Hátsó borító
Könyv és társasjáték az, amit a kezedben tartasz, amelynek főhőse TE vagy!
A Tűzhegy mélyében, egy lezárt ládában rejtegeti a gonosz Varázsló a kincseit. Hogy megszerezzed, meg kell találnod az egyetlen helyes utat a Varázsló által kiépített útvesztőben. Sokszor kerülsz csapdába, vagy találkozol olyan természetfeletti lényekkel, akikkel meg kell küzdened.
TE döntöd el, mikor, melyik utat választod, milyen csellel kerülsz ki a csapdákból, melyik teremtménnyel csapsz össze.
A Tűzhegy mélyében, egy lezárt ládában rejtegeti a gonosz Varázsló a kincseit. Hogy megszerezzed, meg kell találnod az egyetlen helyes utat a Varázsló által kiépített útvesztőben. Sokszor kerülsz csapdába, vagy találkozol olyan természetfeletti lényekkel, akikkel meg kell küzdened.
TE döntöd el, mikor, melyik utat választod, milyen csellel kerülsz ki a csapdákból, melyik teremtménnyel csapsz össze.
Ebben a könyvben a játékos egy kalandozó bőrébe bújhat, aki elhatározta, hogy megkeresi a Tűzhegyben élő varázsló vagyonát. A közelben élő falusiak történetei alapján a játékos megtudja, hogy a kincs egy ládába van zárva, melynek kinyitásához több kulcsra is szükség van, ezeket pedig több félelmetes szörnyeteg is őriz. A kalandozó feladata, hogy a barlangrendszer felkutatása során összegyűjtse azt a hármat, ami beleillik a zárba, hogy a kaland végeztével megszerezhesse a mesés kincset.
Először át kell kelni a Goblinok őrizte bejáraton, mely végül egy folyónál ér véget. Ezen a révész segítségével kelhetünk át, innen pedig a belső termekbe jutunk el. A játékosnak ezután át kell kelnie Zagor Útvesztőjén, túl kell élnie egy Sárkánnyal való találkozást és végül szembe kell szállnia Zagorral, hogy megszerezhesse a ládát. Ha mindez sikerül neki, és a megfelelő kulcsok is a rendelkezésére állnak, övék lesz a varázsló minden vagyona és a varázskönyve is. Ám ha a megfelelő kulcsok nélkül jut el idáig, úgy elbukik a küldetésében.
Szabályok
Ez a könyv határozza meg a Kaland, Játék, Kockázat könyvek során használt általános szabályokat.Különleges szabályok
A játékos csak akkor ehet, ha erre külön lehetőséget ajánl fel a fejezetpont, és akkor is egyszerre maximum egy adag élelmet fogyaszthat el. A kezdetekkor egy üveg bájitalt kapunk, ez azonban két kortynyi varázsitalt tartalmaz.
Felszerelési lista
- Kard
- Bőrvért
- Hátizsák
- Lámpás
- 10 adag élelmiszer
- Három varázsital egyike
Borító és illusztrációk
BorítóAz eredeti borítót Peter Andrew Jones készítette, a Zagor.hu-s színes könyvön azonban már Martin McKenna műve látható, ami az először újra kiadott könyvön is látható volt.
Illusztrációk
A belső illusztrációk Russ Nicholson keze munkáját dicsérik. Eredetileg ő készítette volna a borítót is, azonban a könyv tartalmával és a képek tartalmával, stílusával kapcsolatos problémák miatt azonnal el kellett kezdenie dolgozni ezeken.
Összesen 34 teljes oldalas és 2 kisebb, ismétlődő kép található a könyvben. Az eredeti magyar kiadásból azonban kihagytak egyet, a Ghoul képét, mivel a könyvet elsősorban a fiatal korosztálynak szánták és ezt nem találták megfelelőnek. A színes kiadásban már szerepel mind a 34 nagy kép. A teljes oldalas illusztrációk következő fejezetpontok mellett találhatóak: 1, 11, 36, 58, 71, 84, 97, 106, 122, 134, 143, 155, 168, 179, 189, 193, 205, 218, 227, 240, 251, 266, 275, 287, 303, 311, 326, 336, 348, 358, 370, 383, 394 és 400. A könyv egyedülálló abból a szempontból, hogy az utolsó ponthoz egy külön teljes oldalas kép tartozik. Ezen kívül egy szövegrész – konkrétan egy varázslat – is képként jelenik meg, egy pergamen tekercsre rajzolva a 296. fejezetpontnál.
A színes kiadásban ezen kívül a fejezetpontok alatt, a páros oldalakon kockák képei is láthatóak, melyek segítségével kockák nélkül is megoldható a dobás.
Hivatkozások
- A korai Kaland, Játék, Kockázat könyvekhez hasonlóan A Tűzhegy varázslójában sem találni túl sok részletet a világgal kapcsolatban, ez a feladat a későbbi könyvekre és a kísérő művekre maradt. Később derült csak ki, hogy a könyv Titán képzeletbeli világán játszódik, Allansia kontinensének (ami több másik könyvnek is otthont ad) északi részén. A Tűzhegy az Fekete Erdőtől (ahol a A Végzet Erdeje könyv is játszódik) északra található.
- Bár a falu, ahonnan a kaland kezdődik, nincs megnevezve a könyvben, a Visszatérés a Tűzhegybe című könyv nem hagy kétséget afelől, hogy ez a település valójában Anvil.
- A címszereplő Zagor történetével is csak a későbbi művekben ismerkedhetünk meg részletesebben.
- Mind Zagor, mind pedig a Tűzhegy megjelenik Steve Jackson Trollfog-háborúk című művében. A regény nyomokat tartalmaz a varázsló ládáját nyitó kulcsok rejtekhelyével kapcsolatban.
Folytatások
A könyvet két másik követte. Az első a Visszatérés a Tűzhegybe, amit Ian Livingstone írt. Eredetileg ez volt az ötvenedik játékkönyv a sorozatban, magyarul 2009 decemberében jelent meg, harmadik Zagor.hu könyvként, húsz évvel az első megjelenése után. Ebben a könyvben Zagor feléled, és a játékosnak ismét le kell győznie őt. A második folytatás a Zagor Legendája, melyet szintén Ian írt. Az eredeti sorozatban ötvennegyedik volt, magyarul a Szukits kiadó adta ki 2001-ben. Itt négy kalandozó közül választva kell megmentenünk Amarillia földjét, ahová száműzték a varázslót.
A játékkönyveket négy regény követte, Zagor krónikái, melyek Ian Livingstone és Carl Sargent művei.
Személyek
Helyszínek
Bestiák
- Barbár
- Csontváz
- Ghoul
- Goblin
- Gremlin
- Kéz
- Kígyó
- Közönséges Troll
- Krokodil
- Kutya
- Lidérc
- Minotaurusz
- Ogre
- Óriás
- Óriás Homokhernyó
- Óriásdenevér
- Óriáspatkány
- Óriáspók
- Ork
- Ork / Szolga
- Ork / Törzsfőnök
- Ősember
- Piranha
- Sárkány
- Szárnyas Gremlin
- Törpe
- Vámpír
- Vas Küklopsz
- Vérfarkas
- Vérpatkány
- Zombi
Tárgyak
További megjegyzések
Ebben a könyvben van a legkevesebb hirtelen halál, konkrétan 3, nem számítva az ÉLETERŐ vagy elrontott szerencsepróba miatti halálokat, sem a kulcsok hiányából következőket.Kapcsolódó cikkek
Helyszínek: Titán (világ)Helyszínek: Allansia (kontinens)
Helyszínek: Fekete Erdő
Könyvek: A Végzet Erdeje
Könyvek: Visszatérés a Tűzhegybe
Helyszínek: Anvil
Könyvek: Zagor Legendája