küzd meg úgy, hogy a szörnynek kevesebb max. Életereje van! Ez nektek sosem okozott fejtörést?

Másodszor: a kalandozó nálam elég könnyen éhen halhat, hiszen ha egy napig nem eszik, 1 Erőnlétet veszít (mondjuk ha kialussza magát, ezt vissza is kaphatja, csak a nyugodt alvás ugye pénz-/dobásfüggő). Ez eléggé antiheroikus, és tudatában vagyok annak is, hogy nem reális, ha valaki 8-10 nap éhezés után kinyiffan. [smiley]wilting[/smiley] Ugyanakkor pl. a Shamutanti dombokban -3 Életerőt lehet kapni egy nap éhezés után, ami a fentiek fényében átlag 6 nap után ugyanoda vezet! Persze az átlag KJK-kaland nem tart egy hónapig, mint az enyém, tehát az evés problémája nem válik ilyen akuttá.

[b]A második kérdésem:[/b] ti hogyan oldanátok meg az étkezést? Az is egy megoldás, hogy egyszerűen kiveszem ezt a szabályt, ahogyan többen javasoltátok. Csak ezt egy kicsit életszerűtlennek érezném.

Vagy esetleg növeljem meg az Erőnlét-pont számát?
© [törölt felhasználó]
2020. január 25. 18:27 | Válasz erre | #37
© [törölt felhasználó]
2020. január 14. 17:23 | Válasz erre | #36
2020. január 14. 07:13 | Válasz erre | #35
[b]deathangel: [/b]igen, ezt meg fogom tenni a következő verziónál. Addig nincs rajta szám, vegyük úgy, hogy ez az 1.0. :)

[b]Denko:[/b]

Örülök, hogy bővebben kifejtetted a véleményedet, mert őszintén szólva az első "jelentést" nem tudtam hová tenni. Azt kell mondjam, hogy szinte minden, amit írsz, jogos valahol és megfontolandó.

1) Azt hiszem, Grimit egy kicsit át kell írnom a következő verzióban. Most is van egy olyan olvasata Talasin történetének, hogy kaland közben jön rá, mennyire fontos neki a barátja, de ez annyira nem jött át.

2) Szabályok, oké, végülis nem a világ vége, ha egyszerűsítem az étkezést, az alvást és a piacozást. Köszi a javaslatokat!
Egyébként itt jegyezném meg, hogy az én napi étkezési és alvási szabályaim szinte egy az egyben megegyeznek Steve Jackson [i]Varázslat[/i]-sorozatáéval: ott is számon kellett tartani, mennyit ettél egy nap, aludtál-e és hogy hány nap telt el, max. kevesebbszer került rá sor.

3) Kockadobálás: néhányat kivehetek, de az útközbeni és fogadóbeli eseményeknek maradniuk kell, mert ezek lényegi részei a könyvnek, többek között ezek garantálják, hogy minden kaland más és más lesz, még ha egyszer végigjátszottad is.

4) Menekülés: mindig szerepel a szövegben, hogy megteheted-e és mi történik. Általában vagy lovon elvágtathatsz a csatából, vagy (városban) elkeveredhetsz a tömegben.

5) Lélek Pontok: ezt be kell vállalni. :) Nyilván fontos dobásoknál kell használni. Lényegtelen, hogy a Lélek Ponttal kevesebbet dobtál-e, mint elsőre, az a lényeg, hogy a próba sikeres-e vagy nem.

Mindenképpen érdekelnek a komolyabb módosítási javaslataid is. Adhatok emailcímet, ha esetleg túl hosszú és nem ide akarod írni őket.
2020. január 13. 20:49 | Válasz erre | #34
Nekem annyi észrevételem lenne, hogy a fájl végére nem ártana egy verziószámot/dátumot rakni, így mindenki láthatja, hogy ezt töltötte-e le, vagy már lett felrakva egy javított változat (helyesírási hiba, bővebb magyarázat stb.).
© [törölt felhasználó]
2020. január 13. 18:34 | Válasz erre | #33
© [törölt felhasználó]
2020. január 12. 22:09 | Válasz erre | #32
2020. január 12. 17:01 | Válasz erre | #31
bubu880627: Köszi a részletes kritikát! Azért a 9/10-es értékelés jól esett. [smiley]nyes[/smiley]

A negatívumok, amiket írtál, megfontolandók. Különösen abban van igazad, hogy Talasin történetében Grimi túl könnyen túllép azon, hogy a barátja hibájából levágták az egyik fülét. Ezt szerintem majd átírom kissé.
2020. január 12. 14:00 | Válasz erre | #30
Először is köszi mindenkinek, aki eddig elolvasta a könyvet és véleményt nyilvánított!

[b]Twillight[/b] két felvetésénél még adós maradtam a válasszal:

- Igen, Valousában gyakorlatilag mindig lehet lopni Talasinnel, hiszen ebben a városban elrejtheted az aranyaidat, így sosem lesz több 5-nél, ha nem akarod. :) Viszont addig nem lophatsz újra, amíg el nem hagytad a várost.
- Jó észrevétel, hogy az ERŐNLÉT felére csökkenése magára az ERŐNLÉT-re is visszahat. Talán logikátlannal tűnik, de szerintem a súlyos sérülés miatti büntetésre mindenképpen szükség van. Viszont fontos, hogy a -1 büntetés csak próbákra vonatkozik (pl. az ERŐNLÉT-próbákra, amikor futnod vagy emelned kell), tehát [i]nem[/i] egyenlő 1 ERŐNLÉT-pont elvesztésével.

[b]Vatos-kalandora:[/b]

- "Kontárkodj" csak nyugodtan, ha ez építő javaslatokat jelent. :)
- Lehet, hogy én nem voltam elég figyelmes, de az általad javasolt szabály-beosztásban nem látok lényeges különbséget. Egyedül talán abban, hogy Eingurd leírása valóban átkerülhetne a [i]Háttértörténetek[/i] elé.

Többen kifogásoltátok a szabályok bonyolultságát. Az általatok mondottak alapján is összeírtam pár dolgot, amelyeket egyszerűsíteni lehetne (pl. étkezés, harci táblázat), ezeket még mérlegelnem kell. Rövid szabályösszefoglaló valószínűleg lesz.

Ami a "menstruációs" szabályokat illeti, örülök, hogy ezekről volt némi építő vita, de fontosnak tartom, hogy megmaradjanak (pl. mert szerintem segítik, hogy az általában férfi olvasók jobban belehelyezkedjenek egy női karakter "bőrébe"), max. kissé egyszerűsítve.

Természetesen továbbra is várom a véleményeket!
2020. január 8. 16:24 | Válasz erre | #29
El is készültem :)

https://velemenyes.blogspot.com/2020/01/zagor-minikalandok-elemzese-8-resz.html
2020. január 7. 22:30 | Válasz erre | #28
Az az igazság, hogy nem tisztem belekontárkodni a művedbe, semmilyen téren.
De mivel javaslatokat kérsz bizonyos elemekre, így az említett szabályrendszer kapcsán felvázolom, hogy miként lehetne kissé jobban, logikusabban átláthatóbb talán:
(Ja, és igen, bármely belső, kisebb összefoglaló biztos nem lehet zavaró, tehát én nem érzem problémásnak ilyen alkalmazását.)
Szóval. Játékszabály.
(Talán 4 fő részre lehetne osztani, és azon belül a kisebb részek lehetnének.)
1.: Általános szabályok [Karaktered; Tulajdonságok és azok próbatételei + lélekpontok; Csaták (Harcok menete és egyéb szabályai); Az Erőnlét visszaszerzése; Felszerelés (főként általános része)]
2.: Karakterekre vonatkozó sajátos szabályok [Tulajdonságok (egyediek); Felszerelések (főként egyediek); Varázslatok; Képességek; (Egyebek)]
3.: Helyszínek ismertetése és azok speciális szabályai [Utazás Eingurdban; Piactereken]
4.: Egyéb speciális szabályok [Különleges események; Kódszavak]
(Nagyjából így; de persze a 3-as és a 4-es akár lehetne egy közös "halmaz" is, valami olyasmi keretében, hogy "Helyszínek és egyéb kiegészítések szabályai".
És van még egy apró dolog: El kéne dönteni, hogy az "Eingurd, a törékeny béke országa" részt inkább a szabályokba (ekkor leginkább a 3. részbe passzolna), vagy a Háttértörténet(ek)hez (ekkor pedig annak elejére, kvázi bevezetéseként) kellene-e elhelyezni, integrálni. Jelenleg így (a "Tanácsok a játékokhoz" mellett szerepeltetve) kicsit olyan, mintha a levegőben lógna.
Ennyit tudtam (javaslatként) megemlíteni.
(Ui.: A menstruációs dolog kapcsán továbbra is azt érzem, hogy felesleges, mivel egyszerűen nem igazán való egy játékkönyvbe/kalandkönyvbe. Az, hogy a szabályokat is még valamelyest bonyolultabbá teszi (ami nekem elsőre nem is annyira tűnt fel, hisz ezt a nap számolgatási dolgot nem is gondoltam át annyira mélyen), talán szintén a nélkülözése mellett szól. De felőlem persze nyugodtan benne maradhat.)
2020. január 7. 06:34 | Válasz erre | #27
Ott a pont. :)

[color=#f71efe]ERRATA 2.: A 99. pontról Talasinnal nem a 6-os, hanem a 9-es pontra kell lapozni.[/color]
2020. január 7. 00:56 | Válasz erre | #26
99-es fejezetpontról Talashinnal biztos a 6-osra kell lapozni? Szerintem totál más helyre jutunk...
© SzG
2020. január 3. 10:16 | Válasz erre | #25
Akkor ezt tényleg félreértettem, elnézést. Örülök neki mindenesetre, hogy akkor ezeket nem kell számon tartani. :) Ennek ellenére azért még továbbra is az a véleményem, hogy lehetne kicsit egyszerűbb a rendszere. Például a menstruálós-dolgot ki lehetne húzni a szabályok közül. :) Vagy valahogy átszerkeszteni, például betenni a Különleges események közé, hogy legalább ne kelljen számon tartani, hogy mikor jön el az ideje. De ez csak egy javaslat. Majd ha tényleg jobban elmélyedtem a könyvben, még esetleg írok pár javaslatot.
A szabályösszefoglaló sem rossz ötlet egyébként, amit felvetettél, és nem feltétlenül idegen a játékkönyvektől az ilyesmi, legalábbis például a Lone Wolfban van efféle a könyv végén. :) De a Sniper!-ben is (lásd "Vietnami tombolás").
2020. január 3. 10:06 | Válasz erre | #24
SzG: köszi! Csak egy apróság, amit szerintem félreértettél: "Mindkét lehetőséget csak egyszer választhatod, amíg az adott városban vagy." - Azaz nem kell számon tartanod, hol loptál/zenéltél már, a tiltás csak addig él, amíg el nem hagyod a várost.
© SzG
2020. január 3. 09:29 | Válasz erre | #23
Sziasztok!

Örülök, hogy elkészült a nagy mű. :)
Most pár napig még a Végzet prófétáit tesztelem-teszteljük Killmasterrel, de utána tényleg nekiállok komolyabban, és természetesen írok majd valamiféle véleményt róla, illetve egy listát is a talált hibákról vagy csak nekem kevésbé tetsző elemekről-részekről. :)

Addig annyit, hogy azért persze már belenéztem, és hát az vitán felül áll szerintem, hogy igényes könyv... profi a szerkezete és a stílusa is olvasmányos.
A rendszere ellenben nekem nem feltétlenül tetszik így elsőre, szerintem bonyolultabb a kelleténél, rengeteg mindent kell számon tartani. Eleve négy érték van ugye, amik ráadásul hatással is vannak egymásra, ha jól értettem (vagy legalábbis ha az Erőnlétünk felére csökken, negatív bónuszt "kapunk" a harcértékünkre). Rendben, ez még nem teszi annyira nagyon bonyolulttá a könyvet, de aztán ott vannak még az olyasmik, hogy számon kell tartanunk az idő múlását (és néha talán az is fontos, hogy melyik nap van éppen), aztán számon kell tartanunk, hogy ettünk-e már az éppen aktuális napon (ha nem, akkor büntetést kapunk), aztán hogy melyik város piacán loptunk már (mert akkor ott már később nem lehet, ha jól értettem), aztán azt ugyanígy, hogy zenéltünk-e már, aztán azt, hogy elrejtettünk-e már pénzt, és ha igen, azt hová... és még azt hiszem, vannak ilyen dolgok, amiket jegyezni kell, amikre oda kell figyelni. A "csúcsa" ennek tényleg az, hogy még arra is figyelnünk kell, hogy éppen mikor menstruál a női karakter... elnézést, de ez már nekem valóban sok. :) Igen, kétségtelen, hogy ezektől életszerű a rendszer... de biztos, hogy az életszerűség, főleg egy ilyen szintű életszerűség fontos egy játékkönyvnél, illetve hogy ez használ egy játékkönyvnek? Szerintem nem, illetve én úgy vagyok vele, hogy az életszerűséget hagyjuk meg a szerepjátékoknak vagy számítógépes játékoknak, egy játékkönyvben inkább fókuszáljunk a lehetőleg minél egyénibb, fordulatosabb történetre, meg az emlékezetes és mondjuk némi gondolkodást is igénylő jelenetekre, feladatokra. De persze ez csak én véleményem....

Még egyszer: ahhoz kétség sem fér, hogy igényes és jól megírt a könyv! És egészen biztos vagyok benne, hogy összességében kimondottan tetszeni fog, ahogy gondolom másnak is.
Majd még tényleg írok, ha jobban belevetettem magam a kalandokba.

Ui.:
Egy elírásba amúgy véletlenül belefutottam:
"Az egész barlang rázkódik, miközben átkelt a hasadék fölött"
Mondjuk hogy pontosan melyik fejezeten van ez a rész, azt elfelejtettem felírni, elnézést... De te biztos tudod, hogy ez kb. melyik rész lehet.
2020. január 3. 08:18 | Válasz erre | #22
bubu880627: Ja, így már ismerős, csak nem tudtam a nevedhez kapcsolni. :)

Vatos-kalandora:

- A Fabled Lands csak a koncepciót ihlette, a szabályrendszer az én művem.
- Ha van javaslatod, hogyan lehetne áttekinthetőbbé tenni a szabályokat, örömmel venném. Arra gondoltam egyszer, hogy írok egy 1 oldalas összefoglalót-emlékeztetőt a szabályok végére, de ez annyira idegen lenne a lapozgatósoktól, hogy aztán letettem róla.
- A harci táblázatról azt gondoltam, nem túl bonyolult, és kissé felgyorsítja a harcot (a lassú harc szerintem a KJK-k egyik hibája), mert gyakran mindkét fél sebződik.
- A menstruációs dolog lehet, hogy felesleges, de ezzel is a realitást akartam növelni + szerintem egyértelmű, hogy Rheana fiatal nő (pl. az idősebb papok "leányom"-nak szólítják, egy idős papnő nem valószínű, hogy "kalandozni" indulna stb.).
- Az észrevételed alapján elindítom a hivatalos erratát - arra gondoltam, ha elegendő hiba összegyűlt, akkor lecserélném a jelenlegi verziót egy 1.1-esre. Szóval:

[color=#f71efe]ERRATA 1.: A 6. oldalon elírás van, helyesen: [b]"A szöveg mindig megadja, mekkora a feladat nehézsége. Ha dobásod összege egyenlő ezzel vagy nagyobb ennél, akkor sikerrel jártál, ellenkező esetben a kísérlet kudarccal végződött."[/b][/color]
2020. január 2. 19:32 | Válasz erre | #21
A bevezető részekbe és a szabályokba belekukkantottam. (Meg némileg az egészbe is, hogy milyen szerkezetű.) Mivel nem ismerem (csak ismertetőt olvastam róla) azt az emlegetett művet (sorozatot), ami valamiképp ihlette ezt a művet, így nem tudom, hogy annak a szabályrendszere milyen felépítésű, mennyire különbözik (vagy hasonlít) a kjk rendszerére. No mindegy is. Összességében elég jól átgondoltnak és kidolgozottnak, de mégsem eléggé áttekinthetőnek hat (a szabályrendszer felépítése).
Viszont szerintem az hiba (vagy elírás) benne, hogy a "Tulajdonságaid próbára tétele" részben nem úgy van leírva, hogy akkor sikeres egy próbád, ha a dobásod (2 kocka) és az adott tulajdonságod értéke (összege) magasabb (és vagy egyenlő), mint a vele szembe állított "nehézségi mérték/szint/pont"; nem pedig kisebb/alacsonyabb, mint a leírásban. (Ahogy nézem, csak így lenne értelme.)
Nem tudom, nem felesleges-e (és túlbonyolító-e) a "harci táblázat". Lehetne akár a levonandó érték a kijött különbség fele (kerekítéssel). Nyilván ez csak egy (hirtelen) ötlet.
(Még egy nagyon kis apróság. Elég kényszeredettnek (és bevallom, feleslegesnek) érzem ezt a menstruációs dolgot a papnő karakternél. Több kissebb visszásság mellett; mintha azt is kizárná ezzel a szerző, hogy mondjuk egy némileg idősebb karakterként (akit ez nem érint) vágjon neki a kalandnak az olvasó. Ha már a női olvasókra (is) lett így gondolva, talán nem kéne azon belül így szelektálni.)
2020. január 2. 17:56 | Válasz erre | #20
2020. január 2. 17:56 | Válasz erre | #19
Csak a saját blogomra.


Itt az egyik termékmintának :)

http://velemenyes.blogspot.com/2019/12/zagor-minikalandok-elemzese-7-mungik.html
© [törölt felhasználó]
2020. január 2. 17:26 | Válasz erre | #18
2020. január 2. 13:48 | Válasz erre | #17
Gratulálok a küldetések teljesítéséhez!

Persze támogatom a cikket, minden vélemény számít. Lehet, hogy ciki nem tudni, de: hová szoktál cikkeket írni?
2020. január 2. 11:58 | Válasz erre | #16
Én tegnap lejátszottam az egyik karakterrel (a papnővel), szerintem ma megcsinálom a másikat.

Ha gondolod, akkor a következő elemző cikkemhez (amiben a 8. Zagor minikaland-füzetet elemzem) írok egy extra függeléket és abban elemzem ezt az alkotást is.
© [törölt felhasználó]
2019. december 31. 20:16 | Válasz erre | #15
© [törölt felhasználó]
2019. december 31. 20:14 | Válasz erre | #14
© twillight (Kövérorr)
2019. december 31. 18:18 | Válasz erre | #13
Ismét azt mondod, hogy a nácik dicsőítése egy fikciós irodalomban abszolut helyénvaló, mert az fikció.
Toljunk hát tele mindent Jó Nácival!
© twillight (Kövérorr)
2019. december 31. 18:16 | Válasz erre | #12
Ah, megjött a vérkeresztény, aki szerint egyetlen vallás van, és az a kereszténység! És persze minden keresztény szent, kritika nem lehetséges róluk, aki olyat tesz az csak gyűlölködik!
2019. december 31. 17:31 | Válasz erre | #11
Lehetne, hogy nem adod alá a lovat? Szegény gyerek szemében minden, aminek bármi köze van a kereszténységhez vagy a papsághoz (ami ugye csak és kizárólag keresztény, különösen a KJK világában), az eredendően és kollektíven bűnös és irtandó. A többi vallás szent és sérthetetlen, mert ott nem papok vannak, hanem rabbik meg imámok meg anyámkínják, és ők soha nem követtek el emberiségellenes bűntetteket.
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one?
© [törölt felhasználó]
2019. december 31. 16:32 | Válasz erre | #10
© twillight (Kövérorr)
2019. december 30. 22:22 | Válasz erre | #9
A papság egy eszme. Annak az eszméje, hogy hazugságokkal pénzt csalhatsz ki, és uralkodhatsz, és kihasználhatsz másokat.
Minden pap definició szerint bűnöző, a bűnözés pedig nem lehet foglalkozás.

Azzal, hogy egy műben pozitívan állítanak be papokat, a való világban legitimizálják a gyerekek megerőszakolását, a szervezetten elkövetett csalást és szélhámosságot, a civilizációellenes tetteket, az emberiségellenes tetteket, az államhatalom megdöntésére irányuló - tehát definició szerint terrorista - tevékenységet.

Nem zavar ha egy kitalált világban léteznek istenek. Az sem zavar ha esetenként papjaik jót tesznek. De had ne legyek köteles együttérezni velük, pláne nem a bőrükbe bújva!

Azt akarod hogy papot alakítsak? Rendben! Áldozzunk fel gyerekeket, csaljuk ki tömegek pénzét, erőszakoljuk meg a nyájat, és taszítsuk tanulatlan mocsokba a világot! Hajrá, abban benne vagyok.
De hogy egy pap szentként, mindenkinél jobbként tűnjön fel? Az olyan mint üdvözíteni a nácikat. Nem helyénvaló, nincs rendben a dolog.
© [törölt felhasználó]
2019. december 30. 20:39 | Válasz erre | #8
© twillight (Kövérorr)
2019. december 30. 19:14 | Válasz erre | #7
Ez egy fantáziavilág, amit Te találsz ki, és amibe a való világból ismert elemeket pakolsz.

Tehát ha nálad a nácik (vagy ez esetben a papok) pozitív színben tűnnek fel (és nem japán vagy), akkor igencsak megkérdőjelezem egyáltalán tudjak-e rólad.

Egyetlen dolog enyhít kicsit a krízisen, mégpedig hogy a másik karakter IS szélhámos. De ő legalább nyíltan lop.
© [törölt felhasználó]
2019. december 30. 17:48 | Válasz erre | #6