Gondolatok a könyvről (3) © bubu880627 – Forrás [b]Történet (3)[/b]: Egy nagyon hosszú háttértörténetet kapunk, amiből még nem derül ki teljesen, hogy mi a küldetésünk. A Felhőmagas hegység környéke sokáig nem volt potenciális úti célja az embereknek, mígnem egyszer egy bányászcsoport elindult oda felderíteni. Az expedícióból csak ketten értek haza, de ők dúsgazdagon, tele arannyal, és ahogy az az embereknél szokott lenni, ez újabb csapatok elindulását váltotta ki (elvégre mit ér az élet pénz nélkül vagy mi…), végül Kleinkastel őrgrófja gyakorlatilag bekebelezte a helyet. Minket – mint magányos vándorharcost – ez kezdetben nem érdekelt, van jobb és izgalmasabb dolgunk annál, minthogy bányamunkát figyeljünk meg. Hanem amikor teljes bányászkolóniák tűnnek el, és olyan szörnyetegeket jelennek meg a környéken, amik már régóta nem kellene, hogy éljenek, akkor mégis odamegyünk, kideríteni, mi történt. Mint kiderül (ez már a történetből), egy mágikus kapu az oka mindennek, az változtatja dinoszauruszokká meg más szörnyetegekké azokat a lényeket, akik megpróbálnak átmenni rajta. Ugyanakkor nem ez az egyetlen baj. A kapu gonosszá változtatott egy törpét, Horfakot, aki hadvezérként szolgaharcosaival le akarja igázni a világot. Őt is meg kell állítanunk, ehhez azonban valahogy át kell jutnunk a kapun az ő birtokára. Magában a történetben van jó néhány sablon elem a főgonosszal, a világ leigázásával, de nekem az azért bejön, hogy a fő ellenség nem egy hús-vér ember. A történetben túl sok igazán eredeti szituáció nincs, a kapu próbái és a bajnoki torna azért tetszett. Az is jó volt, hogy a végén társak szegődtek mellénk. A szörnyek tekintetében nekem a szolgaharcosok kicsit a kelleténél nagyobb számban jelentek meg. A dinoszauruszokkal nem volt baj, az viszont nagyon irritált, hogy a legtöbbnek 5-8-as ügyessége volt, vagyis egy gyenge harcoséval értek fel. Ez minden, csak nem reális, a Kirajzottak csontjai vagy a Kard mestere legalább hitelesen ábrázolta ezeknek a szörnyeknek az erejét. Összességében nekem mind a történet, mind a könyv kivitelezése közepes.
[b]Gondolkodás/szerencse (3)[/b]: Néhány rejtvénnyel az ember hébe-hóba összefut. Van egy a bajnoki próbán, van egy a mágus előtt, van egy egy élő ajtónál, és van jópár olyan döntéshelyzet, ahol azért észnél kell lennünk. Ugyanakkor vannak ösvényválasztásos halálok is, például, amikor már Horfaknál vagyunk ott egy fel/le döntésnél meg lehet halni, de néhány tárgy beszerzése is a jó irányon múlik. Azért nem extrém nagy a mákfaktor sem. [b]Nehézség (5)[/b]: Szerintem ezt itt sikerült nagyon jóra belőni. Nem túlságosan könnyű, de azért nem is vészesen nehéz. Túl sok kötelező tárgy nincs, egyedül a kapu átmenéséhez kell egy ékszer, 2 madár és minél több fényforrás, amiket viszont nem annyira nehéz megszerezni. A kapu felrobbantásához is kell valamit szerezni, ami ha nincs meg, az mondjuk nem igazi kudarc, csak félsiker, mert megállítottuk a hadvezért, és a kaput is átmenetileg, de a szolgaharcosok végeznek velünk és előbb-utóbb az emberi kapzsiság révén újra megtalálják és aktiválják a gonosz tárgyat (true story). A harcokban igen kicsi az esélye annak, hogy a fogunkat ott hagyjuk, viszont azért van jónéhány azonnali halál mező. Szerintem teljesen rendben van ez így. [b]Játékélmény (3)[/b]: Felemás volt számomra ez a könyv. Az elején a Szpinoszaurusszal a találkozás adott egy érdekes felvezetőt, de utána a mágussal való találkozásig nekem eléggé lapos volt, kicsit úgy éreztem, inkább sodródok az eseményekkel, nem irányítom őket (erről biztos a folyó is tehet). Utána a mágusos epizód, majd a várban töltött időszak is tetszett, és az az időszak is, amíg a kapuig eljutottam, vicces volt a szolgaharcosok csapdája is. A kapun túl azonban megint egy kicsit laposabbá vált az egész, gyakorlatilag csak a gyakás ment, meg 1-2 társ kiszabadítása, akik a végén segítenek. Összességében a pontszám az egész átlagát adja. [b]Összességében: 14/20[/b] © Nheil 1989 az első év, amikor már nem jelenik meg sem Jackson, sem Livingstone kaland és a kiadott könyvek éves mennyisége is csökkenő tendenciát mutat. A gonosz kapuja az író második könyve, ezúttal kevésbé horroros, mint legutóbbi kalandja de azért az átlagosnál felkavaróbb epizódok és halálok itt is akadnak. A hosszú és nem éppen konvencionális háttértörténetben megtudhatjuk, hogy Khul eddig kevéssé ismert zugában, a Felhőmagas-hegységtől nyugatra elterülő erdőségben valami szörnyűség történt és gonosz hordák tartják rettegésben a környéket.
Darvill-Evans stílusára jellemző, hogy a bő leírások mellett is szereti némileg homályban hagyni a játékost és sok minden csak menet közben derül ki. Én kedvelem ezt a narratívát, persze ez úgy működik, ha az érdkelődést fent tudja tartani az író végig. Főleg a kaland első felében kevés a támpont, igazából csak sodródunk az eseményekkel. Kevés az életveszélyes szituáció amivel nekem nincs bajom, sőt inkább az az irreális, amikor minden második fejezetben nekünktámad valami bestia. Talán most először a KJK történelemben találkozhatunk békés goblinnal és meg is menthetjük, de később is lesz alkalmunk kaszabolás nélkül interakcióba lépni velük. Egyébként is nagyon vegyes a különböző fajok felhozatala a történetben. A titokzatos portál által átváltozott szerencsétlenek egy része dinoszaurusz lett, itt hümmögtem azért kicsit, hogy miért pont dínók, plána ilyen irreálisan alacsony harci értékekkel ez azért fura volt. Barangolunk erdőben, folyón, a szokásos segítő varázsló is megjelenik, később egy fura bajnoki tornán is részt veszünk, majd bányás kalandok következnek, végül leszámolás Harfakkal, a főgonosszal a másik deminenzióban. És ha kimaxoljuk a kalandot, visszatérésünk után a portált is elpusztítjuk. Ugyanis nem csak egy befejezése lehet a történetnek, de nyilván a legjobb kimenetelt érdemes becélozni. A teljesítés nehézsége közepes, mert több kötelező tárgy is begyűjtendő ugyan de úgy vettem észre, hogy elég könnyen belefutunk ezekbe. Van néhány halálfejezet, néhol a klasszikus rossz rányba fordulás miatt de olyan is, hogy döntésünk következménye lesz a végzetünk, vagy nincs meg a tárgyunk. Nem minden esetben, de van, amikor alternatívák is használhatók, nem csak kizárólagos tárgy. Azon azért vakartam a fejemet, hogy mégis minek vigyen magával a kalandozó a hátizsákba dugva két kalitkába zárt madarat, de ezek például kötelezőek, mert csak így éljük túl a portált. Egyéni probléma de én nem nagyon szeretem a bányákat, mint helyszíneket valamiért. Összességében egy jó kis kaland de kicsit hullámzó a hangulatot illetően, ami nálam a legfontosabb. Teljesen jól indul, aztán kicsit ellaposodik a tó környékén, majd a varázslós epizód és az azt követő részek jobbak lettek, aztán a bánya visszaesik, majd a finálé megint egész jó lett. A Lidérckastély mélyén nekem egy fokkal komplettebbebb, szerkesztettebbnek tűnik és jobban átjön a horroba hajló atmoszféra, mint most ennél a változatosabb és ezzel együtt kaotikusabb történetnél de összességében egészen korrekt kaland. 10/6,5 [b]Design[/b]
A borító sajnos elég pixeles lett. Díszeleg rajta egy meghatározhatatlan nemű, vékony majomember-féleség, és házikedvence, a sztegoszaurusz kinézetű, piros szemű lény. És tényleg valami kapun keresztül jönnek be (vagy ki). A történetből persze kiderül, hogy ez egy szellemharcos és… valóban egy sztegoszaurusz. Hát, van ennél figyelemfelkeltőbb kinézetű kiadvány is. [b]Illusztráció[/b] Alan Langford jó formában volt. A rajzok többsége szépen kidolgozott, hangulatos, jó dinamikájú. Sok szuper, élethű alkotás díszeleg a kötetben, gyenge pedig egyáltalán nincs. És már az első fejezetpontnál kapunk egy csini kis elf csajszit. Mi kell még? [b]Háttértörténet[/b] Khul világának egyik erdős része mindig is titokzatos terület volt, de az arany vonzása csak nem hagyta nyugodni az arra éheseket. Elkezdték hát kitermelni a helyet, azonban egy idő után komplett bányász kolóniák kezdtek eltünedezni, továbbá furcsa fenevadak bukkantak elő a sűrűből. Mi Kleinkastelbe tartunk, hogy Gloten, az egyik legnagyobb bánya tulajdonosának hívására megnézzük, mi is folyik ott. A súlyunknak megfelelő arany a tét… [b]Rendszer[/b] Csórók vagyunk, üres zsebekkel (pontosabban utolsó kis pénzünket egy térképre szórjuk el a háttértörténetben) és összesen két élelmiszer csomaggal. [b]Kihívás[/b] Egy könnyedebb kalanddal van dolgunk. Ha jól érzékeltem, semmilyen kód, versike, varázstárgy, vagy bármi egyéb dolog nincs, amit meg kellene szerezni kötelezően. Az ellenfelek gyakran gyengécskék, és hirtelen halál is csak elvétve akad. Mondjuk a 82-es végzetes fejezet szép kis leírást és képet kapott, és csupán azért pusztulunk el, mert „rossz” irányba fordultunk. A dolog azért felemás, mert a kapunál, ha nincs két kismadarunk, akkor a gonosz erő óriás skorpióvá változtat minket. Ezután pedig ha nincs legalább 2 fényforrásunk (fáklya + bányászsisak), a sötétség kebelezi be testünket. De ez azért nem számít „must have”-nek, mert, ha jól emlékszem, a kapun nem feltétlenül kell átmenni. Az egyik játékban ugyanis leütöttek, és már a kapun túli világban ébredtem. Ezzel azért volt egy kis probléma, mivel a tökéletes diadalhoz a kaput fel kell robbantani, így ez a mozzanat kimarad ennél a verziónál. [b]Főgonosz[/b] Horfak a hunyó a gonoszságok mögött. Ő egy egyszerű bányatulajdonos volt, aki egy napon rálelt a kapura, aktivizálta annak ördögi erejét, a kapu pedig kvázi felhasználta őt saját céljaira. Nagyon tetszett, és eredeti vonásnak tartottam a KJK sablontengerben ezt a fajta főgonoszt, aki voltaképpen áldozat, leginkább egy báb. Szegény flótás durva áradt fizet újdonsült erejéért, arca szörnyű torzzá változott az energiák hatására. Szégyenében Horfak minden tükröt megsemmisített újdonsült birodalmában. Kétféléképp juthatunk el hozzá. Az első, hogy az ún. népek harcosaihoz társulva csapunk össze seregével. Ha a nagy csetepatéból Horfaknak sikerül meglépnie, akkor érdekes befejezést kapunk: győzelem a másik világon, ám Horfak leigázza Khult, szóval egyfajta helycserés támadás történik, ami semmiképp nem kívánatos. Ha szembeszállunk vele, akár egy tükröt tarthatunk elé, mire a nyomorult szembesül saját borzalmas képmásával. Ekkor meghasonlik önmagával, és a kapu átveszi felette a teljes irányítást. Így egy gyengébb ellenféllel kell megküzdenünk, mint egyébként, de Horfak alapból sem rendelkezik egetverő harcértékekkel. Ha végeztünk vele, igneolittal a levegőbe röpíthetjük a kaput, ha erről korábban gondoskodtunk. Ha nem, akkor sajnos nincs teljes happy end. Második lehetőség, hogy egy személyben érkezünk meg Horfak színe elé. Itt tulajdonképpen ugyanaz a dolgok menete (tükör, igneolit, stb.), csak még meghallgathatunk egy szokásosan kínos szöveget tőle. A 400-ik fejezetet olvasva azért röhögtem egy jót, ugyanis a súlyunknak megfelelő aranyról nagylelkűen lemondunk, de azért egy nagy ládányi drágakövet elhurcolunk magunkkal Kleinkastelből… egyem az önzetlen szívünket. [b]Hangulat[/b] A hangulat nagyon bejött, és ez nem is ártott, mert alapvetően nem lett egy túlzottan kiemelkedő alkotás. Kissé fura egyveleg ez a szellemharcosokkal (akik igazából átváltoztatott emberek és egyéb fajok) és a szintén értelmes lényekből kreált dinoszauruszokkal, de valahogy mégis érdekes történetté áll össze. Az egész cselekmény nagyon élő, jól megírt, sokszor pedig filmszerűen pereg, ami rettentően megdobja az élményt. Ilyen a csata Gartax táboránál, vagy a bajnoki torna (mondjuk hogy miért rendezik, azt nem értettem… miért ne eredhetne bárki a rejtélyek nyomába, miért kell előtte összemérni az erőnket egymással..?), a goblin-troglodyta háború is tetszett, vagy a már megfertőzött erdei elfek, akik mágiával leplezik magukat előttünk. Gloten is tök jó, összetett karakter lett, az is poén, ahogy az árny-révész visszaküld minket az első fejezetre, ha rosszul szerepelünk, és még egy csomó remek ötlet van a könyvben. Persze vannak furcsaságok is, mint a Harcos népek próbája (hát ebből aztán valóban baromi sok derül ki rólunk: ha túléljük, hogy megdobálnak fejszével, akkor tényleg tuti biztos, hogy jó fejek és megbízhatóak vagyunk…), vagy a 3-as Ügyességű Stegocefalián, továbbá egy elírás is akad a 229-es ponton (Életerő helyett Ügyesség), na meg kissé túltengenek a dínók. Valaki itt nagyon szaurusz-mániás volt, és amúgy is elég érdekes, hogy miért pont dinoszauruszokká változtatja a kapu az embereket. Ezektől eltekintve azonban kellemes olvasmány, tegyetek vele próbát nyugodtan. © Nheil 2024. január 9. 09:19 | Válasz erre | #43 1989 az első év, amikor már nem jelenik meg sem Jackson, sem Livingstone kaland és a kiadott könyvek éves mennyisége is csökkenő tendenciát mutat.
A gonosz kapuja az író második könyve, ezúttal kevésbé horroros, mint legutóbbi kalandja de azért az átlagosnál felkavaróbb epizódok és halálok itt is akadnak. A hosszú és nem éppen konvencionális háttértörténetben megtudhatjuk, hogy Khul eddig kevéssé ismert zugában, a Felhőmagas-hegységtől nyugatra elterülő erdőségben valami szörnyűség történt és gonosz hordák tartják rettegésben a környéket. Darvill-Evans stílusára jellemző, hogy a bő leírások mellett is szereti némileg homályban hagyni a játékost és sok minden csak menet közben derül ki. Én kedvelem ezt a narratívát, persze ez úgy működik, ha az érdkelődést fent tudja tartani az író végig. Főleg a kaland első felében kevés a támpont, igazából csak sodródunk az eseményekkel. Kevés az életveszélyes szituáció amivel nekem nincs bajom, sőt inkább az az irreális, amikor minden második fejezetben nekünktámad valami bestia. Talán most először a KJK történelemben találkozhatunk békés goblinnal és meg is menthetjük, de később is lesz alkalmunk kaszabolás nélkül interakcióba lépni velük. Egyébként is nagyon vegyes a különböző fajok felhozatala a történetben. A titokzatos portál által átváltozott szerencsétlenek egy része dinoszaurusz lett, itt hümmögtem azért kicsit, hogy miért pont dínók, plána ilyen irreálisan alacsony harci értékekkel ez azért fura volt. Barangolunk erdőben, folyón, a szokásos segítő varázsló is megjelenik, később egy fura bajnoki tornán is részt veszünk, majd bányás kalandok következnek, végül leszámolás Harfakkal, a főgonosszal a másik deminenzióban. És ha kimaxoljuk a kalandot, visszatérésünk után a portált is elpusztítjuk. Ugyanis nem csak egy befejezése lehet a történetnek, de nyilván a legjobb kimenetelt érdemes becélozni. A teljesítés nehézsége közepes, mert több kötelező tárgy is begyűjtendő ugyan de úgy vettem észre, hogy elég könnyen belefutunk ezekbe. Van néhány halálfejezet, néhol a klasszikus rossz rányba fordulás miatt de olyan is, hogy döntésünk következménye lesz a végzetünk, vagy nincs meg a tárgyunk. Nem minden esetben, de van, amikor alternatívák is használhatók, nem csak kizárólagos tárgy. Azon azért vakartam a fejemet, hogy mégis minek vigyen magával a kalandozó a hátizsákba dugva két kalitkába zárt madarat, de ezek például kötelezőek, mert csak így éljük túl a portált. Egyéni probléma de én nem nagyon szeretem a bányákat, mint helyszíneket valamiért. Összességében egy jó kis kaland de kicsit hullámzó a hangulatot illetően, ami nálam a legfontosabb. Teljesen jól indul, aztán kicsit ellaposodik a tó környékén, majd a varázslós epizód és az azt követő részek jobbak lettek, aztán a bánya visszaesik, majd a finálé megint egész jó lett. A Lidérckastély mélyén nekem egy fokkal komplettebbebb, szerkesztettebbnek tűnik és jobban átjön a horroba hajló atmoszféra, mint most ennél a változatosabb és ezzel együtt kaotikusabb történetnél de összességében egészen korrekt kaland. 10/6,5 The city changes but the fools within are always the same. 2020. november 21. 11:01 | Válasz erre | #42 Talán ezt a könyvet olvastam el (és játszottam végig szabályosan) legtöbbször a Zagoros KJK sorozatból. Nekem nagyon hozta a régi lapozgatósok hangulatát, sokkal inkább mint például Livingstone újabb művei.
SPOILERES lehet a továbbiakban! Alan Langford illusztrációit mindig szerettem, Peter Darvill-Evans pedig egész jó és egyedi sztorikat ír, persze biztos nem mindenkinek jön be a stílusa. Fura ötletekből és agyament karakterekből nála nincs hiány (például az alkímista ebben a sztoriban, a Szellemvadászokban meg kb mindenki). Már említették előttem hogy a történet egy pontján rászánhatjuk magunkat, hogy kolduljunk az utcán, jobb híján. Bejönnek az ilyen kis plusz ötletek, mint ahogy az is, hogy a könyv végén főhősünk már annyira megcsömörlik az aranytól, hogy jutalmul sem kell neki. A drágakövek persze igen. :) Talán ebben a könyvben a leghosszabbak átlagosan a fejezetpontok, úgy emlékszem kettőnél több sosincs egy oldalon. Elég könnyen végigjátszható és olyan idegesítő azonnali halálokra sem emlékszem belőle, amik pusztán a szerencsén múlnak, hogy jobbra vagy balra indulunk el. Összességében szerintem egy átlagosnál jobb kaland, tetszett még hogy a goblinok sem okvetlenül irtani való szörnyek benne. © [törölt felhasználó] 2019. március 26. 17:21 | Válasz erre | #41 2019. március 25. 17:24 | Válasz erre | #40 Majd eljutok oda is remélem :)
Még nem döntöttem el, hogy legyen-e a minikalandokból. Ha van rá igény, szívesen írok. Bár ott rögtön egy komoly lepontozással kéne kezdenem, mert az Ítélet labirintusa után majdnem örök életre Sithté változtam a harag és a gyűlölet miatt. A harmadik füzetig el kellett jutnom, hogy végre legyen egy jónak értékelt mű. Később azért felpörgött. © [törölt felhasználó] 2019. március 23. 15:07 | Válasz erre | #39 2019. március 20. 17:21 | Válasz erre | #38 Nemrég ismét elkészültem 3 könyvkritikával, ha valakit érdekel :)
https://velemenyes.blogspot.com/2019/03/vissza-multamba-12-magusvadasz-gonosz.html 2018. április 28. 15:20 | Válasz erre | #37 FIGYELMEZTETÉS!SPOILERVESZÉLY!CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGRE OLVASANDÓ!
Közepes borító, de a kék könyvgerinccel, hátsó oldallal mégis kedvező külalak.Előnyös a narancssárga címfelirat, és KJK csillag. A borítón látható ábra különben így nem szerepel a műben, mégis kapcsolódik ahhoz.Egy úgynevezett szolgaharcos (slave warrior) egy kissé sajátos fantáziával megfestett stegosaurust vezet át pórázon a Titán világára, azon a bizonyos kapun amely a címben is említve van.Ez ugyanis egy másik, ilyen a földi mezozoikumra jellemző élővilággal és az azokra vadászgató fantasy humanoidokkal benépesített világra nyílik a Titánról, és azon belül is Khulról, nem túl messze a Neuburgtól délkeletre lévő Felhőmagas hegyek egyik bányájából. Ezen felül ez nem csak egy szimpla dimenziókapu, hanem egy speciális gonosz entitás is egyben!Nem jöhet-mehet keresztül rajta csak úgy bármi és bárki.A kapu először megtámadja az áthaladni kívánó, az állati intelligenciánál magasabb értelmi képességű teremtmények elméjét!Akiknek nem elég erős az akarata, nos azokból lesz a már említett szolgaharcos.Ezek akár a zombik, csak éppen nem élőholtak.Nem mellesleg a kaput szolgálják, illetve azt a gonoszt akit a kapu elpusztítani nem tud ugyan, de mégis a saját hatása alá vonja, de erről majd később. Akik erős akarattal bírnak azt másodjára testileg próbálja megtörni a kapu.Érdekes, különös, furcsa, vagy valamelyik ezek közül.Akivel ezt sikeresen meg is teszi, azokból valamilyen állat lesz, általában valamilyen ősállat.Hogy megmarad-e valamennyi az eredeti személyiségéből vagy totál állati elmével fog bírni az nem igazán derül ki.Ki így, ki úgy. És végül, akinek sem az elméje, sem a test felett nem képes átvenni az uralmat, azt megpróbálja úgy ahogy van elpusztítani!De ez sem mindig sikerül ám, mivel időnként akadnak olyan faszagyerekek, akik minden megpróbáltatáson felülkerekedve mégis át tudnak jutni (és vissza)!Jó esetben ilyenek lennénk mi magunk is a kaland főhőseként! Aztán vannak némileg hasonló tagok is!Ők is át tudnak ugyan jutni a kapun, de a bennük (lehet nem is annyira) szunnyadó gonoszt, a gonosz kapu valamilyen fondorlatos módon a maga céljaira fordítja.Nem hiszem hogy nagy titkot árulnék el azzal, hogy a sztori főbossa is egy ilyen hajdani "kedves" bányatulajdonos "úriember" lészen. Hogy a kapunak mi a konkrét célja nem teljesen világos, hogy őszinte legyek.Előbb-utóbb mindenkit átváltoztatni -nyilván akiket csak bír- a fentebbiek valamelyikévé? Vagy kivárni egy rajta áthaladó kellően gonosz figurát, aki majd mindenkit jól elpusztít, terrorizál meg ilyenek, amiket úgy általában a gonoszok szoktak? [smiley]fejvakaras[/smiley] Mindegy, nekünk ezt a kaput -mivel megsemmisíteni nem lehetséges- be kell zárnunk, és a már említett gonoszt is illik likvidálnunk!Mert maga a túloldalon található fantasy ősvilág egyáltalán nem vészes. Szóval kissé különös és olyan formán túlkomplikált a sztori, hogy az író még a saját eszén is túljárt (ahogy néha Jacksonnak is összejött ez), de ennek ellenére egyáltalán nem rossz, sőt! Twilightnak egészen találó eme megállapítása:"Tipikusan az a történet ami nem volt elég jó hagyományos regénynek, de játékkönyvnek egész okés." Mert valami ilyesmiről van szó, igen. Nekem egyébként bejött Peter Darvill-Evans előző műve a Lidérckastély mélyén is, és ez is.Talán egy fokkal még jobban is. A két mű teljesen más, bár maguk a helyszínek jól kiegészítik egymást, és az író stílusa is felismerhető azért.De arra hogy akinek esetleg az tetszett, ez is fog nincs garancia, ahogyan a fordítottjára sem. Esetemben jól kiegészíti egymást a két sztori, rá tudtam érezni a Titán ezen részére, és tetszik is az itt létrehozott világ (kb. úgy ahogyan a Robin Waterfield által létrehozott Arion és környéke is). A belső illusztrációkról még valamit!A gyíkkirály szigete után, talán itt alakított még igazán kiugróan Alan Langford!A képek rendben vannak, hangulatosak, tök jól szemléltetik a kaland különböző momentumait. Nem mellesleg ez azon KJK könyvek egyike, amelyet bátran merek ajánlani bárki rajongónak, legyen az kezdő, haladó, akármelyik fantasy alkategória kedvelője!Még akkor is ha a másik két Peter mű nem tetszett volna esetleg!Egy próbát mindenképpen megér, mert ha nagy kedvenc nem is lesz, ez egy teljesen rendben lévő KJK anyag! Aki pedig sehogyansem boldogulna, annak itt van alább, a 31-es hozzászólásomban leközölt végigjátszás is!Nem mintha annyira nehéz küldetés lenne, sőt, talán még a minimális statisztikákkal is végigvihető! Értékelésem 10-ből 7-8 körül (akármelyik érték elfogadható, de egyik sem teljesen maradéktalanul).Rajta hát, jó kalandozást![smiley]wave[/smiley][smiley]fantasy-dinosaur-07[/smiley][smiley]fantasy-dragon-08[/smiley] Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél! 2018. április 23. 15:45 | Válasz erre | #36 Azt írom le ahogyan a magyar fordításban kellett volna szerepelnie!Íme:"Amennyiben az erdő felé vennéd az irányt, lapozz a 2-re, vagy ha visszatérnél Gartax táborába, lapozz a 169-re."
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél! © Ravnos 2018. április 23. 15:27 | Válasz erre | #35 Helyesbítek! Kimaradt mondat. Mert gondolom nem az áll ott, hogy "vagy lapozz a 169-re."
2018. április 23. 14:30 | Válasz erre | #34 Mindössze annyi "maradt ki", hogy a 200-as fejezetponton is felajánlja a 169-re lapozást.Egyébként nincs külön kimaradt rész!
Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél! © Ravnos 2018. április 22. 20:20 | Válasz erre | #33 Köszi a hiba jelzését! De hogyan hangzik a kimaradt rész???
© Zak 2018. április 22. 13:25 | Válasz erre | #32 [smiley]eljen[/smiley]
A talált hibát be is tettem a "hibák a könyvekben" megfelelő helyére. 2018. április 21. 14:24 | Válasz erre | #31 [spoiler]Végigjátszás:1-229-320-74-263-176-292-90-362-185-310-132-370-200-169-2-155-57-365-196-67-220-136-399-15-275-323-227-25-382-99-(129-273)-359-269-183-290-53-109-36-294-8-92-(331-157/164-261)-27-77-225-117-48-357-97-175-353-234-31-81-199-102-398-143-271-61-190-285-147-10-389-107-(347)-211-259-22-189-349-264-41-194-363-255-73-327-303-11-230-277-84-385-137-316-45-106-371-240-5-319-161-103-203-120-144-42-335-217-177-91-249-313-150-221-356-272-112-68-397-158-289-96-105-302-133-307-14-322-(245-124)-140-49-360-110-85-174-350-251-390(és innentől kétféle befejezési alternatíva)1.-213-70-330-369-253-400
2.-348-358-116/54-32-156-75-337-9-201-242-315-372-108-208-295-237-65-138-395-354-170-369-253-400[/spoiler]FONTOS!A magyar fordítás 200-as fejezetpontja el lett rontva, ugyanis az eredetivel ellentétben nem ad lehetőséget a 169-re lapozni! Tedd azt másokkal,amit szeretnél hogy veled tegyenek meg,illetve ne tedd,amit magadnak sem szeretnél! © Ravnos 2016. október 10. 16:36 | Válasz erre | #30 Amúgy pont emiatt is van a Lexikon a főoldalon!
© Ravnos 2016. október 10. 16:24 | Válasz erre | #29 Tényleg nem?? AXE kicsit néz utána mielőtt kijelentesz ilyeneket!!!
A gyíkkirály szigete: 139-Styracosaurus ügy:11 ée:10 A kard mestere: 34. Tyrannosaurus Rex vs Triceratops. 65. Stegoszaurusz 99. Pterodactylus!!! Ennyi elég? [smiley]buck[/smiley] 2016. október 10. 12:12 | Válasz erre | #28 A Titán megemlíti/15. oldal, Shabak és a Délvidék/ hogy:
"A Csontpuszta nevét a pusztáin kóborló dinosaurusokról, valamint a dinosaurusokra vadászó primitív törzsekről kapta." © AXE 2016. október 10. 12:07 | Válasz erre | #27 Sziasztok!
A dinoszauruszok eddig a Titánon még nem fordultak elő.Egy másik világban Orbon találkozhattunk velük. Üdv:AXE © runner 2016. augusztus 19. 12:32 | Válasz erre | #26 Elkészült a könyv! [smiley]crazya[/smiley]
[url=http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=59]http://zagor.hu/?oldal=konyv&konyv=59[/url] Nagy köszönet Hullgrimnek, hogy a sok munkája mellett is fordított, illetve FireFoXnak is, hogy a végére (100 fejezetet) besegített. A főhős Te vagy! © FireFoX 2016. július 21. 18:28 | Válasz erre | #25 Igen, az én hibám :) Kicsit lassabban értem a végére, mint terveztem, és sajna az egyéb projektjeim is csúsznak emiatt, de hát mit tegyen az ember?
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one? © Ravnos 2016. július 21. 16:54 | Válasz erre | #24 Firefox kézbe vehette a dolgokat, mert rövid időn belül le is lett fordítva!
© AXE 2016. július 13. 17:42 | Válasz erre | #23 A Gonosz Kapuja-Bíbor Áradat:
Most látom,hogy igen belehúztatok a fordításokba;legutóbb még csak a Bíbor Áradat volt60%-on. Gratulálok! Üdv:AXE © twillight (Kövérorr) 2015. szeptember 16. 14:10 | Válasz erre | #22 Meglehetősen lineáris kaland, amiben azt kell játszani, nehogy bemenjünk a kezdéskor legfeljebb karnyújtásnyira lévő faluba.
Tipikusan az a történet ami nem volt elég jó hagyományos regénynek, de játékkönyvnek egész okés. Az tetszik benne hogy nem szivat ok nélkül, sőt, szinte már szerepjátszhatsz. Mondjuk az irtó nagy szopatás hogy ha nincs meg X infód kezdheted előről (kb. a kaland harmadánál), illetve minden aranyad már a bevezetőben, minden fegyvered alig később lehúzhatod a kalandlapról (vagy meghaltál). Az #5-ös hszt pedig ajánlom mindenkinek. © runner 2015. június 24. 16:21 | Válasz erre | #21 Hullgrim nevén van, illetve egy ismerőse is fordítja.
Már elkezdték, majd adnak helyzetjelentést. A főhős Te vagy! © Balázs 2015. június 24. 14:33 | Válasz erre | #20 Este át tudom küldeni, ha addig valaki meg nem teszi.
© Ravnos 2015. június 24. 13:59 | Válasz erre | #19 Vki elküldeni pdf-ben az angolt? Lehet barátnőmet rátudom venni,h elkezdjük fordítani. Legalább én is tanulnám az angolt. [smiley]vigyor2[/smiley]
© FireFoX 2013. november 13. 14:25 | Válasz erre | #18 Ez így van. Érdekelne?
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one? © Ravnos 2013. november 13. 10:38 | Válasz erre | #17 Akkor most ezt a könyvet senki sem fordítja?
2012. december 16. 18:16 | Válasz erre | #16 Köszönöm a gyors tájékoztatást![smiley]eljen[/smiley]
© runner 2012. december 16. 18:07 | Válasz erre | #15 Setna elvileg küldte júniusban a fordítást, de sosem ért el hozzám.
Majd el is tűnt olyan fél éve. Így sajnos kivettem a pipát, mert semmink nincs... A főhős Te vagy! 2012. december 16. 17:21 | Válasz erre | #14 Tudom, még messzebb van, de miért nincs kipipálva a fordítás? Ha jól emlékszem, akkor már megvolt, nem?[smiley]fejvakaras[/smiley]
© Setna 2012. január 22. 14:15 | Válasz erre | #13 Sziasztok, jelentem, ma már ütöm a 40 százalékot a fordítással... de lassan már az anyán nyakán is dinoszauruszfejet látok [smiley]fantasy-dragon-08[/smiley]
© FireFoX 2012. január 13. 18:09 | Válasz erre | #12 Rosszul emlékszel, ez Cloudhigh Mountains: [url=http://fightingfantasy.wikia.com/wiki/Portal_of_Evil_%28book%29#Background]Portal of Evil[/url]
You engineer types and your exxageration on accuracy... Can't we just call that one fuckload of snow and be done with it? – Depends. Is that an imperial fuckload or a metric one? 2012. január 13. 18:05 | Válasz erre | #11 Jól emlékszem, hogy a fülszövegben található hegység az a Cloudcap Mountains? Mert annak már van Titános neve - Felhősipkás hegység.
2012. január 12. 15:38 | Válasz erre | #10 Ha így haladsz, akkor ez lesz a következő könyv!
© Setna 2012. január 12. 11:37 | Válasz erre | #9 Hogy végre valami szám is állhasson a könyv mellett, büszkén jelentem, hogy komoly számítások után pontosan 18 százaléknál tartok a fordítással!
2012. január 11. 20:31 | Válasz erre | #8 Most már legalább tudom, hogy hiányos az enyém:)
2012. január 11. 19:52 | Válasz erre | #7 Privit olvass!
© Setna 2012. január 11. 19:21 | Válasz erre | #6 Hát köszönöm, hármat is kaptam eddig, de sajnos mind ugyanaz a hiányos variáció: 276-280 hiányzik... nekem meg 277 közepén virít valami mutáns pók művészi igényű rajza... ha esetleg még valakinek előkerülne egy változat, olvasható 277-essel, toljátok át legyetek szívesek, ezer köszönet.
© Setna 2012. január 11. 19:11 | Válasz erre | #5 Nnnnaszóval, ha már egyszer kapott külön topicot is a könyv, idekörmölnék némi kedvcsinálót-elrettentést, attól függ kinek mi a szájíze lapozgatós könyvek terén...
A HÁTTÉRTÖRTÉNET egyértelművé teszi, hogy itt is "Meg kell menteni a világot? Vállalom!" típusú sztoriról lesz szó, mégha kezdésnek csupán az aranybányákban és környékükön tevékenykedő atyafiakat is kell kihúznunk a sz..ból. A mese színhelye Khul, szűkebben a Mlubz-tó környéki erdőség és dombvidék. Ahol történetesen tombol az aranyláz. Az élet pedig móka és kacagás, míg egy szép napon nyoma nem vész egy-két derék munkásembernek. Aztán egyre többnek. És ezután jön a java, mert az oké, hogy egy reggel felszívódik a szomszéd, de hogy emellett még mindenféle kóbor dinoszauruszok is somfordálnak a kertek alján, az azért már kiveri a biztosítékot. Az egyik újgazdag arc, aki afféle KJK-s Dagobert bácsiként egyszerű aranybányászból küzdötte fel magát a legkomolyabb milliomosok közé, el is küldi a hívó szót, ha a lánya kezét (ha jól emlékszem nincs is lánya) ugyan nem, de a saját súlyát megnyerheti aranyban az, aki megoldja a helyzetet. Itt lépünk mi a képbe. És az is kiderül, hogy kaptunk mi már invitálást korábban is ugyanettől a fószertől, csak akkor még a drágalátos aranya mellett kellett volna strázsálni, miközben a bányavidékről a városba szállítják. És mivel a karavánkísérő meló naná, hogy derogált nekünk, az "emberiség megmentője" máris jobban hangzik, ráadásul le is vagyunk égve rendesen, úgyhogy habozás nélkül meglódulunk Kleinkastel idilli városa felé, hogy beköszönjünk ennek a bizonyos Glotennek. Viszont amilyen a mi szerencsénk, elkap minket egy enyhe nyári zápor az erdőszélen, és ez máris elég, hogy elveszítsük az utat. Az éjszakai pihenő után lődörgünk még egy kicsit a vadonban, majd csak belefutunk valami ösvénybe, melyen rövidesen vérnyomok tűnnek fel. Nincs az az isten, hogy ne kövessük őket, s így egy összeakadunk életünk első dinoszauruszával, aki súlyosan sebesült, tud beszélni, valamikor elf volt, és vele van a barátnője is. Kicsit túl sok az információ, és mire észbe kapnánk, máris két idegen úriember ront a tisztásra, akik szeretnék végre befejezni a dínó lemészárlását. Attól függően , ki mellé állunk, a harc után kapunk egy-egy szívhez szóló, ám egymásnak némileg ellentmondó beszámolót arról, hogy kifélék-mifélék ezek a beszélő szörnyek, kik a jófiúk és kik a rosszak, és szó esik egy bizonyos Kapuról is. Ezt követően többféle helyszín bejárására van lehetőség, értekezni lehet a Tó Varázslójával, össze lehet haverkodni a helyi robinhúdokkal, sőt ha nem vigyázunk még egy bányászati engedély boldog birtokosai is lehetünk, s ásóra-csákányra kaphatunk mi magunk is. Ha pedig eredeti célunk szellemében csak eljutunk végre a városba, részt vehetünk egyfajta rövidre fogott Bajnokok Próbáján, melynek során eldöntésre kerül, ki is lesz a város választott hőse. Ha szerencsések vagyunk, sőt bizonyos információk birtokában egy-két trükköt is be lehet dobni, mi leszünk a nyerők, és több-kevesebb értékes motyóval-infóval feltápolva neki is vághatunk az erdőnek. De ha nem mi nyerünk, akkor sincs semmi veszve, megindulhatunk a saját szakállunkra... (sőt ha esetleg a börtön réme fenyegetne, még onnan is van kiút) Aztán a rengetegben ismét dinoszauruszok jönnek, olyan mennyiségben, hogy fejben sem bírjuk tartani a nevüket (az Elveszett Világ vagy a Jurassic Park drukkerei előnyben...), aztán bányászok, tudat nélküli harcosok, bajba jutott hölgyek... és őgyeleghetünk az erdőben, bányában, vad folyókon, a Kaput elérve pedig körbeszaglászhatunk kissé egy "másik" világban is, hogy végezetül fülön fogjuk a palotájában gunnyasztó főgonoszt, sőt grátiszban a személyazonosságára is fény derül. Az ellent legyőzve győztesen visszatrappolunk Kleinkastelbe, ahol nagy örömünkben még a súlyunknak megfelelő aranyról is lemondunk, csupán a jelképes értékű, drágakövekkel kirakott mellvértre tartunk igényt meg egy jó lóra, melyen dicsőségesen ellovagolhatunk a naplementébe... Mindent összevetve nem egy rossz könyv, főleg hogy különféle utakon is végigjárható, bár helyes csak egy van, és kissé megnyomja az ember vérnyomását, hogy már látótávolságban vagy a 400-as ponttól, mikor kiderül, hogy hoppá, nincs nálad teszem azt újrahasznosítható műanyag flakon, kalandod véget ért. Nekem személy szerint a dinoszauruszok is tetszettek, de biztos lesz olyan, akinek ilyen nagy tételben már rángógörcsöket fognak okozni. Illetve érdekességet jelentett a néhány nem igazán "hősi" mozzanat is: pl. a pénzszerzési lehetőségek közt az "elmész koldulni" opció [spoiler]ráadásul ezzel jársz a legjobban[/spoiler] És tulajdonképpen a képek is egész jók, szóval nálam simán megkap 8 pontot a 10-ből. [smiley]c2033[/smiley] 2012. január 11. 18:30 | Válasz erre | #4 Elküldtem, hajrá!:)
© Setna 2012. január 11. 17:43 | Válasz erre | #3 Köszi, mert az interneten erre-arra feldobált változatok nagy része hiányos... az email-címem, ami itt van az oldalon, jó lesz, még egyszer köszönet
2012. január 11. 13:47 | Válasz erre | #2 Nekem megvan a gépemen, hová küldjem el?
© Setna 2012. január 11. 09:35 | Válasz erre | #1 Üdv, kószál erre esetleg valaki, akinek megvan a könyv ilyen vagy olyan formában? Az enyém sajna antikváriumi, és az előző tulaj belerajzolt a kémiatanárnőjétől kezdve a kutyáján át gyakorlatilag mindent, ami amúgy tetszik, de most, hogy elvállaltam a lefordítását, egy-két oldalnál vannak gondok.... Szóval ha valaki át tudná dobni nekem a kérdéses oldalakat, ki lennék segítve... előre is köszi.[smiley]vigyor3[/smiley] És megvagyok az ismertetővel is a könyvről, szállítom valamikor délután.
|
||||