Hátsó borító
Könyv és játék az, amit a kezedben tartasz. A főhős TE vagy.
A kegyetlen, gonosz Csontos Zanbar és félelmetes Holdkutyái rettegésben tartják a gazdag kereskedővárost, Silvertont, ahová újabb kalandra vágyva megérkezel.
Csak TE segíthetsz a város lakóin, ha vállalkozol rá, hogy elmész a Tolvajok Városába és előkeríted az agg Nikodémuszt, a varázslót - az egyetlen lényt, aki legyőzheti Csontos Zanbart.
Utad tele van veszéllyel: tolvajok, banditák, boszorkányok, szörnyű teremtmények lesnek rád, hogy tőrbe csaljanak, no meg maga Csontos Zanbar, az Éj Hercege, aki erődítményében ülve arra vár, hogy végezzen veled, de ha elég erős, ügyes és szerencsés vagy, legyőzheted...
TE döntöd el, mikor, melyik utat választod, milyen csellel kerülsz ki a csapdákból, melyik teremtménnyel csapsz össze.
A kegyetlen, gonosz Csontos Zanbar és félelmetes Holdkutyái rettegésben tartják a gazdag kereskedővárost, Silvertont, ahová újabb kalandra vágyva megérkezel.
Csak TE segíthetsz a város lakóin, ha vállalkozol rá, hogy elmész a Tolvajok Városába és előkeríted az agg Nikodémuszt, a varázslót - az egyetlen lényt, aki legyőzheti Csontos Zanbart.
Utad tele van veszéllyel: tolvajok, banditák, boszorkányok, szörnyű teremtmények lesnek rád, hogy tőrbe csaljanak, no meg maga Csontos Zanbar, az Éj Hercege, aki erődítményében ülve arra vár, hogy végezzen veled, de ha elég erős, ügyes és szerencsés vagy, legyőzheted...
TE döntöd el, mikor, melyik utat választod, milyen csellel kerülsz ki a csapdákból, melyik teremtménnyel csapsz össze.
A kaland akkor kezdődik, amikor a játékos egy este Silverton városába érkezik. A települést Holdkutyák terrorizálják, melyeket a feldühített Csontos Zanbar szabadított a lakókra. A bajok akkor kezdődtek, amikor tíz nappal korábban a helyi polgármester, Owen Carralif megtagadta, hogy hozzáadja lányát, Mirelle-t az élőhalotthoz. A kétségbeesett férfi maga keresi fel a kalandozót Az Öreg Varangyhoz kocsmában, hogy rávegye, szabadítsa meg őket a gonosztól.
Szabályok
A könyv nagyjából követi A Tűzhegy Varázslójában lefektetett szabályokat.Felszerelési lista
- Kard
- Bőrvért
- Hátizsák
- 10 adag élelmiszer
- Három varázsital egyike
Borító és illusztrációk
BorítóA borítót Ian McCaig készítette.
Illusztrációk
A belső illusztrációk szintén Ian McCaig munkái.
Összesen 30 teljes oldalas és 7 kisebb, ismétlődő kép található a könyvben. A teljes oldalas illusztrációk következő fejezetpontok mellett találhatóak: 1, 17, 27, 31, 40, 62, 80, 88, 113, 135, 148, 171, 178, 182, 203, 224, 239, 250, 265, 271, 292, 307, 319, 329, 344, 349, 356, 370, 385 és 398.
Hivatkozások
- A könyvben szereplő egyik Trollról, bizonyos Savanyúhasról – aki társával, Kövérorral együtt a városőrség egyik tagja – említés esik a Halállabirintusban is, amikor a hős találkozik egy nőstény Ivy nevezetű nőstény Trollal. Savanyúhas és Ivy testvérek, utóbbi pedig elbüszkélkedik A Bajnokok Próbájának egyik szereplőjének, mennyire büszke arra, hogy fivére Feketehomok Kikötőben dolgozik, mint az őrség egyik tagja.
- Ez a város az Éjféli Tolvaj helyszíne is.
- Néhányak szerint ennek a könyvnek a hőse ugyanaz a személy, mint aki a Halállabirintusban szerepel, az abban a könyvben szereplő kalandozó ugyanis Feketehomok Kikötőből érkezik Fangba. A A Gyíkkirály szigetében szereplő kalandozó pedig Fangból indulva érkezik meg Osztriga-öbölbe, emiatt elképzelhető, hogy ez a három szereplő egy és ugyanaz, bár ezzel kapcsolatban sehol nincsen konkrét utalás.
Személyek
- Apró Ember (Tolvajok Városa)
- Arakor Nikodémusz
- Ben Borryman
- Csontos Zanbar
- Effie Pipa
- Ékszerész (Tolvajok Városa)
- Gyertyaöntő Mester (Tolvajok Városa)
- Gyorsfestő Jimmy
- J. B. Wraggins
- Kalózkapitány (Tolvajok Városa)
- Kígyókirálynő
- Kovácsmester (Tolvajok Városa)
- Kövérorr
- Madame Csillag
- Mirelle Carralif
- Owen Carralif
- Savanyúhas
- Varek Azzur Nagyúr
- Zsúpkészítő (Tolvajok Városa)
Helyszínek
- Az Öreg Varangyhoz
- Boszorkány és a Béka
- Éneklő híd
- Feketehomok Kikötő
- Foltos Kutya
- Silverton
- Titán (világ)
Bestiák
- Barlangi Troll
- Base
- Csontváz
- Ember / Boszorkány
- Ember / Csavargó
- Ember / Kalóz
- Ember / Őrült
- Ember / Rabló
- Ember / Tolvaj
- Ember / Városi Őr
- Ember-Ork
- Farkas
- Farkaskutya
- Goblin
- Gyíknő
- Halálsólyom
- Holdkutya
- Kígyó
- Közönséges Troll
- Lélekrabló
- Levélvadállat
- Majomember
- Múmia
- Ogre
- Óriás Százlábú
- Óriáskígyó
- Óriáspatkány
- Ork
- Pigmeus
- Tűzmanó
- Vadkutya
- Vámpír
- Zombi
Tárgyak
Növények
További megjegyzések
- 10 azonnali halál pont és egy győzelmi található a könyvben, nem számítva azokat a helyeket, ahol megfelelő tárgy, varázslat, vagy életerő pontok hiánya miatt veszítjük el a játékot.
- A 15. fejezetpont melletti ábrán a White Dwarf magazin egyik példánya látható.
Hibák
36. | Van egy harmadik eladó tárgy is: Tűz Gyűrű, 8 Aranytallérért. |
123. | „Egy fapolcon az egyik dobozban 3 Aranytallért és egy vaskulcsot találsz. A kulcsot megvizsgálva észreveszed, hogy az egy nagyon különleges darab. Ez egy olyan álkulcs, ami bármelyik zárat kinyitja, amelyikkel próbálkozol. Adj magadnak egy szerencse pontot és távozz a boltból nyugatra.” |
161. | „Az utca bal oldalán az egyik ház kapuja nyitva van…” |
161. | „Az utca hirtelen balra kanyarodik…” |
350. | A választási lehetőségek a következőképp néznek ki: „Ha odarohansz a bejárati ajtóhoz, lapozz a 32-re. Ha inkább előrántod a kardodat és megtámadod a Kígyókirálynőt, lapozz a 249-re.” |
394. | Természetesen a jövőbe pillantás kerül 2 Aranytallérba, nem pedig a múltba pillantás. |
Kapcsolódó cikkek
Könyvek: A Tűzhegy VarázslójaKönyvek: Halállabirintus
Események: A Bajnokok Próbája
Könyvek: Éjféli Tolvaj
Helyszínek: Fang
Könyvek: A Gyíkkirály szigete
Helyszínek: Osztriga-öböl